Page 80 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 80
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek

klicev (Dik in Duffy, 2009; Duffy in Dik, 2013). Duffy in Dik (2013) sta izvedla obse no
metaanalitièno študijo in ugotovila, da je obèutek poklicnega poslanstva konsistentno
povezan s pozitivnim delom, blagostanjem in organizacijskimi izidi, kot npr. z delovnim
smislom, karierno predanostjo, karierno zrelostjo, pripadnostjo organizaciji, ivljenjskim
smislom, delovnim zadovoljstvom in zadovoljstvom z ivljenjem. Duffy idr. (2012) so
izvedli kvalitativno študijo o do ivljanju poklicnega poslanstva pri psiholoških
svetovalcih. Ugotovili so, da je kljuèni element njihovega poklicnega poslanstva slu enje
drugim. Zanimiva je tudi longitudinalna raziskava, izvedena na glasbenikih na zaèetku
poklicne kariere (Dobrow in Tosti-Kharas, 2012), ki je pokazala, da glasbeniki, ki
do ivljajo svoj poklic kot poslanstvo, pogosto ignorirajo nasvete svojih mentorjev glede
svoje kariere. V skladu s tem sta Cardador in Caza (2012) oblikovala teoretièni model
zdravega/nezdravega poslanstva.

Gradiškova (2014) je na populaciji 408 osnovnošolskih in srednješolskih slovenskih
uèiteljev ugotovila, da je obèutek poslanstva pri uèiteljih pozitivno povezan z vsemi
šestimi temeljnimi osebnostnimi vrlinami. Izkazalo se je tudi, da so uèenci bolj zadovoljni
z uèitelji, ki svoj poklic do ivljajo kot poslanstvo.

Namen raziskave

V naši raziskavi smo eleli dobiti poglobljen uvid v prepoznavanje kljuènih vrlin za
opravljanje glasbenopedagoškega poklica, hkrati pa smo eleli osvetliti tudi do ivljanje
poklica glasbenega pedagoga kot poslanstva. V skladu s tem smo si zastavili naslednja
raziskovalna vprašanja:

R1 Katere so kljuène osebnostne vrline, ki so pomembne za opravljanje poklica
glasbenega pedagoga ?
R2 Ali se pojavljajo razlike v osebnostnih vrlinah glasbenih pedagogov glede na stopnjo
in smer pouèevanja?
R3 Kakšen je odnos med osebnostnimi vrlinami in poklicnimi kompetencami glasbenih
pedagogov?
R4 Kako so pri glasbenih pedagogih razvršèene poglavitne kategorije osebnostnih vrlin?
R5 Kaj je poslanstvo glasbenih pedagogov?
R6 Ali se obèutek poslanstva spreminja skozi èas (vèasih - danes)?
R6 Ali je obèutek poslanstva naravna danost ali se ga da spreminjati (kako)?
R7 Kateri so izzivi sodobnih glasbenih pedagogov?

Metoda

Odloèili smo se za kvalitativno metodo raziskovanja, saj smo eleli dobiti poglobljen uvid
v osebne vrline in do ivljanje poklicnega poslanstva pri glasbenih pedagogih na razliènih
vzgojno-izobra evalnih stopnjah, ki dojemajo svoj poklic kot poslanstvo. Poleg tega smo
kvalitativno metodo uporabili tudi zato, ker je to podroèje pri glasbenikih slabše raziskano
in teoretièno slabše podprto (Pistrang in Baker, 2012). Uporabili smo fenomenološko
metodo, ki je primerna za podrobno raziskovanje tega, kako udele enci osmišljajo svoj
osebni in dru beni svet (Smith in Osborn, 2007).

80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85