Page 168 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 168
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek

Reproduciranje melodiènih in ritmiènih motivov smo posneli na diktafon, kar nam je
omogoèilo sistematièno vrednotenje rezultatov.

Postopki obdelave podatkov

Podatke smo obdelali na deskriptivnem in inferenènem nivoju. Uporabili smo frekvenène
porazdelitve (f, f %) in enofaktorsko analizo variance.

Rezultati in interpretacija

Rezultate predstavljamo v dveh podpoglavjih, in sicer kot razvitost melodiènega in kot
razvitost ritmiènega posluha.

Preverjanje razvitosti melodiènega posluha

Tabela 1: Osnovna deskriptivna statistika rezultatov merjenja razvitosti melodiènega posluha

Testi Dose ene toèke Aritmetièna Standardni Koeficient Koeficient Koeficient
min max sredina odklon asimetrije splošèenosti variacije
Osnovne mere KV %
glasbene 2,00 15,00 9,939 s KA KS
avdiacije - 3,269 32,9
melodièni test 1,00 10,00 5,545 -0,337 -0,160
0,50 4,50 2,531 2,048 36,9
Prepoznavanje 3,00 26,00 17,412 -0,221 -0,439
tonov v 0,999 39,5
razliènih 5,088 -0,169 -0,668
tonskih 29,2
obsegih -1,094 -0,873

Posnemanje
petih fraz

Razvitost
melodiènega
posluha -
skupaj

Distribucije rezultatov vseh kriterijev so, kot ka ejo koeficienti distribucije (KA, KS),
dokaj simetriène in normalne. Obstojeèe manjše odstopanje od tega (negativni predznaki
pri KA) pa hkrati razkriva tendenco k višjim rezultatom, kar je zlasti opazno pri skupnem
rezultatu. Velja pa ob tem opozoriti na višjo stopnjo variabilnosti pri vseh kriterijih
(32,9 KV % 39,5) in še zlasti v posnemanju petih fraz (KV % = 39,5 %).

Otroci, stari 5–6 let, se z vidika stopnje razvitosti melodiènega posluha med seboj zelo
razlikujejo. Nekateri so pri testiranju dosegli vse toèke, drugi zgolj polovico toèke ali
toèko.

168
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173