Page 86 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 86
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek
planeta, vsega, je tu v ospredju. To je celota, ki je v pedagoškem svetu izjemno pomembna.
Zavest, koliko se s pozitivnimi spremembami da narediti, ozavešèanje tega pri uèencih.
Samo èe narediš majhen korak v tej smeri, je e to dovolj. Starš, vzgojitelj, uèitelj mora te
stvari vedno pretehtavat, vèasih se tudi zmotiš, vèasih prav narediš. Pedagog ima
zahtevno ivljenje, zato ga obèudujem, èe je pravi pedagog.«
U9: 10–12 pa pravi: »Naše poslanstvo je, da z glasbo spreminjamo svet. V tej dobi smo
glasbeni pedagogi protiute zvoènemu neredu, ki je okrog nas. Otrokom lahko ponudimo
sozvoèje, harmonijo in toplino, ki je v zunanjem svetu moèno primanjkuje.«
4. Poklicno poslanstvo – nadarjenost, ki se z ustreznimi spodbudami razvije v talent
Iz odgovorov intervjuvancev lahko razberemo, da je do ivljanje obèutka poslanstva v
glasbenopedagoškem poklicu naravna danost, neke vrste nadarjenost, ki pa jo je treba
razviti v talent. Spodbude pridejo predvsem preko povratnih informacij na podlagi
praktiènih izkušenj pa tudi z vse ivljenjskim uèenjem in osebnostno rastjo. Pomembno
vlogo odigra uèiteljev zgled. Vèasih se lahko obèutek glasbenopedagoškega poslanstva
prebudi s pozitivnimi izkušnjami v praksi, po drugi strani pa brez ustreznih spodbud lahko
obèutek poslanstva celo usahne.
U4: 13–15 pravi: »Moraš imeti e nek pedagoški èut, saj gre za èutenje. Tako kot pri
športniku moraš imeti prave mišice. Èe nisi gibljiv, ne boš gimnastièar. Èe ne èutiš, ne
moreš tega delat.«
U8: 30-39 meni: »Sigurno moraš imeti neke osebnostne lastnosti, da lahko ta poklic
opravljaš, ampak moji vzorniki na SGBŠ in AG so moèno vplivali na moj obèutek
poslanstva. Npr. še vedno se spomnim prof. Oblakove, ki nam je na podroèju glasbene
metodike dajala znanja, ki so mi vedno v razredu prišla prav. Svoje znanje in izkušnje je
predajala z arom. Kar sem se pri njej nauèila, sem s pridom uporabljala. Kot študentom
nam je povedala misel: Iz razreda nikoli ne smeš priti utrujen. Ona nam je to govorila in to
dejansko tudi sama do ivljam. Njej sem še posebej hvale na za izkušnje in napotke. Torej
ti da izobra evanje neka izhodišèa, ki ti pomagajo razvijati tvoje poslanstvo, predvsem
vzorniki. Tudi nenehno izobra evanje pripomore k temu, da si vedno boljši.«
U2: 13–15 razmišlja: »… Vèasih poslanstvo zaèutimo zelo zgodaj, vèasih pa je potrebno,
da se sreèamo z doloèenimi okolišèinami. Iz izkušenj lahko povem, da se veliko študentov
pred praktiènim usposabljanjem ni videlo v razredu, po praktiènih izkušnjah pa so dobili
eljo po pouèevanju.«
5. Osebni zgled glasbenega pedagoga
Veliko odgovorov se je zdru evalo v vsebinski sklop, ki se je navezoval na kljuèen pomen
osebnega zgleda uèitelja v glasbenopedagoškem poklicu. Intervjuvanci so poudarjali, da
lahko glasbena znanja in vešèine uspešno prenašamo le tako, da s svojo osebnostjo
iz arevamo ljubezen do glasbe. Na ta naèin preko glasbe prenašamo tudi svoj vrednostni
86
planeta, vsega, je tu v ospredju. To je celota, ki je v pedagoškem svetu izjemno pomembna.
Zavest, koliko se s pozitivnimi spremembami da narediti, ozavešèanje tega pri uèencih.
Samo èe narediš majhen korak v tej smeri, je e to dovolj. Starš, vzgojitelj, uèitelj mora te
stvari vedno pretehtavat, vèasih se tudi zmotiš, vèasih prav narediš. Pedagog ima
zahtevno ivljenje, zato ga obèudujem, èe je pravi pedagog.«
U9: 10–12 pa pravi: »Naše poslanstvo je, da z glasbo spreminjamo svet. V tej dobi smo
glasbeni pedagogi protiute zvoènemu neredu, ki je okrog nas. Otrokom lahko ponudimo
sozvoèje, harmonijo in toplino, ki je v zunanjem svetu moèno primanjkuje.«
4. Poklicno poslanstvo – nadarjenost, ki se z ustreznimi spodbudami razvije v talent
Iz odgovorov intervjuvancev lahko razberemo, da je do ivljanje obèutka poslanstva v
glasbenopedagoškem poklicu naravna danost, neke vrste nadarjenost, ki pa jo je treba
razviti v talent. Spodbude pridejo predvsem preko povratnih informacij na podlagi
praktiènih izkušenj pa tudi z vse ivljenjskim uèenjem in osebnostno rastjo. Pomembno
vlogo odigra uèiteljev zgled. Vèasih se lahko obèutek glasbenopedagoškega poslanstva
prebudi s pozitivnimi izkušnjami v praksi, po drugi strani pa brez ustreznih spodbud lahko
obèutek poslanstva celo usahne.
U4: 13–15 pravi: »Moraš imeti e nek pedagoški èut, saj gre za èutenje. Tako kot pri
športniku moraš imeti prave mišice. Èe nisi gibljiv, ne boš gimnastièar. Èe ne èutiš, ne
moreš tega delat.«
U8: 30-39 meni: »Sigurno moraš imeti neke osebnostne lastnosti, da lahko ta poklic
opravljaš, ampak moji vzorniki na SGBŠ in AG so moèno vplivali na moj obèutek
poslanstva. Npr. še vedno se spomnim prof. Oblakove, ki nam je na podroèju glasbene
metodike dajala znanja, ki so mi vedno v razredu prišla prav. Svoje znanje in izkušnje je
predajala z arom. Kar sem se pri njej nauèila, sem s pridom uporabljala. Kot študentom
nam je povedala misel: Iz razreda nikoli ne smeš priti utrujen. Ona nam je to govorila in to
dejansko tudi sama do ivljam. Njej sem še posebej hvale na za izkušnje in napotke. Torej
ti da izobra evanje neka izhodišèa, ki ti pomagajo razvijati tvoje poslanstvo, predvsem
vzorniki. Tudi nenehno izobra evanje pripomore k temu, da si vedno boljši.«
U2: 13–15 razmišlja: »… Vèasih poslanstvo zaèutimo zelo zgodaj, vèasih pa je potrebno,
da se sreèamo z doloèenimi okolišèinami. Iz izkušenj lahko povem, da se veliko študentov
pred praktiènim usposabljanjem ni videlo v razredu, po praktiènih izkušnjah pa so dobili
eljo po pouèevanju.«
5. Osebni zgled glasbenega pedagoga
Veliko odgovorov se je zdru evalo v vsebinski sklop, ki se je navezoval na kljuèen pomen
osebnega zgleda uèitelja v glasbenopedagoškem poklicu. Intervjuvanci so poudarjali, da
lahko glasbena znanja in vešèine uspešno prenašamo le tako, da s svojo osebnostjo
iz arevamo ljubezen do glasbe. Na ta naèin preko glasbe prenašamo tudi svoj vrednostni
86