Page 141 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 141
n Florjanc, ORKESTRALNA DELA SAMA VREMŠAKA
4. Sedem miniatur, za godalni orkester, 1980; Ed. DSS 998 (1983); rokopis;
5. Koncert, za orgle in godala, 1983; Ed. DSS 1079; rokopis;
6. Simfonietta, in modo classico in due tempi, za komorni orkester, 1988; Ed.
DSS 1261; rokopis.
Dela za pihalni orkester
Glede na inštrumentalni sestav in kompozicijsko te o same skladbe elimo posebej
omeniti tudi delo, ki ga po tehtnosti polnopravno prištevamo med Vremšakova orkestralna
dela.
1. Rapsodija za pihalni orkester, 1976.8
Vokalno-orkestralna dela
Vremšakov vokalno-orkestralni opus, ki po dosegljivih podatkih šteje trinajst enot, lahko
po svoji kompozicijski zasnovi mirno stoji ob boku simfoniènim delom iz prve skupine.
Razlikuje se le po zasedbi z dodanim vokalom. Kompozicijska vrednostna razlikovanja,
ki so se v preteklosti pojavljala, razodevajo okostenele ostanke preteklih estetik iz èasov
19. stoletja. Pri razvrstitvi del sledimo kronološkemu kriteriju.
1. Missa in honorem st. Cyrilli et Methodii, za soliste, zbor in orkester, 1948;
2. Kronanje v Zagrebu, kantata za 3 tenorje, bas, mešani zbor in orkester,
1954–55;
3. alosten je velki kejden, za soliste, mešani zbor in komorni orkester, januar
1968;
4. Voznica, za mezzosopran, moški zbor in komorni orkester, 1973;
5. Marija in mlinar, legenda za mezzosopran in komorni orkester, 1979;
6. Exercitus grandis nimis valde, kantata za soliste, zbor, orgle in orkester, 1995;
7. Requiem, za soliste, zbor in orkester, 1998;
8. Psalm 150, mešani zbor in orkester, 2001;
9. Stabat mater za soliste, zbor in orkester, 2001;
10. Jubilate Deo, za soliste [SATB], zbor in orkester, 2002; Ed. DSS 1720;
rokopis;
11. Te Deum, za soliste [SATB], zbor, orgle in orkester, 2002; Ed. DSS 1721;
rokopis;
12. Marija, skoz’ ivljenje, 3 variacije za mešani zbor in orkester (po I. Hladniku),
(…?);
13. Canticum canticorum Salomonis, za soliste, zbor in orkester, (…?).
Bibliografskega popisa ne bi mogli v popolni obliki opraviti brez sodelovanja arhiva
Društva slovenskih skladateljev. Posebej dragoceno pa je bilo vljudno sodelovanje
dedièev, zlasti hèerke Vladke in sina Borisa, ki so omogoèili vpogled v dragocene
rokopisne partiture, in s tem bogatejši in izèrpnejši popis in oris. Na tem mestu se za to
dobrohotno naklonjenost vsem navedenim iskreno zahvaljujemo.
8 V zapušèini je še veè skladb za pihalni orkester, kot npr. priredbe narodnih, pozdravne in alne koraènice
ipd., vendar jih tukaj – z ozirom na predmet raziskave – ne navajamo.
141
4. Sedem miniatur, za godalni orkester, 1980; Ed. DSS 998 (1983); rokopis;
5. Koncert, za orgle in godala, 1983; Ed. DSS 1079; rokopis;
6. Simfonietta, in modo classico in due tempi, za komorni orkester, 1988; Ed.
DSS 1261; rokopis.
Dela za pihalni orkester
Glede na inštrumentalni sestav in kompozicijsko te o same skladbe elimo posebej
omeniti tudi delo, ki ga po tehtnosti polnopravno prištevamo med Vremšakova orkestralna
dela.
1. Rapsodija za pihalni orkester, 1976.8
Vokalno-orkestralna dela
Vremšakov vokalno-orkestralni opus, ki po dosegljivih podatkih šteje trinajst enot, lahko
po svoji kompozicijski zasnovi mirno stoji ob boku simfoniènim delom iz prve skupine.
Razlikuje se le po zasedbi z dodanim vokalom. Kompozicijska vrednostna razlikovanja,
ki so se v preteklosti pojavljala, razodevajo okostenele ostanke preteklih estetik iz èasov
19. stoletja. Pri razvrstitvi del sledimo kronološkemu kriteriju.
1. Missa in honorem st. Cyrilli et Methodii, za soliste, zbor in orkester, 1948;
2. Kronanje v Zagrebu, kantata za 3 tenorje, bas, mešani zbor in orkester,
1954–55;
3. alosten je velki kejden, za soliste, mešani zbor in komorni orkester, januar
1968;
4. Voznica, za mezzosopran, moški zbor in komorni orkester, 1973;
5. Marija in mlinar, legenda za mezzosopran in komorni orkester, 1979;
6. Exercitus grandis nimis valde, kantata za soliste, zbor, orgle in orkester, 1995;
7. Requiem, za soliste, zbor in orkester, 1998;
8. Psalm 150, mešani zbor in orkester, 2001;
9. Stabat mater za soliste, zbor in orkester, 2001;
10. Jubilate Deo, za soliste [SATB], zbor in orkester, 2002; Ed. DSS 1720;
rokopis;
11. Te Deum, za soliste [SATB], zbor, orgle in orkester, 2002; Ed. DSS 1721;
rokopis;
12. Marija, skoz’ ivljenje, 3 variacije za mešani zbor in orkester (po I. Hladniku),
(…?);
13. Canticum canticorum Salomonis, za soliste, zbor in orkester, (…?).
Bibliografskega popisa ne bi mogli v popolni obliki opraviti brez sodelovanja arhiva
Društva slovenskih skladateljev. Posebej dragoceno pa je bilo vljudno sodelovanje
dedièev, zlasti hèerke Vladke in sina Borisa, ki so omogoèili vpogled v dragocene
rokopisne partiture, in s tem bogatejši in izèrpnejši popis in oris. Na tem mestu se za to
dobrohotno naklonjenost vsem navedenim iskreno zahvaljujemo.
8 V zapušèini je še veè skladb za pihalni orkester, kot npr. priredbe narodnih, pozdravne in alne koraènice
ipd., vendar jih tukaj – z ozirom na predmet raziskave – ne navajamo.
141