Page 181 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 181
Katarina Zadnik, Danaja Koren, MONTESSORI PEDAGOGIKA IN NJENA VLOGA PRI NAUKU ...

Material Obrnitve trozvokov je vkljuèeval kromatiène zvonèke in udarjalke, karte z
zapisanimi osnovnimi oblikami trozvokov (d, m, zm in zv) ter z zapisanimi osnovnimi toni
in podpisanimi oznakami, z nalogo tvorjenja osnovnih oblik trozvokov in njihovih
obrnitev. Naloga materiala je bila namenjena uèencem 4. razreda (tudi 5. razreda), saj se je
v uènem procesu izkazalo, da imajo uèenci te ave pri razumevanju nastanka obrnitve
trozvokov. Od njih je naloga sprva zahtevala izvajanje zapisanega kvintakorda v notnem
zapisu in njegovih obrnitev na zvonèke, nato petje osnovne oblike in njenih obrnitev ter
nazadnje njihov zapis s temu namenjenimi magnetki na tabli in prenosa le-tega z
lastnoroènim zapisom v notno èrtovje na pripravljen list. Kontrolo napake je omogoèal list
z rešitvami nabora vseh osnovnih oblik trozvokov in njihovih obrnitev.

Slika 3: Material Obrnitve trozvokov

Na podroèju razvoja slušnega prepoznavanja intervalov smo zasnovali dva materiala. Prvi
material je vkljuèeval osem posnetkov pesmic, posnetih na mp3 predvajalniku, od prime
do oktave, ki so se v uvodu zaèele s tipiènim intervalom. Uèenci so morali rešitev slušno
prepoznanega intervala zapisati na pripravljen list, nato pa s kartico za kontrolo napake
preveriti svoje rešitve. Svoj zapisani vrstni red slušno prepoznanih intervalov so
primerjali z zapisanim vrstnim redom naslovov posnetih pesmic in njihovih zaèetnih
intervalov na kontrolnem listu. Material je bil ustrezen za uèence 4. in 5. razreda.

Drugi material se je navezoval na slušno prepoznavanje intervalov s pomoèjo igre na
klavir. Material je vseboval simbole, ki so bili nalepljeni na tipke klavirja (od c1 do c2),
kartice z zapisanimi naslovi pesmic za intervale, kartice s simbolno oznako intervala (npr.
è1) ter kartice z zapisom intervala v notnem èrtovju. Uèenec je lahko nalogo reševal na
dva naèina. Prvi naèin je izhajal iz igranja na klavir, in sicer je uèenec zaigral dva razlièna
tona, vselej z izhodišèem na tonu c1, zaigral ju je lahko v melodièni ali harmonièni obliki.
Slišani interval je povezal z naslovom pesmice, ki se zaène s tem intervalom. Kartici z
naslovom pesmi je poiskal simbolno oznako slišanega intervala (npr. v2), nazadnje pa še
zapis tega intervala v notnem èrtovju. Drugi naèin je izhajal iz petja pesmi, nato petja
zaèetnega intervala pesmi, ki ga uèenec je slušno prepoznal in poimenoval, nazadnje pa je
preveril svojo rešitev z igro na klavirju. Uèenci so rešitve preverili s pomoèjo prikazanih
simbolov na hrbtni strani vseh kartic, ki so enaki kot simboli na klavirju. Material je bil
namenjen uèencem 4. in 5. razreda.

181
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186