Page 170 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 170
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek
Preverjanje razvitosti ritmiènega posluha
Tabela 3: Osnovna deskriptivna statistika rezultatov merjenja razvitosti melodiènega posluha
Testi Dose ene Aritme- Standar- Koeficient Koeficient Koeficient
toèke tièna asimet- splošèe- variacije
sredina dni rije
min max KA nosti KV %
odklon KS
s
Osnovne
mere
glasbene 2,00 12,00 7,750 2,603 -0,199 -0,502 33,6
6,065 2,607 -0,643 -0,209 43,0
avdiacije - 3,121 1,008 -0,962 1,608 32,3
16,333 5,227 -0,757 1,010 32,0
ritmièni test
Prepozna- 0,00 10,00
vanje
kratkih in
dolgih
tonov
Posnemanje 0,00 5,00
govorjenih
ritmiènih
fraz
Razvitost 1,50 25,50
ritmiènega
posluha -
skupaj
Podobno kot pri preverjanju melodiènega posluha (Tabela 1) so distribucije rezultatov
ritmiènega posluha nekoliko levo asimetriène, kar pomeni, da imamo pri vseh testih
preverjanja razvitosti ritmiènega posluha nekaj veè višjih rezultatov. Velja pa spet
opozoriti na višjo stopnjo variabilnosti (32,0 KV % 43,0) in to še zlasti pri
prepoznavanju kratkih in dolgih tonov (KV % = 43,0 %). Predšolski otroci se torej tako z
vidika razvitosti melodiènega posluha kot tudi z vidika razvitosti ritmiènega posluha med
seboj zelo razlikujejo; medtem ko nekateri niso dosegli niti toèke, so drugi dobili vse
mo ne toèke.
170
Preverjanje razvitosti ritmiènega posluha
Tabela 3: Osnovna deskriptivna statistika rezultatov merjenja razvitosti melodiènega posluha
Testi Dose ene Aritme- Standar- Koeficient Koeficient Koeficient
toèke tièna asimet- splošèe- variacije
sredina dni rije
min max KA nosti KV %
odklon KS
s
Osnovne
mere
glasbene 2,00 12,00 7,750 2,603 -0,199 -0,502 33,6
6,065 2,607 -0,643 -0,209 43,0
avdiacije - 3,121 1,008 -0,962 1,608 32,3
16,333 5,227 -0,757 1,010 32,0
ritmièni test
Prepozna- 0,00 10,00
vanje
kratkih in
dolgih
tonov
Posnemanje 0,00 5,00
govorjenih
ritmiènih
fraz
Razvitost 1,50 25,50
ritmiènega
posluha -
skupaj
Podobno kot pri preverjanju melodiènega posluha (Tabela 1) so distribucije rezultatov
ritmiènega posluha nekoliko levo asimetriène, kar pomeni, da imamo pri vseh testih
preverjanja razvitosti ritmiènega posluha nekaj veè višjih rezultatov. Velja pa spet
opozoriti na višjo stopnjo variabilnosti (32,0 KV % 43,0) in to še zlasti pri
prepoznavanju kratkih in dolgih tonov (KV % = 43,0 %). Predšolski otroci se torej tako z
vidika razvitosti melodiènega posluha kot tudi z vidika razvitosti ritmiènega posluha med
seboj zelo razlikujejo; medtem ko nekateri niso dosegli niti toèke, so drugi dobili vse
mo ne toèke.
170