Page 179 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 179
Katarina Zadnik, Danaja Koren, MONTESSORI PEDAGOGIKA IN NJENA VLOGA PRI NAUKU ...

študentk oddelka glasbene pedagogike in ena študentka oddelka glasbene umetnosti
drugostopenjskega magistrskega študija Akademije za glasbo v Ljubljani, ki so delovale
pod mentorstvom dveh pedagoških mentorjev (iz Akademije za glasbo v Ljubljani in
zasebne glasbene šole Arsem) in dveh delovnih mentorjev (iz zasebne glasbene šole
Arsem in zasebnega vrtca Hiša otrok Cinca Binca).

Uvodni mesec projekta je bil osredotoèen na študij koncepta montessori pedagogike, ki je
bil nadgrajen s predavanjem delovne mentorice in z opazovanji dela z montessori
materiali v zasebnem vrtcu Hiše otrok Cinca Binca. Študij in opazovanja so bila izhodišèa
za nadaljnja naèrtovanja specifiènih ciljev projekta, v povezavi s cilji predmeta nauk o
glasbi v 2., 4. in 5. razredu. Ker razumevanje glasbenoteoretiènih pojmov in zakonitosti
ter uporaba glasbenih elementov uèencem predstavlja poseben izziv, smo se osredotoèili
na izdelavo materialov in pripravo uènega okolja, ki bo v podporo pri razvoju glasbenih
sposobnosti, spretnosti in znanj na posameznih ravneh glasbenega izobra evanja. Vodilo
pri idejni zasnovi in kasnejši izdelavi materialov je izhajalo iz temeljnega cilja na
afektivno-èustvenem podroèju, to je: ohranitve in dviga motivacije za uèenje predmeta.
Pri naèrtovanju materialov smo upoštevali kljuène te ave pri razumevanju in uporabi
glasbenih elementov, ki so izstopali v 2., 4. in 5. razredu. V pedagoški praksi so izstopali
izzivi na podroèju razvoja ritmiènih in melodiènih sposobnosti ter glasbene pismenosti,
zato smo izdelali materiale, s katerimi bi spodbudili razumevanje in uporabo glasbenih
elementov na omenjenih podroèjih. Oblikovali smo enajst razliènih materialov za
razvijanje razliènih glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj. Razdelili smo jih v tri
kategorije: materiali za razvoj ritmiènih sposobnosti, za razvoj slušno-analitiènih zaznav
na melodiènem podroèju ter za razvoj glasbenega opismenjevanja. Na podroèju razvoja
ritmiènih sposobnosti smo izdelali naslednje materiale: Ritmiène sestavljanke in Ritmiène
posebnosti.

Material Ritmiène sestavljanke je vseboval dve leseni prazni škatli za štirièetrtinski
oziroma trièetrtinski takt, lesene kvadre v vrednosti celink, polovink, èetrtink, osmink,
šestnajstink in istoimenskih pavz ter plošèice z vrednostmi polovinke s piko, èetrtinke s
piko in osminke s piko ter karte z navodili. Neposredni cilj materiala je bil sestavljanje
taktov z ustreznimi tonskimi trajanji glede na izbrani taktovski naèin (3/4 ali 4/4), glasno
izvajanje ustvarjenih ritmiènih vsebin na nevtralni zlog, s katerim so uèenci utrjevali
odnose med tonskimi trajanji, enakomeren metrièni utrip in obèutek za sosledje te kih in
lahkih dob posameznih taktovskih naèinov. Material je bil namenjen uèencem 2., 4. in 5.
razreda, ponujeni nabor tonskih trajanj pa smo prilagajali glede na obravnavane uène
vsebine za posamezni razred.

179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184