Page 82 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 82
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek
Postopek
Intervjuji so potekali od 16. 10. 2017 do 11. 11. 2017. Intervjuji z udele enci so bili
izvedeni bodisi na njihovem domu bodisi preko skypa. Intervjuji so trajali povpreèno 40
minut; najkrajši intervju je bil zakljuèen v dvajsetih minutah, najdaljši pa v uri in pol.
Zaradi zagotavljanja anonimnosti udele encev smo podatke šifrirali tako, da smo
odstranili imena in jih nadomestili s kraticami: U1, U2, U3, itd., pri èemer èrka U
predstavlja posameznega udele enca, število pa oznaèuje zaporedno število izvedenega
intervjuja. Analiza odgovorov intervjuvancev je potekala po štirih korakih:
1. V prvem koraku smo odgovore vseh intervjuvancev natanèno pregledali in si
sproti ob rob besedila zapisovali vse ideje, mo ne teme in kode, ki so se porodile.
2. V drugem koraku smo najprej še posebej natanèno in poglobljeno analizirali
prva dva udele enca (U1 in U2) (Biggerstaffu in Thompsonu, 2007).
3. Tretji korak je predstavljala analiza tem po navodilu Smitha, Jarmana in Osborna
(1999).
4. V zadnjem koraku smo se osredotoèili na skupne teme, ki so vsebinsko zajele
odgovore vseh intervjuvancev. Glavne teme, ki smo jih oblikovali na podlagi
analize odgovorov prvih dveh udele encev, so nam slu ile kot vodilne, kasneje
pa smo po potrebi dodajali še dodatne glavne teme, izhajajoè iz ostalih
intervjujev.
Rezultati
Odgovori udele encev so se zdru evali v 7 skupnih tem:
1. Prepletenost vseh osebnostnih vrlin kot pogoj za kakovostno opravljanje
glasbenopedagoškega dela s temeljem na vrlinah èloveènosti in modrosti
2. Osebnostne vrline so temelj poklicnih kompetenc
3. Velika odgovornost in zahtevnost opravljanja glasbenopedagoškega poklica v
sodobnem èasu
4. Poklicno poslanstvo kot nadarjenost, ki se z ustreznimi spodbudami iz okolja
razvije v talent
5. Pomen izgradnje kakovostnega odnosa med uèenci in glasbenim pedagogom na
vseh vzgojno-izobra evalnih stopnjah
6. Osebni zgled glasbenega pedagoga
7. Pomen vse ivljenjskega uèenja
V nadaljevanju prikazujemo zapis rezultatov. Reference za citate udele encev so zapisane
v naslednji obliki: U1: 8-9, pri èemer U pomeni udele enec, 1 zaporedna številka
intervjuvanca oziroma intervjuja, številke za dvopièjem pa zaporedne številke vrstic
iz transkripta dotiènega udele enca. Èe je prvi stavek v citatu zapisan z veliko zaèetnico,
pomeni, da gre za zaèetek stavka v transkriptu, èe pa so najprej tri pike, sledi pa jim del
stavka, pa pomeni, da smo zaèeli citat v sredini stavka. Kadar pa so tri pike postavljene
med posameznimi stavki, pa to oznaèuje, da so vmes še drugi stavki, ki smo jih izpustili
zato, da citati ne bi bili predolgi, in smo zato zabele ili le najpomembnejše vsebine. Prav
82
Postopek
Intervjuji so potekali od 16. 10. 2017 do 11. 11. 2017. Intervjuji z udele enci so bili
izvedeni bodisi na njihovem domu bodisi preko skypa. Intervjuji so trajali povpreèno 40
minut; najkrajši intervju je bil zakljuèen v dvajsetih minutah, najdaljši pa v uri in pol.
Zaradi zagotavljanja anonimnosti udele encev smo podatke šifrirali tako, da smo
odstranili imena in jih nadomestili s kraticami: U1, U2, U3, itd., pri èemer èrka U
predstavlja posameznega udele enca, število pa oznaèuje zaporedno število izvedenega
intervjuja. Analiza odgovorov intervjuvancev je potekala po štirih korakih:
1. V prvem koraku smo odgovore vseh intervjuvancev natanèno pregledali in si
sproti ob rob besedila zapisovali vse ideje, mo ne teme in kode, ki so se porodile.
2. V drugem koraku smo najprej še posebej natanèno in poglobljeno analizirali
prva dva udele enca (U1 in U2) (Biggerstaffu in Thompsonu, 2007).
3. Tretji korak je predstavljala analiza tem po navodilu Smitha, Jarmana in Osborna
(1999).
4. V zadnjem koraku smo se osredotoèili na skupne teme, ki so vsebinsko zajele
odgovore vseh intervjuvancev. Glavne teme, ki smo jih oblikovali na podlagi
analize odgovorov prvih dveh udele encev, so nam slu ile kot vodilne, kasneje
pa smo po potrebi dodajali še dodatne glavne teme, izhajajoè iz ostalih
intervjujev.
Rezultati
Odgovori udele encev so se zdru evali v 7 skupnih tem:
1. Prepletenost vseh osebnostnih vrlin kot pogoj za kakovostno opravljanje
glasbenopedagoškega dela s temeljem na vrlinah èloveènosti in modrosti
2. Osebnostne vrline so temelj poklicnih kompetenc
3. Velika odgovornost in zahtevnost opravljanja glasbenopedagoškega poklica v
sodobnem èasu
4. Poklicno poslanstvo kot nadarjenost, ki se z ustreznimi spodbudami iz okolja
razvije v talent
5. Pomen izgradnje kakovostnega odnosa med uèenci in glasbenim pedagogom na
vseh vzgojno-izobra evalnih stopnjah
6. Osebni zgled glasbenega pedagoga
7. Pomen vse ivljenjskega uèenja
V nadaljevanju prikazujemo zapis rezultatov. Reference za citate udele encev so zapisane
v naslednji obliki: U1: 8-9, pri èemer U pomeni udele enec, 1 zaporedna številka
intervjuvanca oziroma intervjuja, številke za dvopièjem pa zaporedne številke vrstic
iz transkripta dotiènega udele enca. Èe je prvi stavek v citatu zapisan z veliko zaèetnico,
pomeni, da gre za zaèetek stavka v transkriptu, èe pa so najprej tri pike, sledi pa jim del
stavka, pa pomeni, da smo zaèeli citat v sredini stavka. Kadar pa so tri pike postavljene
med posameznimi stavki, pa to oznaèuje, da so vmes še drugi stavki, ki smo jih izpustili
zato, da citati ne bi bili predolgi, in smo zato zabele ili le najpomembnejše vsebine. Prav
82