Page 163 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 163
Olga Denac, Helena Vargazon, VPLIV INSTITUCIONALNE GLASBENE VZGOJE NA RAVEN ...
Olga Denac1, Helena Vargazon2
1Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
2Vrtec Beltinci
VPLIV INSTITUCIONALNE GLASBENE VZGOJE NA RAVEN
RAZVITOSTI MELODIÈNEGA IN RITMIÈNEGA POSLUHA 5-6 LET
STARIH OTROK
Izvirni znanstveni èlanek / Original Research Paper
Izvleèek
Na razvoj glasbenih sposobnosti v predšolskem obdobju otroka poleg dru inskega okolja vpliva
tudi sistematièno organizirana glasbena vzgoja, ki se izvaja v vrtcih in glasbenih šolah.
V raziskavi, v katero smo vkljuèili od 5 do 6 let stare otroke, smo ugotavljali vpliv razliènih
glasbenih programov (Predšolska glasbena vzgoja, Glasbeno uvajanje po Edgarju Willemsu in
Kurikulum za vrtce) na razvoj elementarnih glasbenih sposobnosti. Rezultati raziskave ka ejo, da
imajo bolje razvit melodièni in ritmièni posluh tisti otroci, ki so obiskovali program Glasbeno
uvajanje po Edgarju Willemsu, nato sledijo otroci, ki so ob vrtcu obiskovali program Predšolska
glasbena vzgoja, ni ja stopnja razvitosti melodiènega in ritmiènega posluha pa se ka e pri otrocih,
ki so obiskovali le vrtec.
Kljuène besede: predšolska glasbena vzgoja, glasbeni programi, melodièni posluh, ritmièni posluh
Abstract
The Effects of Institutional Music Education on the Level of Melodic and Rhytmic Abilities
Development in 5-6 Year Olds
Development of musical abilities in the early childhood period is conditioned, next to family
environment, also by systematically organised music education in kindergartens or music schools.
The focus of our research survey which involved children between five and six years of age was the
effects of various musical programmes (Preschool music Education, Edgar Willem’s Musical
Introduction, and the Curriculum for Kindergartens) on the development of elementary musical
abilities. The results of our research survey show that children attending the Edgar Willem’s
Musical Introduction programme developed better abilities for melody and rhythm, followed by the
children attending Preschool music education, while the lowest level of melodic and rhythmic
abilities development was identified in children who attended the kindergarten alone.
Keywords: preschool music education, musical programmes, melodic abilities, rhythmic abilities
Uvod
Pomembnejši cilji glasbene vzgoje v predšolskem obdobju so, da otroku omogoèimo
do ivljanje glasbe, zbujamo veselje, sprošèenost in obèutljivost za estetske vrednote,
hkrati pa vplivamo na razvoj glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanja. Zaradi tega je
sistematièen pristop k naèrtovanju, izvajanju in vrednotenju vzgojno-izobra evalnega
procesa glasbene vzgoje v tem obdobju izjemno pomemben.
163
Olga Denac1, Helena Vargazon2
1Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
2Vrtec Beltinci
VPLIV INSTITUCIONALNE GLASBENE VZGOJE NA RAVEN
RAZVITOSTI MELODIÈNEGA IN RITMIÈNEGA POSLUHA 5-6 LET
STARIH OTROK
Izvirni znanstveni èlanek / Original Research Paper
Izvleèek
Na razvoj glasbenih sposobnosti v predšolskem obdobju otroka poleg dru inskega okolja vpliva
tudi sistematièno organizirana glasbena vzgoja, ki se izvaja v vrtcih in glasbenih šolah.
V raziskavi, v katero smo vkljuèili od 5 do 6 let stare otroke, smo ugotavljali vpliv razliènih
glasbenih programov (Predšolska glasbena vzgoja, Glasbeno uvajanje po Edgarju Willemsu in
Kurikulum za vrtce) na razvoj elementarnih glasbenih sposobnosti. Rezultati raziskave ka ejo, da
imajo bolje razvit melodièni in ritmièni posluh tisti otroci, ki so obiskovali program Glasbeno
uvajanje po Edgarju Willemsu, nato sledijo otroci, ki so ob vrtcu obiskovali program Predšolska
glasbena vzgoja, ni ja stopnja razvitosti melodiènega in ritmiènega posluha pa se ka e pri otrocih,
ki so obiskovali le vrtec.
Kljuène besede: predšolska glasbena vzgoja, glasbeni programi, melodièni posluh, ritmièni posluh
Abstract
The Effects of Institutional Music Education on the Level of Melodic and Rhytmic Abilities
Development in 5-6 Year Olds
Development of musical abilities in the early childhood period is conditioned, next to family
environment, also by systematically organised music education in kindergartens or music schools.
The focus of our research survey which involved children between five and six years of age was the
effects of various musical programmes (Preschool music Education, Edgar Willem’s Musical
Introduction, and the Curriculum for Kindergartens) on the development of elementary musical
abilities. The results of our research survey show that children attending the Edgar Willem’s
Musical Introduction programme developed better abilities for melody and rhythm, followed by the
children attending Preschool music education, while the lowest level of melodic and rhythmic
abilities development was identified in children who attended the kindergarten alone.
Keywords: preschool music education, musical programmes, melodic abilities, rhythmic abilities
Uvod
Pomembnejši cilji glasbene vzgoje v predšolskem obdobju so, da otroku omogoèimo
do ivljanje glasbe, zbujamo veselje, sprošèenost in obèutljivost za estetske vrednote,
hkrati pa vplivamo na razvoj glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanja. Zaradi tega je
sistematièen pristop k naèrtovanju, izvajanju in vrednotenju vzgojno-izobra evalnega
procesa glasbene vzgoje v tem obdobju izjemno pomemben.
163