Page 287 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 287
Multisenzorni učni pripomoček za urjenje grafomotoričnih spretnosti v inkluzivnem razredu

ter pripomočkov za učenje in je značilna za poučevanje ter učenje v inkluziv-
nem razredu (Zuljan idr. 2016).

Učitelji, sploh tisti, ki poučujejo v inkluzivnih razredih, so namreč primo-
rani izumljati nove stvari, pripomočke, metode, ki bi jih lahko uporabljali pri
vseh učencih in zadostili potrebam tistih učencev, ki imajo pri učenju težave,
tudi, če za to (še) nimajo odločbe. V smislu uresničevanja kontinuuma po-
moči in podpore učencem z učnimi težavami (Magajna idr. 2008) se mora
učitelj glede na zaznane sposobnosti in učne težave otroka nemudoma od-
zvati z ustreznimi prilagoditvami ter s strategijami pomoči in podpore – s tem
preprečimo kopičenje vrzeli in učnih težav. Fuchs in Fuchs (2006) zato predla-
gata premišljen in celovit sistem več vzporednih intervencij, ki odgovarjajo
otrokovim potrebam. S tem bi prihranili čas, hitreje ukrepali, predvsem pa
bi poučevali kohezivno, kar je bistvo inkluzije – spremeniti, prilagoditi me-
tode, pripomočke, ideje, načine tako, da bodo »prikriti«, hkrati pa učinkoviti
in uporabni za vse. Zdi se, da je to edina pot k uresničevanju prizadevanj za
vzpostavitev inkluzivne šole.

Namen in cilj raziskave
Na podlagi teoretičnih spoznanj o grafomotoriki in ob upoštevanju didaktič-
nih napotkov strokovnjakov s področja razvijanja grafomotoričnih spretno-
sti ter ob sledenju paradigmi inkluzivne šole je bil namen raziskave razviti
in ustvariti inovativen, univerzalen učni pripomoček, s pomočjo katerega bi
otroci izboljšali raven grafomotoričnih spretnosti, ki so podlaga za doseganje
boljših učnih rezultatov otrok v vrtcih in prvih treh razredih osnovne šole.

Pripomoček smo dali v uporabo učencem z različnimi potrebami oz. teža-
vami in opazovali njihov način uporabe, odzive ter zadovoljstvo pri učenju.
Strokovne delavke, ki jih poučujejo, smo prosili za usmerjeno opazovanje
otrok pri uporabi pripomočka in za njihovo kritično mnenje o pripomočku
ter grafomotoričnih vajah, ki jih le-ta omogoča (prednosti, pomanjkljivosti,
morebitne izboljšave).

Z raziskavo smo želeli pridobiti odgovore na sledeča vprašanja:

1. Kateri materiali so najprimernejši za izdelavo pripomočka?
2. Kakšne lastnosti mora imeti pripomoček, da bo zadostoval vsem smer-

nicam kakovostnega urjenja grafomotoričnih spretnosti (kazalci učin-
kovitosti)?
3. Kakšne lastnosti mora imeti pripomoček, da ga bodo lahko uporabljali
vsi otroci, ne glede na potrebo (kazalci univerzalnosti in inkluzivnosti)?
4. Kako narediti pripomoček zanimiv in privlačen za otroke?

287
   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292