Page 288 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 288
ra Tavčar Kristan in Vanja Riccarda Kiswarday
5. Kakšno je mnenje strokovnih delavk o učinkovitosti, univerzalnosti in
inkluzivnosti pripomočka?
6. Kakšno mnenje imajo otroci o pripomočku?
Metodologija
Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. Raziskava je
bila akcijsko naravnana, spremljali smo kazalce učinkovitosti, univerzalnosti
in inkluzivnosti pripomočka za urjenje grafomotoričnih spretnosti.
Ker smo si za cilj zadali izdelati pripomoček, ki bo uporaben za vse skupine
otrok s PP, smo v raziskavo vključili po enega otroka iz vsake skupine glede na
ZUOPP (2011). Tako je bilo v raziskavo vključenih deset otrok, in sicer: (1) otrok
z Downovim sindromom, (2) otrok s slepoto, (3) otrok z delnim preostankom
sluha, (4) otrok z govorno-jezikovno motnjo, (5) otrok z gibalno oviranostjo,
(6) otrok z dolgotrajno boleznijo – epilepsijo, (7) otrok z avtistično motnjo,
(8) otrok s čustveno-vedenjsko motnjo, (9) otrok z disleksijo in (10) otrok brez
evidentiranih posebnih potreb. V raziskavo smo vključili tudi učitelje, ki te
učence bodisi poučujejo bodisi jim nudijo dodatno strokovno pomoč (DSP),
saj so strokovnjaki na svojem področju in poznajo tako svoje učence kot tudi
splošne ter specifične izzive pedagoškega dela. Bilo jih je deset, med njimi
štiri razredne učiteljice, tri defektologinje, ena logopedinja, ena tiflopedago-
ginja in ena inkluzivna pedagoginja.
Opis pripomočka
Pripomoček, ki smo ga poimenovali »multisenzorna grafomotorična miza«,
opredeljujemo kot multisenzorni učni pripomoček za urjenje grafomotorič-
nih spretnosti. Samo ime zajema vse pomembne lastnosti pripomočka. Do-
dali bi lahko še besedi didaktični, kar pomeni, da z njim, poleg vseh drugih
pozitivnih učinkov, dosegamo tudi standarde znanja, ter inkluzivni ali univer-
zalni, s čimer zagotavljamo ustreznost pripomočka za vse otroke, ne glede na
njihove potrebe.
Pripomoček ima obliko in lastnosti šolske mize (velikost, material, uporab-
nost), ki je prilagojena otrokom od petega do sedmega leta starosti. V ve-
čini je izdelana iz kakovostnega masivnega bukovega lesa. Osnovno ogrodje
predstavljajo noge ter okvir (slika 1), ki služijo kot podpora dvema lesenima
ploščama z vdolbenimi barvnimi črtami oz. vijugami (slika 2). Leseni plošči
sta mobilni, kar pomeni, da ju lahko premikamo in tako uporabljamo na več
različnih načinov.
Lahko ju namestimo na okvir »multisenzorne grafomotorične mize« in ju
po potrebi zamenjujemo. Plošči lahko uporabimo tudi na drugi osnovi –
288
5. Kakšno je mnenje strokovnih delavk o učinkovitosti, univerzalnosti in
inkluzivnosti pripomočka?
6. Kakšno mnenje imajo otroci o pripomočku?
Metodologija
Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. Raziskava je
bila akcijsko naravnana, spremljali smo kazalce učinkovitosti, univerzalnosti
in inkluzivnosti pripomočka za urjenje grafomotoričnih spretnosti.
Ker smo si za cilj zadali izdelati pripomoček, ki bo uporaben za vse skupine
otrok s PP, smo v raziskavo vključili po enega otroka iz vsake skupine glede na
ZUOPP (2011). Tako je bilo v raziskavo vključenih deset otrok, in sicer: (1) otrok
z Downovim sindromom, (2) otrok s slepoto, (3) otrok z delnim preostankom
sluha, (4) otrok z govorno-jezikovno motnjo, (5) otrok z gibalno oviranostjo,
(6) otrok z dolgotrajno boleznijo – epilepsijo, (7) otrok z avtistično motnjo,
(8) otrok s čustveno-vedenjsko motnjo, (9) otrok z disleksijo in (10) otrok brez
evidentiranih posebnih potreb. V raziskavo smo vključili tudi učitelje, ki te
učence bodisi poučujejo bodisi jim nudijo dodatno strokovno pomoč (DSP),
saj so strokovnjaki na svojem področju in poznajo tako svoje učence kot tudi
splošne ter specifične izzive pedagoškega dela. Bilo jih je deset, med njimi
štiri razredne učiteljice, tri defektologinje, ena logopedinja, ena tiflopedago-
ginja in ena inkluzivna pedagoginja.
Opis pripomočka
Pripomoček, ki smo ga poimenovali »multisenzorna grafomotorična miza«,
opredeljujemo kot multisenzorni učni pripomoček za urjenje grafomotorič-
nih spretnosti. Samo ime zajema vse pomembne lastnosti pripomočka. Do-
dali bi lahko še besedi didaktični, kar pomeni, da z njim, poleg vseh drugih
pozitivnih učinkov, dosegamo tudi standarde znanja, ter inkluzivni ali univer-
zalni, s čimer zagotavljamo ustreznost pripomočka za vse otroke, ne glede na
njihove potrebe.
Pripomoček ima obliko in lastnosti šolske mize (velikost, material, uporab-
nost), ki je prilagojena otrokom od petega do sedmega leta starosti. V ve-
čini je izdelana iz kakovostnega masivnega bukovega lesa. Osnovno ogrodje
predstavljajo noge ter okvir (slika 1), ki služijo kot podpora dvema lesenima
ploščama z vdolbenimi barvnimi črtami oz. vijugami (slika 2). Leseni plošči
sta mobilni, kar pomeni, da ju lahko premikamo in tako uporabljamo na več
različnih načinov.
Lahko ju namestimo na okvir »multisenzorne grafomotorične mize« in ju
po potrebi zamenjujemo. Plošči lahko uporabimo tudi na drugi osnovi –
288