Page 180 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 180
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek

Slika 1: Material Ritmiène sestavljanke

Material Ritmiène posebnosti sestavlja 5 kartic z ritmiènimi vzorci na eni strani in naslovi
pesmic na hrbtni strani kartic. Cilj materiala je bil utrditi ritmiène posebnosti kot sta triola
in sinkopa, dodali pa smo tudi predtakt in punktiran ritem. Naloga je od uèenca zahtevala
izvajanje ritmiènega vzorca, s katerim prepozna pesem, ki vkljuèuje ta ritem. Mikavna
toèka materiala je preverjanje rešitev na hrbtni strani. Material je primeren za uèence od 4.
razreda dalje.
Slika 2: Material Ritmiène posebnosti

Na podroèju razvoja slušno-analitiènih zaznav na melodiènem podroèju smo izdelali
naslednje materiale: Slušno prepoznavanje trozvokov in njihovih obrnitev, Obrnitve
trozvokov, Prepoznavanje intervalov.
Material Slušno prepoznavanje trozvokov in njihovih obrnitev je sestavljalo 12 posnetkov
na mp3 predvajalniku, prazni listi za pisanje rešitev in kontrolna karta z rešitvami, ki je
predstavljala mikavno toèko materiala. Na mp3 predvajalniku so bili posneti odlomki
primerov iz glasbene literature, ki so se v uvodnem delu zaèeli z d5/3, d6, d6/4, m5/3, m6
in m6/4. Uèenci so morali ob poslušanju odlomkov iz glasbene literature slušno
prepoznati zaèetne akorde in svoje rešitve zapisati na pripravljen prazen list. Material je
primeren za uèence 5. razreda, preverjanje napak so omogoèale izpisane rešitve
vkljuèenih glasbenih elementov v poslušanih odlomkih v pravilnem vrstnem redu.
180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185