Page 167 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 167
Olga Denac, Helena Vargazon, VPLIV INSTITUCIONALNE GLASBENE VZGOJE NA RAVEN ...
Postopki zbiranja podatkov
Zbiranje podatkov je potekalo v glasbeni šoli in vrtcu v obdobju enega meseca. Za
ugotavljanje stopnje razvitosti melodiènega in ritmiènega posluha smo uporabili
naslednje teste:
Test Osnovne mere glasbene avdiacije (Edwin Gordon)
Standardiziran test Osnovne mere glasbene avdiacije1 (The Primary Measures of Music
Audiation) Edwina Gordona (1979) je primeren za otroke, ki so stari od pet do osem let, in
vsebuje naloge za ugotavljanje razvitosti melodiènega in ritmiènega posluha. Testna
vprašanja so posneta na zgošèenki. Otroci ugotavljajo, ali sta dva melodièna oziroma
ritmièna vzorca enaka ali razlièna. Test rešujejo tako, da obkro ijo dva enaka obraza, èe
slišijo dva enaka melodièna ali ritmièna vzorca, oz. dva razlièna obraza, èe slišijo dva
razlièna melodièna ali ritmièna vzorca. Posamezna vprašanja so oznaèena z risbami
predmetov, ki so otrokom znani. Najprej (prvi dan) izvedemo melodièni test, ki je
sestavljen iz petnajstih testnih nalog in štirih poskusnih nalog, naslednji dan pa ritmièni
test, ki je sestavljen iz dvanajstih nalog in dveh poskusnih nalog. Vsaka pravilno rešena
naloga se oceni z eno toèko.
Test Prepoznavanje tonov v razliènih tonskih obsegih
Test je izdelan za namene raziskovalne naloge in vsebuje naloge za prepoznavanje tonov v
razliènih tonskih obsegih.
Otroci dobijo dva lista z narisanimi predali. Pozorno prisluhnejo trem tonom, zaigranim
na inštrument (klavir) v visoki, srednji in nizki legi. Èe pri ponovnem predvajanju tona
zaslišijo ton, zaigran v visoki legi, narišejo krog v zgornji predal, èe zaslišijo ton v srednji
legi, narišejo krog v srednji predal, èe zaslišijo ton v nizki legi, narišejo krog v spodnji
predal. Naloge so sestavljene iz razdalj dveh oktav, ene oktave, kvarte oz. kvinte in terce v
obmoèju od c do c3. Test je sestavljen iz desetih nalog in treh poskusnih nalog. Vsaka
pravilno rešena naloga se oceni z eno toèko.
Test Posnemanje petih in govorjenih ritmiènih fraz
Test je izdelan za namene raziskovalne naloge in vsebuje naloge za posnemanje petih in
govorjenih ritmiènih fraz. Test sestavlja pet nalog za posnemanje petih fraz, pet nalog za
posnemanje govorjenih ritmiènih fraz in dve poskusni nalogi. Kriterij za ocenjevanje je
sposobnost pravilno ponoviti pete in govorjene ritmiène fraze. Pravilno rešena naloga je
ocenjena z eno toèko.
Test Prepoznavanje trajanja tonov
Na klavirju na tonu g1 zaigramo kratke in dolge tone. Dol ino trajanja otroci zapisujejo z
ravno èrto. Test vsebuje deset nalog. Vsaka pravilno rešena naloga je ocenjena z eno
toèko.
1 Termin avdiacija oznaèuje slušno predstavo, ki pomeni temelj kognitivne glasbene psihologije (Gordon,
1984).
167
Postopki zbiranja podatkov
Zbiranje podatkov je potekalo v glasbeni šoli in vrtcu v obdobju enega meseca. Za
ugotavljanje stopnje razvitosti melodiènega in ritmiènega posluha smo uporabili
naslednje teste:
Test Osnovne mere glasbene avdiacije (Edwin Gordon)
Standardiziran test Osnovne mere glasbene avdiacije1 (The Primary Measures of Music
Audiation) Edwina Gordona (1979) je primeren za otroke, ki so stari od pet do osem let, in
vsebuje naloge za ugotavljanje razvitosti melodiènega in ritmiènega posluha. Testna
vprašanja so posneta na zgošèenki. Otroci ugotavljajo, ali sta dva melodièna oziroma
ritmièna vzorca enaka ali razlièna. Test rešujejo tako, da obkro ijo dva enaka obraza, èe
slišijo dva enaka melodièna ali ritmièna vzorca, oz. dva razlièna obraza, èe slišijo dva
razlièna melodièna ali ritmièna vzorca. Posamezna vprašanja so oznaèena z risbami
predmetov, ki so otrokom znani. Najprej (prvi dan) izvedemo melodièni test, ki je
sestavljen iz petnajstih testnih nalog in štirih poskusnih nalog, naslednji dan pa ritmièni
test, ki je sestavljen iz dvanajstih nalog in dveh poskusnih nalog. Vsaka pravilno rešena
naloga se oceni z eno toèko.
Test Prepoznavanje tonov v razliènih tonskih obsegih
Test je izdelan za namene raziskovalne naloge in vsebuje naloge za prepoznavanje tonov v
razliènih tonskih obsegih.
Otroci dobijo dva lista z narisanimi predali. Pozorno prisluhnejo trem tonom, zaigranim
na inštrument (klavir) v visoki, srednji in nizki legi. Èe pri ponovnem predvajanju tona
zaslišijo ton, zaigran v visoki legi, narišejo krog v zgornji predal, èe zaslišijo ton v srednji
legi, narišejo krog v srednji predal, èe zaslišijo ton v nizki legi, narišejo krog v spodnji
predal. Naloge so sestavljene iz razdalj dveh oktav, ene oktave, kvarte oz. kvinte in terce v
obmoèju od c do c3. Test je sestavljen iz desetih nalog in treh poskusnih nalog. Vsaka
pravilno rešena naloga se oceni z eno toèko.
Test Posnemanje petih in govorjenih ritmiènih fraz
Test je izdelan za namene raziskovalne naloge in vsebuje naloge za posnemanje petih in
govorjenih ritmiènih fraz. Test sestavlja pet nalog za posnemanje petih fraz, pet nalog za
posnemanje govorjenih ritmiènih fraz in dve poskusni nalogi. Kriterij za ocenjevanje je
sposobnost pravilno ponoviti pete in govorjene ritmiène fraze. Pravilno rešena naloga je
ocenjena z eno toèko.
Test Prepoznavanje trajanja tonov
Na klavirju na tonu g1 zaigramo kratke in dolge tone. Dol ino trajanja otroci zapisujejo z
ravno èrto. Test vsebuje deset nalog. Vsaka pravilno rešena naloga je ocenjena z eno
toèko.
1 Termin avdiacija oznaèuje slušno predstavo, ki pomeni temelj kognitivne glasbene psihologije (Gordon,
1984).
167