Page 87 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 87
tarina Habe, OSEBNOSTNE VRLINE IN OBÈUTEK POSLANSTVA GLASBENIH PEDAGOGOV ...
sistem in vpnemo vseh šest poglavitnih osebnostnih vrlin v ta sistem. Pri tem je bil v
ospredje postavljen predvsem èustveno-motivacijski vidik glasbenopedagoške osebnosti.
U13: 29–31 pravi: »Motiviran uèitelj, ki bo arel ljubezen do glasbe in navzven izkazoval
interes do razliènih glasbenih dogodkov tudi izven šolskih zidov, bo zgled uèencem. Tako
se samodejno ustvarja prenos in pretok motivacije za glasbo med uèiteljem in uèenci.«
6. Pomen medosebnega odnosa uèenec - glasbeni pedagog
Intervjuvanci so v številnih odgovorih glede osebnostnih vrlin in poslanstva glasbenih
pedagogov v ospredje postavljali kakovosten odnos med uèenci in uèitelji. Poudarjali so
odprtost, toplino, spoštovanje, praviènost in pri tem opozorili na pomembnost prilagajanja
vsakemu posamezniku in grajenju na njegovih osebnostnih potencialih.
Tako U8: 5–10 navaja: »… v ni jih razredih se pogosto poèutiš še kot v vlogi starša, saj
mlajši otroci pridejo okrog, se ti zaupajo, te objamejo in rabijo stik. Ko pa so starejši,
rabijo nasvete … Z malimi otroki se oblikujejo odnosi, ki se poglobijo v obdobju
mladostništva. …«
U3: 15–16 pa pravi: »… Ti si eden redkih, ki jim govoriš o lepih stvareh, jih pripraviš k
temu, da èustvujejo, da se obrnejo k soèloveku …« U7: 11–13 razmišlja: »… Velikokrat se
osredotoèamo na glasbena znanja … vendar brez toplega èloveškega odnosa ti nobeno
znanje ne podari zaupanja in veselja otrok.«
7. Pomen vse ivljenjskega uèenja
V številnih odgovorih se je prepoznal vsebinski vidik, ki govori o pomenu
vse ivljenjskega uèenja za kakovostno glasbenopedagoško delo. Intervjuvanci so
izpostavili, da se je treba celo ivljenje izobra evati, slediti novostim na strokovnem
podroèju kot tudi v dru bi sploh. Slediti je treba pedagoškim in didaktiènim trendom ter
pridobivati tudi nove spretnosti in vešèine. Veèkrat so izpostavili pomen splošne
razgledanosti.
Tako U9: 21–24: »… Zmoti me razmišljanje, da se s pridobljeno izobrazbo konèa uèenje.
Moramo se vse ivljenjsko izobra evati in postajati èedalje bolj kompetentni in ob tem se
spreminjamo. Moraš imeti lastno vizijo in vizijo okolja, pa še odprtost do novih
informacij, da si pripravljen sprejeti lastne primanjkljaje, in ti to omogoèi, da si še boljši.«
Interpretacija
V naši raziskavi smo eleli dobiti poglobljen uvid v osebnostne vrline in poslanstvo
glasbenih pedagogov. Do zdaj je bil poudarek predvsem na preuèevanju poklicnih
kompetenc glasbenih pedagogov, mi pa smo eleli osvetliti jedrne znaèilnosti, ki so
potrebne za uspešno opravljanje glasbenopedagoškega poklica. V ta namen smo
oblikovali kvalitativno pilotsko študijo. Povod raziskave je bila obletnica Brede Oblak, ki
87
sistem in vpnemo vseh šest poglavitnih osebnostnih vrlin v ta sistem. Pri tem je bil v
ospredje postavljen predvsem èustveno-motivacijski vidik glasbenopedagoške osebnosti.
U13: 29–31 pravi: »Motiviran uèitelj, ki bo arel ljubezen do glasbe in navzven izkazoval
interes do razliènih glasbenih dogodkov tudi izven šolskih zidov, bo zgled uèencem. Tako
se samodejno ustvarja prenos in pretok motivacije za glasbo med uèiteljem in uèenci.«
6. Pomen medosebnega odnosa uèenec - glasbeni pedagog
Intervjuvanci so v številnih odgovorih glede osebnostnih vrlin in poslanstva glasbenih
pedagogov v ospredje postavljali kakovosten odnos med uèenci in uèitelji. Poudarjali so
odprtost, toplino, spoštovanje, praviènost in pri tem opozorili na pomembnost prilagajanja
vsakemu posamezniku in grajenju na njegovih osebnostnih potencialih.
Tako U8: 5–10 navaja: »… v ni jih razredih se pogosto poèutiš še kot v vlogi starša, saj
mlajši otroci pridejo okrog, se ti zaupajo, te objamejo in rabijo stik. Ko pa so starejši,
rabijo nasvete … Z malimi otroki se oblikujejo odnosi, ki se poglobijo v obdobju
mladostništva. …«
U3: 15–16 pa pravi: »… Ti si eden redkih, ki jim govoriš o lepih stvareh, jih pripraviš k
temu, da èustvujejo, da se obrnejo k soèloveku …« U7: 11–13 razmišlja: »… Velikokrat se
osredotoèamo na glasbena znanja … vendar brez toplega èloveškega odnosa ti nobeno
znanje ne podari zaupanja in veselja otrok.«
7. Pomen vse ivljenjskega uèenja
V številnih odgovorih se je prepoznal vsebinski vidik, ki govori o pomenu
vse ivljenjskega uèenja za kakovostno glasbenopedagoško delo. Intervjuvanci so
izpostavili, da se je treba celo ivljenje izobra evati, slediti novostim na strokovnem
podroèju kot tudi v dru bi sploh. Slediti je treba pedagoškim in didaktiènim trendom ter
pridobivati tudi nove spretnosti in vešèine. Veèkrat so izpostavili pomen splošne
razgledanosti.
Tako U9: 21–24: »… Zmoti me razmišljanje, da se s pridobljeno izobrazbo konèa uèenje.
Moramo se vse ivljenjsko izobra evati in postajati èedalje bolj kompetentni in ob tem se
spreminjamo. Moraš imeti lastno vizijo in vizijo okolja, pa še odprtost do novih
informacij, da si pripravljen sprejeti lastne primanjkljaje, in ti to omogoèi, da si še boljši.«
Interpretacija
V naši raziskavi smo eleli dobiti poglobljen uvid v osebnostne vrline in poslanstvo
glasbenih pedagogov. Do zdaj je bil poudarek predvsem na preuèevanju poklicnih
kompetenc glasbenih pedagogov, mi pa smo eleli osvetliti jedrne znaèilnosti, ki so
potrebne za uspešno opravljanje glasbenopedagoškega poklica. V ta namen smo
oblikovali kvalitativno pilotsko študijo. Povod raziskave je bila obletnica Brede Oblak, ki
87