Page 299 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 299
Multisenzorni učni pripomoček za urjenje grafomotoričnih spretnosti v inkluzivnem razredu

biti linije/črte dobro vidne, po možnosti tudi taktilno zaznavne (vbo-
čene/izbočene, prekrite z materiali, ki jih je možno otipati).
3. Glede lastnosti, ki jih mora imeti pripomoček, da bo zadostil kazalcem
univerzalnosti in inkluzivnosti ter ga bodo lahko s čim manj dodatne
podpore uporabljali vsi otroci, ne glede na njihove PP, ugotavljamo,
da mora biti zasnovan tako, da vsebuje multisenzorne komponente, ki
otrokom omogočajo spoznavanje pripomočka in delo z njim po različ-
nih senzornih kanalih, saj imajo nekateri otroci določene čute močno
ali v celoti okrnjene. Prav tako je pomembno, da je omogočeno prilaga-
janje postavitve pripomočka glede na otrokove fizične lastnosti (višina,
gibalne zmožnosti). Temu smo zadostili tako, da se lahko noge zamenja
z višjimi oz. nižjimi, lesene plošče pa se lahko postavi na tla, na drugo
mizo, prisloni na steno ali obesi na zid.
4. Na raziskovalno vprašanje, kjer nas je zanimalo, kako narediti pripo-
moček zanimiv in privlačen za otroke, ugotavljamo, da je izredno po-
membno, da je inovativen, drugačen od ostalih pripomočkov, ki jih
uporabljajo pri pouku, da jih preseneti in jim omogoča različne načine
izvajanja dejavnosti, ki jih lahko predlagajo tudi sami. To prispeva k
večji motivaciji, vztrajnosti in posledično tudi k večji učinkovitosti. Ugo-
tavljamo, da učinkuje, če pripomoček odstopa od povprečja (npr. po
obliki, barvi, velikosti). V otroku mora takoj vzbuditi zanimanje. Zelo
učinkuje, če je pripomoček opremljen z vsaj kakšno funkcijo, ki je po-
vezana z elektroniko oz. računalnikom. Otroci to obožujejo in takšne
pripomočke najraje uporabljajo.
5. Strokovne delavke so učinkovitost, univerzalnost in inkluzivnost pri-
pomočka ocenile zelo pozitivno. Menijo, da je »multisenzorna grafo-
motorična miza« dovolj učinkovit pripomoček za urjenje grafomotorič-
nih spretnosti otroka, saj vsebuje vse z učnim načrtom in s priporočili
strokovnjakov določene značilnosti izvajanja grafomotoričnih vaj. Prav
tako so menile, da je možno pripomoček uporabljati pri učencih z raz-
ličnimi potrebami, le za otroke s težjo stopnjo gibalne oviranosti bi bilo
za optimalno uporabo in učinkovitost pripomočka le-tega treba neko-
liko izboljšati.
6. Ob zadnjem raziskovalnem vprašanju pa izpostavljamo ugotovitev, ki
nam je najdragocenejša, in sicer mnenje otrok. Otroci so bili nad pripo-
močkom navdušeni. Menili so, da je odličen. Večina ne bi spreminjala
ničesar. Izpostavili so veliko stvari, ki so jim bile všeč (npr. barve, vdolbe-
nost črt, zvok, lučke, urjenje s pomočjo različnih predmetov), predvsem
pa je z vidika razvoja njihovih grafomotoričnih spretnosti pomembno

299
   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304