Page 164 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 164
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek

Naèrtovane oblike uèenja in pouèevanja glasbe predšolskih otrok v Sloveniji potekajo: v
javnih glasbenih šolah, v katerih se izvaja izobra evalni program Predšolska glasbena
vzgoja, v zasebnih glasbenih šolah v Sloveniji, v katerih izvajajo program po posebnih
pedagoških naèelih Glasbeno uvajanje po Edgarju Willemsu, in v vrtcih, v katerih
vzgojitelje usmerjajo cilji s podroèja umetnosti in primeri glasbenih dejavnosti, zapisani v
Kurikulumu za vrtce (1999). Torej, razlièni programi uèenja predšolskih otrok skušajo
otrokom na najbolj sprošèen in neprisiljen naèin pribli ati glasbo v vsej njeni razse nosti.

Javno veljavni izobra evalni program Predšolska glasbena vzgoja

Program se izvaja v javnih glasbenih šolah z namenom, da petletnemu otroku omogoèimo
intenzivnejši in bolj sistematièen pristop do glasbene vzgoje v najzgodnejšem,
predšolskem obdobju. Otrok razvija glasbene sposobnosti skozi igro ter si oblikuje odnos
do glasbe. V okviru glasbenih dejavnosti uèitelji sledijo naslednjim splošnim ciljem
programa: uèenci se glasbeno ustvarjalno izra ajo, pojejo in igrajo; razvijajo elementarni
glasbeni posluh (ritmièni in melodièni); do ivljajo in postopno ozavešèajo lastnosti tona;
razvijajo sposobnost do ivljajskega in pozornega poslušanja glasbenih vsebin; sodelujejo
v oblikah individualnega in skupinskega muziciranja; si razvijajo glasbeni okus; v skladu
s svojimi zmo nostmi ustvarjajo glasbene in druge (likovne, besedne, gibno-plesne)
vsebine; spoznavajo osnovni glasbeni besednjak; spoznavajo otroška (lastna,
improvizirana, Orffova) in druga glasbila; se pripravljajo in navajajo na javno nastopanje.
Poleg splošnih ciljev so v uènem naèrtu navedeni še operativni cilji z dejavnostmi, kot so
izvajanje, poslušanje, ustvarjanje in spoznavanje glasbenih pojmov, predlagane vsebine,
temeljni standardi znanja, didaktièna priporoèila in izvedbeni standardi (oblike
preverjanja in ocenjevanja, materialni pogoji; Predšolska glasbena vzgoja, Uèni naèrt,
2012).

Uèitelji pri naèrtovanju in izvajanju uènega procesa razpolagajo z gradivom (uèbeniki z
elementi delovnega zvezka za predšolsko glasbeno vzgojo v glasbenih šolah: Mojca
Tratar: Predšolska glasbena vzgoja; Vildana Repše, Olga Ulokina, Alenka Urbanèiè:
Glasbena zaèetnica 1), ki temelji na ciljih in vsebinah, predlaganih v uènem naèrtu.

Javno veljavni vzgojno-izobra evalni program po posebnih pedagoških naèelih
Glasbeno uvajanje po Edgarju Willemsu

Eden novejših sistemov s podroèja glasbenega izobra evanja za predšolske otroke, ki se
izvaja v zasebnih glasbenih šolah v Sloveniji, je Glasbeno uvajanje po Edgarju Willemsu.
Tristopenjski program je namenjen otrokom od tretjega oz. èetrtega do sedmega leta
starosti, s katerim otrokom omogoèamo intenziven in sistematièen pristop do glasbene in
estetske vzgoje e v predšolskem obdobju. Otroci skozi vodeno igro razvijajo glasbene
sposobnosti, usvajajo osnovna glasbena znanja, si razvijajo glasbeni okus ter oblikujejo
odnos do glasbe in umetnosti. Program vkljuèuje naslednje splošne cilje: otroci razvijejo
pozitiven odnos do glasbe in umetnosti; postajajo vsestransko glasbeno dejavni; razvijajo
ritmièni, melodièni in harmonski glasbeni posluh; se glasbeno izra ajo preko petja in
igranja na instrumente; razvijajo motoriène spretnosti; razvijajo sposobnost

164
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169