Page 289 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 289
Multisenzorni učni pripomoček za urjenje grafomotoričnih spretnosti v inkluzivnem razredu

Slika 1
Okvir »multisenzorne
grafomotorične mize«
z lesenimi nogami

lahko ju npr. položimo na drugo mizo (višjo ali nižjo oz. večjo ali manjšo),
odvisno od potrebe in želje otroka, lahko ju pritrdimo oz. prislonimo na zid
ali tablo, nenazadnje ju lahko postavimo tudi na tla – to omogoča uporabo
pripomočka raznolikim skupinam otrok. Nekateri otroci lažje opravljajo vaje
sede, drugi stoje, nekateri pa lahko tudi leže.

Leseni plošči (slika 2) vsebujeta vdolbene barvne črte oz. vijuge. Prva omo-
goča urjenje grafomotoričnih spretnosti, ki služijo kot podlaga za učenje pi-
sanih črk (sklenjene oz. nesklenjene vijugaste črte). Druga pa je namenjena
urjenju spretnosti za učenje tiskanih črk (ravne lomljene in nelomljene črte).

Vsaka plošča je na spodnji strani uokvirjena. V okviru so nameščeni po-
trebni dodatki, ki služijo pravilnemu delovanju pripomočka (žice, akumula-
tor, senzorji ter magnetna plošča, na kateri je posnet zvok). Omenjeni mate-
riali so skrbno skriti in zaščiteni, kar omogoča varnost pri uporabi. Na zgornjih
straneh plošč so na koncu vsake linije/črte pritrjene barvne lučke led, ki za-
svetijo ob dokončanju naloge. Na notranji strani je nameščen še zvočnik, ki
omogoča prehajanje zvoka iz magnetne plošče navzven.

Otrok ravna s pripomočkom tako, da s prstom oz. z leseno palico z mehko
konico sledi črtam in linijam na plošči. Ob tem uporablja primarni senzor za-
znavanja, tip, ter razvija koordinacijo oko, roka, ter prostorsko vidno orienta-
cijo. Ko dokonča dejavnost vlečenja po začrtani liniji, na koncu le-te zasveti
lučka in da otroku povratno informacijo, da je uspešno dokončal nalogo. Po-

289
   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294