Page 139 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 139
n Florjanc, ORKESTRALNA DELA SAMA VREMŠAKA

Bibliografski popis Vremšakovih orkestralnih in vokalno-orkestralnih del

Ko govorimo o Vremšakovih orkestralnih delih, imamo v mislih zaokro en orkestralni
opus, kjer nastopa orkester bodisi sam bodisi v vlogi enakovrednega sogovornika s
solistiènim inštrumentom ali pa z vokalnimi solisti oz. zborom. V èasu nastajanja razprave
je bilo znanih devetindvajset enot, kar je kolièinsko zelo lepo število del.

Vremšak v nobenem od del, zajetih v razpravo, ni oznaèil številk opusa. Zapustil je
lepo urejene èistopise, veèinoma v rokopisnih partiturah, ki so veèinoma zapisane s
èrnilom (tintnikom), in sicer z razloèno in vzorno lepo pisavo. V morebitnih namenih
izdaje tiskanih verzij bi bilo priporoèljivo, da se – s pomoèjo sodobnih anastatiènih tehnik
– izdajo Vremšakovi rokopisi, saj jih sedanji raèunalniški zapisi ne prekosijo. V rokopisih
najdemo nekaj redkih in dragocenih zaznamkov, od katerih so najpogostejše letnice
nastanka skladbe, nikoli pa ni oznaèen dan. Znano je, da je Vremšak svoja dela – po
Beethovnovo – rad popravljal, izpopolnjeval, pilil. Lahko sklepamo, da je vsako delo,
èeprav ga je zapisal v lepopisu in s èrnilom, pojmoval le kot trenutno zakljuèeno verzijo,
ki ostaja odprta za kakršnokoli izboljšavo.

Bibliografski popis dostopnih orkestralnih in vokalno-orkestralnih del bo razvršèen
najprej kronološko, po èasu nastanka, v kolikor je dostopen oziroma znan, ali pa po letnici
tiska. Dvojni letnici nakazujeta obdobje med zaèetno verzijo in dokonèno, ki je bila v teh
primerih obièajno natisnjena. V nadaljevanju bomo podali še razvrstitev Vremšakovega
opusa glede na vrsto in zasedbo.

1. Missa in honorem st. Cyrilli et Methodii, za soliste, zbor in orkester, 1948;
2. Tri skladbe za godalni orkester, 1954; (tudi kot Dve skladbi za godala);
3. Kronanje v Zagrebu, kantata za 3 tenorje, bas, mešani zbor in orkester,

1954–55;
4. I. Simfonija¸ 1955/56, (1. stavek, 2. in 3. [1958?]); rokopis;
5. Concertino, za klavir in godalni orkester, 1961; rokopis;
6. alosten je velki kejden, za soliste, mešani zbor in komorni orkester, januar

1968;
7. Sonatina, za godala / Sonatine, for strings, 1966; Ed. DSS 712 (1976);
8. II. Simfonija, 1969, »Spominu pokojnega oèeta«; Ed. DSS 589 (1972);
9. Voznica, za mezzosopran, moški zbor in komorni orkester, 1973;
10. Rapsodija za pihalni orkester, 1976;
11. Dramatièna uvertura, »komp. 1977«; rokopis s èrnilom;
12. Marija in mlinar, legenda za mezzosopran in komorni orkester, 26. 4. 1979;
13. Sedem miniatur, za godalni orkester, 1980; Ed. DSS 998 (1983); rokopis6;
14. Koncert, za orgle in godala, 1983; Ed. DSS 1079; rokopis;
15. Scherzo, za simfonièni orkester, »marec 1985«, Ed. DSS 1170; rokopis;
16. Adagio za veliki orkester, 1987; Ed. DSS 1236; rokopis;
17. III. Simfonija, 1988; Ed. DSS 1265 (1989); rokopis;
18. Simfonietta, in modo classico in due tempi, za komorni orkester, 1988; Ed.

DSS 1261; rokopis;
19. Passacaglia za simfonièni orkester, 1989; Ed. DSS 1263; rokopis;
20. Koncert za orgle in orkester, 1991;

6 Oznaka ‘rokopis’, postavljena ob podatku ‘Ed. DSS’, oznaèuje izdajo Društva slovenskih skladateljev, ki
je fotokopirana predloga skladateljeve rokopisne partiture.

139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144