Page 294 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 294
ra Tavčar Kristan in Vanja Riccarda Kiswarday

starši, ki so prišli v tistem času iskat otroka, so pozorno pogledali dogajanje
in prispevali pozitivne kritike o pripomočku.

Učenec z gibalno oviranostjo
Učencu sem pripomoček prilagodila tako, da sem ga snela iz okvira ter po-
stavila na njemu prilagojeno mizo. Sedel je na zanj prilagojenem stolu. Pred-
stavila sem mu tablo ter mu kratko razložila navodila. Otrok je najprej izbral
rdečo linijo ter ji sledil s prstom. Pri vsaki liniji sem mu dala kratko navodilo
ter mu vročila razne dodatke, s katerimi je sledil vdolbenim linijam (kroglico,
piškot v obliki živali, svinčnik z nastavkom gumijaste živali, koruzni zdrob,
čopič, vato). Pri težjih linijah sem mu pomagala z roko voditi prst, saj s pr-
stom ni zmogel natančno slediti linijam. Po vsaki končani liniji se je navdu-
šil nad zvokom in lučko, pa tudi, da je lahko piškot ter kroglico na koncu
okusil.

Učenec z dolgotrajno boleznijo – epilepsijo
Z dečkom sva najprej skupaj sestavila okvir mize ter nanjo položila tablo.
Vprašala sem ga, čemu služi ta miza in kako bi jo uporabljal. Takoj je začel
z obema kazalcema istočasno od spodaj navzdol vleči po poševnih črtah, s
čimer me je zelo presenetil, saj tega ni naredil nihče od preizkušenih otrok.
Tudi sama prej nisem pomislila, da je to lahko eden možnih načinov urjenja
grafomotoričnih spretnosti obeh rok hkrati. Bila sem navdušena, zato sem ta
trenutek tudi fotografirala (slika 4). Nato sem mu za lažjo orientacijo z nalep-
kami nakazovala začetke dejavnosti. Sprva je po nekaj črtah sledil s prstom,
nato sem mu dala še različne dodatke (figurice, kroglice, koruzni zdrob, čo-
pič). Tablo sem nato postavila v navpičen položaj, on pa je pri tem sedel na
tleh, kar se mu je zdelo zelo zanimivo. Ko sem napravo vključila in so se ob
koncu opravljene naloge pokazale še lučke, ni hotel nehati z dejavnostjo.

Učenka z avtistično motnjo
Z deklico sva se seznanili v kabinetu strokovne delavke, ki deklici nudi DSP.
Že vnaprej sem bila pripravljena, da deklica morda ne bo želela sodelovati,
saj me je na to predhodno opozorila njena učiteljica. Bila sem vesela, ko sem
ugotovila, da je miza deklico zelo pritegnila. Učenka je z veseljem pristopila
k mizi, se usedla na stol ter samostojno začela izvajati vaje. Čeprav grafomo-
toričnih vaj na listu ne želi opravljati, so ji bile takšne vaje očitno všeč. Do-
datno motivacijo so ji predstavljale lučke, ki se jih je zelo razveselila. Vaje je
opravila s prstom, svinčnikom, čopičem in kroglico. Vse je opravila v skladu
z navodili.

294
   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299