Page 291 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 291
tisenzorni učni pripomoček za urjenje grafomotoričnih spretnosti v inkluzivnem razredu

Preglednica 1 Beleženje opazovanja motivacije, pripravljenosti za delo in vztrajnosti
pri delu s pripomočkom

Opazovani dejavnik Stopnja izraženosti
Motivacija
Pripravljenost Nizka Srednja Visoka

Vztrajnost Otroka nenehno Otroka občasno Ne potrebuje spod-
spodbuja učitelj, ne
želi delati s pripo- spodbudi učitelj, bud, samostojno
močkom.
otrok ob pripomočku začne uporabljati pri-

čaka na navodila in pomoček.

spodbudo.

Ni pripravljen delati Izvaja vaje, vendar ni Takoj se odzove na
s pripomočkom, se
upira. pripravljen slediti na- povabilo za preizkus

vodilom. Nekajkrat pripomočka, vestno

nakaže, da želi zaklju- sledi navodilom za

čiti z delom. uporabo in dosledno

upošteva navodila.

Ne dokonča dejavno- Dejavnost opravi Dejavnost opravi
sti. samo enkrat. večkrat.

Preglednica 2 Beleženje otrokovega čustvenega doživljanja ob delu s pripomočkom
ter otrokova evalvacije pripomočka

Izražena čustva otroka pri delu Beležke

Kaj je otroku na pripomočku všeč?
Kaj otroku na pripomočku ni všeč?
Kaj bi otrok na pripomočku spremenil?

saj kroglico lahko poje. Tako smo aktivirali še čuta za vonj in okus ter do-
segli kriterij univerzalnosti oz. inkluzivnosti »multisenzorne grafomotorične
mize«, saj povratno informacijo o uspešnosti reševanja grafomotorične na-
loge otrok dobi preko različnih senzornih dražljajev. To omogoča samostojno
urjenje grafomotoričnih spretnosti tudi otrokom z okrnjenimi senzornimi za-
znavami.

Dejavniki in kriteriji opazovanja

Naš cilj je bil čim podrobneje opazovati otroke pri dejavnostih. Osredotočili
smo se predvsem na opazovanje in ocenjevanje stopnje otrokove (a) moti-
vacije, (b) pripravljenosti in (c) vztrajnosti pri delu. Kriteriji za oceno stopnje
dejavnikov so razvidni v Opazovalnem listu 1. Pozorni smo bili tudi na čustva,
ki so jih otroci med dejavnostmi izražali, opažanja smo beležili s kratkimi opisi
le-teh (Opazovalni list 2). Zanimalo pa nas je tudi mnenje otrok, zato smo jih
prosili, da evalvirajo pripomoček. Vprašali smo jih, kaj jim je bilo všeč, kaj jim
ni bilo všeč in kaj bi spremenili.

291
   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296