Page 166 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 166
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek
otrok lahko opredelimo naloge in cilje za posamezno razvojno stopnjo. To pa je tudi pogoj
za ustrezno izbiro glasbeno predmetnih ciljev in glasbeno umetniških vsebin. Poznavanje
glasbenega razvoja otroka je torej kljuènega pomena za evalvacijo dose kov posameznika
ter pogoj za nadaljnje uspešno naèrtovanje in izvajanje uènega procesa glasbene vzgoje.
Kako razlièni programi zgodnjega glasbenega izobra evanja vplivajo na razvoj glasbenih
sposobnosti, smo ugotavljali v raziskavi, v katero smo vkljuèili od pet do šest let stare
otroke.
Raziskava
Cilj raziskave je bil:
– ugotoviti stopnjo razvitosti elementarnih glasbenih posluhov (melodièni in
ritmièni posluh) otrok, ki obiskujejo programe Predšolska glasbena vzgoja,
program Glasbeno uvajanje po Edgarju Willemsu in javni vrtec, ki izvaja javni
program Kurikulum za vrtce;
– prouèiti vpliv razliènih organiziranih pristopov predšolske glasbene vzgoje na
razvitost melodiènega in ritmiènega posluha.
Zastavili smo si naslednja raziskovalna vprašanja:
Razvoj melodiènega posluha:
– Ali otroci prepoznajo enake in razliène melodiène vzorce?
– Ali otroci prepoznajo tone v razliènih tonskih obsegih?
– Ali otroci pravilno posnemajo melodiène fraze?
Razvoj ritmiènega posluha:
– Ali otroci prepoznajo enake in razliène ritmiène vzorce?
– Ali otroci prepoznajo trajanje tonov?
– Ali otroci pravilno posnemajo govorjene ritmiène fraze?
Vzorec
V raziskavi je sodelovalo 34 predšolskih otrok, starih 5–6 let, ki so bili v èasu testiranja
vkljuèeni v programe:
– Predšolska glasbena vzgoja in javni vrtec (n = 10),
– Glasbeno uvajanje po Edgarju Willemsu in javni vrtec (n = 11),
– samo javni vrtec, ki izvaja javno veljavni program (n = 13).
Zajeti vzorec predšolskih otrok opredeljujemo na nivoju rabe inferenène statistike kot
enostavni sluèajnostni vzorec iz hipotetiène populacije.
166
otrok lahko opredelimo naloge in cilje za posamezno razvojno stopnjo. To pa je tudi pogoj
za ustrezno izbiro glasbeno predmetnih ciljev in glasbeno umetniških vsebin. Poznavanje
glasbenega razvoja otroka je torej kljuènega pomena za evalvacijo dose kov posameznika
ter pogoj za nadaljnje uspešno naèrtovanje in izvajanje uènega procesa glasbene vzgoje.
Kako razlièni programi zgodnjega glasbenega izobra evanja vplivajo na razvoj glasbenih
sposobnosti, smo ugotavljali v raziskavi, v katero smo vkljuèili od pet do šest let stare
otroke.
Raziskava
Cilj raziskave je bil:
– ugotoviti stopnjo razvitosti elementarnih glasbenih posluhov (melodièni in
ritmièni posluh) otrok, ki obiskujejo programe Predšolska glasbena vzgoja,
program Glasbeno uvajanje po Edgarju Willemsu in javni vrtec, ki izvaja javni
program Kurikulum za vrtce;
– prouèiti vpliv razliènih organiziranih pristopov predšolske glasbene vzgoje na
razvitost melodiènega in ritmiènega posluha.
Zastavili smo si naslednja raziskovalna vprašanja:
Razvoj melodiènega posluha:
– Ali otroci prepoznajo enake in razliène melodiène vzorce?
– Ali otroci prepoznajo tone v razliènih tonskih obsegih?
– Ali otroci pravilno posnemajo melodiène fraze?
Razvoj ritmiènega posluha:
– Ali otroci prepoznajo enake in razliène ritmiène vzorce?
– Ali otroci prepoznajo trajanje tonov?
– Ali otroci pravilno posnemajo govorjene ritmiène fraze?
Vzorec
V raziskavi je sodelovalo 34 predšolskih otrok, starih 5–6 let, ki so bili v èasu testiranja
vkljuèeni v programe:
– Predšolska glasbena vzgoja in javni vrtec (n = 10),
– Glasbeno uvajanje po Edgarju Willemsu in javni vrtec (n = 11),
– samo javni vrtec, ki izvaja javno veljavni program (n = 13).
Zajeti vzorec predšolskih otrok opredeljujemo na nivoju rabe inferenène statistike kot
enostavni sluèajnostni vzorec iz hipotetiène populacije.
166