Page 175 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 175
Katarina Zadnik, Danaja Koren, MONTESSORI PEDAGOGIKA IN NJENA VLOGA PRI NAUKU ...

Katarina Zadnik1, Danaja Koren2
1Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
2Glasbena šola Arsem, Ljubljana

MONTESSORI PEDAGOGIKA IN NJENA VLOGA PRI NAUKU O
GLASBI V GLASBENI ŠOLI

Pregledni znanstveni èlanek / Review Article

Izvleèek
Koncept montessori pedagogike, ki v svoje središèe postavlja otroka, temelji na triangulaciji
dejavnikov spodbudnega okolja, predhodno pripravljenih materialov in uèitelja, ki se pojavlja v
vlogi opazovalca in usmerjevalca dejavnosti. Rezultati 5-meseènega projekta, ki je vkljuèeval
koncept montessori pedagogike in uporabe montessori materialov pri pouku nauk o glasbi, v 2., 4. in
5. razredu, so pokazali pozitivne uèinke zlasti na razvoj ritmiènih sposobnosti in glasbene
pismenosti. Individualna opazovanja so pokazala, da so bili pripravljeni materiali mikavni za
uèence, zvišali motivacijo za uèenje ter spodbudili samostojnost in suverenost na poti
posameznikovega osebnostnega razvoja.

Kljuène besede: montessori pedagogika, montessori materiali, glasbena šola, nauk o glasbi, projekt

Abstract
Montessori Pedagogy and Its Role in Music Theory in Music School
The concept of the Montessori pedagogy, which emphasizes a child-center educational approach, is
based on the triangulation of the factors of a supportive environment, thoughtfully prepared learning
materials and a teacher, which appears as an observer and a moderator of activity. Results of the
five-months project, which involved the concept of the Montessory pedagogy and the use of its
materials within the subject Music theory in music school, in the 2nd, 4th and 5th grade, showed its
postitive effects especially in the development of rhythmically abilities and musical literacy.
Individual observations have shown that the pre-prepared learning materials were attractive to
pupils, increased motivation for learning, and encouraged independence and sovereignty in the
individual’s personal development.

Keywords: Montessori pedagogy, Montessori learning materials, music school, Music theory,
project

Uvod

Glasba predstavlja sestavni del ivljenja vsakega posameznika v vseh starostnih obdobjih
in v veèini ljudi vzbuja ugodje. Odnos do glasbe, s katero se otroci in mladostniki
sreèujejo v glasbeni šoli, posebej pri pouku nauka o glasbi, pa po opa anjih z leti in
zahtevnostjo razumevanja glasbenih elementov postaja vse bolj negativen. Obravnavane
vsebine zahtevajo od uèencev poglobljeno znanje in razumevanje zanje abstraktnih
glasbenih pojmov in zakonitosti, predvsem pa dobro razvite glasbene predstave v obliki
notranjega slišanja glasbenih vsebin (notranji posluh). Na poti glasbenega izobra evanja v
ni ji glasbeni šoli se prav zaradi tega uporabljajo razliène glasbene metode, didaktièni
pristopi, sredstva in uèila, ki uèencem na ravni konkretno-logiènega mišljenja pribli ajo in

175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180