Page 184 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 184
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek

Po fazi naèrtovanja in izdelave materialov z njihovimi temeljnimi cilji in nalogami je
sledila izvedbena faza. Prvi dve sreèanji sta bili namenjeni predstavitvi materialov.
Študentke so demonstrirale uporabo materialov in cilje nalog, po fazi demonstriranja pa so
imele vlogo opazovalk. V fazi opazovanja so potekala spremljanja in evidentiranja
individualnih uèencev z vidika izbora materialov, njihove samostojne uporabe,
vkljuèevanja lastne glasbene aktivnosti uèenca na podroèju dela z materiali na ritmiènem
podroèju, na podroèju slušno-analitiènih zaznav prepoznavanja intervalov in akordov.
Opazovanje je bilo namenjeno ugotavljanju interesa in motivacije z delom z materiali, še
zlasti v primeru dela v parih, kjer smo lahko opazovali medsebojno spodbujanje in uèenje
drug od drugega. Opazili smo, da je bilo posameznikovo prevzemanje vloge vodenja v
paru izrazito povezano z lastnim obèutkom zmo nosti obvladovanja in izpolnjevanja
pripravljenih nalog. Evidentiranje opa anj individualnega napredka uèencev je potekalo v
zadnjih 20-ih minutah uène enote, v obliki sprotnih opomb in anekdotskih zapisov ter
video dokumentiranja.

Opredelitev problema

Uèni dose ki pri predmetu nauk o glasbi se izra ajo v razvitih glasbenih sposobnostih,
spretnostih in znanju, kot jih doloèajo standardi znanj posameznih razredov v vertikali
izobra evanja v glasbeni šoli. V sklepni fazi projekta smo opazovali individualni razvoj
glasbenih sposobnosti in znanj pri uèencih iz 2., 4. in 5. razreda. Zanimalo nas je:

– Kakšni so uèinki uporabe montessori materialov na razvoj ritmiènih in
melodiènih sposobnosti?

– Kakšni so uèinki uporabe montessori materialov na razvoj glasbenih znanj?
– Ali obstajajo razlike pri konènih ocenah med skupino uèencev iz istih razredov,

ki so bili vkljuèeni v montessori projekti (v šolskem letu 2016/17), in skupino
uèencev, ki v projekt niso bili vkljuèeni (v šolskem letu 2015/16)?

Metodologija

Raziskavo smo izvedli na temelju kvalitativnega raziskovanja. Analizirali smo
anekdotske zapise individualnih opazovanj uèencev in dokumentirane videoposnetke.

Vzorec

V vzorec raziskave je bilo vkljuèenih 32 uèencev, ki so obiskovali pouk v šolskem letu
2016/17: 15 uèencev iz 2. razreda, 11 uèencev iz 4. razreda in 6 uèencev iz 5. razreda.
Njihov glasbeni razvoj sta v vsakem razredu spremljala in opisno evidentirala dva
mentorja (študenta).

184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189