Page 137 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 137
n Florjanc, ORKESTRALNA DELA SAMA VREMŠAKA
Ivan Florjanc
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
ORKESTRALNA DELA SAMA VREMŠAKA
Izvleèek: Prispevek obravnava orkestralni opus Sama Vremšaka, ki je sodeè po skladateljevi
zapušèini raznovrsten in obsega 29 enot. Avtor Vremšakova dela razvrsti v veè enot, kot so skladbe
za simfonièni orkester, za komorne orkestralne sestave in dela za orkester, zbor in soliste. Kot
temeljna dela utemelji skladbe za simfonièni orkester, med njimi tri simfonije. Vremšakov
orkestralni in orkestralno-vokalni kompozicijski stavek opredeli kot glasbo s èvrstimi tonalnimi
jedri, v katerih je mogoèe prepoznati sodobne kompozicijske prvine.
Kljuène besede: Samo Vremšak, orkestralna glasba, simfonija, vokalno-orkestralna glasba,
sonatna oblika
Abstract: This paper deals with orchestral works by Samo Vremšak which are, as can be seen in the
composer’s legacy, very diverse and composed of 29 units. The author of the paper has classified the
composer’s works into several units, such as works for symphonic orchestra, chamber orchestra
ensembles, and works for orchestra, choir and soloists. The core works, according to the author, are
those composed for symphonic orchestra, including three symphonies. At the same time, the author
defines Vremšak’s orchestral and orchestral-vocal composition sentences as music of solid tonal
cores in which elements of modern composition can be detected.
Keywords: Samo Vremšak, orchestral music, symphony, vocal-orchestral music, sonata form.
Skladatelj Samo Vremšak (1930–2004) je poleg ostalih tehtnih skladb na zborovskem,
komornem in inštrumentalnem podroèju ustvaril tudi velik orkestralni opus, ki obsega
devet del za simfonièni, pet za komorni in eno delo za pihalni orkester. Pred nami je torej
orkestralni opus petnajstih zakljuèenih enot, kar Vremšaka uvršèa med zelo plodovite
slovenske skladatelje orkestralne glasbe. Èe v ta opus prištejemo še vokalno-orkestralna
dela, ki po kompozicijski zasnovi in skladateljski te i prav tako gravitirajo v to ustvarjalno
podroèje, bi lahko obseg Vremšakovega orkestralnega opusa razširili na skupaj
devetindvajset zakljuèenih enot. Skratka Vremšakova ustvarjalna bera je zelo bogata tudi
na orkestralnem podroèju. Kljub temu je kot skladatelj orkestralnih del ostajal širši
glasbeni javnosti skoraj neznan. Naša razprava eli to stanje vzeti v pretres in ga osvetliti
tudi z vidika orkestralnega ustvarjanja.
Bibliografija Vremšakovega orkestralnega opusa – status quaestionis
Ob pogledu na zbran Vremšakov opus se nam jasneje izriše njegov ustvarjalni lik
skladatelja kompleksnejših glasbenih oblik. To je bilo v dosedanjem vrednotenju
Vremšaka kot skladatelja tudi v glasbenih krogih veèinoma spregledano. Njegova
bibliografija orkestralnih del je v leksikonih in drugih bibliografskih izdajah še vedno
moèno pomanjkljiva. Ugotovitev velja tako za uradne spletne strani biografskih/
137
Ivan Florjanc
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo
ORKESTRALNA DELA SAMA VREMŠAKA
Izvleèek: Prispevek obravnava orkestralni opus Sama Vremšaka, ki je sodeè po skladateljevi
zapušèini raznovrsten in obsega 29 enot. Avtor Vremšakova dela razvrsti v veè enot, kot so skladbe
za simfonièni orkester, za komorne orkestralne sestave in dela za orkester, zbor in soliste. Kot
temeljna dela utemelji skladbe za simfonièni orkester, med njimi tri simfonije. Vremšakov
orkestralni in orkestralno-vokalni kompozicijski stavek opredeli kot glasbo s èvrstimi tonalnimi
jedri, v katerih je mogoèe prepoznati sodobne kompozicijske prvine.
Kljuène besede: Samo Vremšak, orkestralna glasba, simfonija, vokalno-orkestralna glasba,
sonatna oblika
Abstract: This paper deals with orchestral works by Samo Vremšak which are, as can be seen in the
composer’s legacy, very diverse and composed of 29 units. The author of the paper has classified the
composer’s works into several units, such as works for symphonic orchestra, chamber orchestra
ensembles, and works for orchestra, choir and soloists. The core works, according to the author, are
those composed for symphonic orchestra, including three symphonies. At the same time, the author
defines Vremšak’s orchestral and orchestral-vocal composition sentences as music of solid tonal
cores in which elements of modern composition can be detected.
Keywords: Samo Vremšak, orchestral music, symphony, vocal-orchestral music, sonata form.
Skladatelj Samo Vremšak (1930–2004) je poleg ostalih tehtnih skladb na zborovskem,
komornem in inštrumentalnem podroèju ustvaril tudi velik orkestralni opus, ki obsega
devet del za simfonièni, pet za komorni in eno delo za pihalni orkester. Pred nami je torej
orkestralni opus petnajstih zakljuèenih enot, kar Vremšaka uvršèa med zelo plodovite
slovenske skladatelje orkestralne glasbe. Èe v ta opus prištejemo še vokalno-orkestralna
dela, ki po kompozicijski zasnovi in skladateljski te i prav tako gravitirajo v to ustvarjalno
podroèje, bi lahko obseg Vremšakovega orkestralnega opusa razširili na skupaj
devetindvajset zakljuèenih enot. Skratka Vremšakova ustvarjalna bera je zelo bogata tudi
na orkestralnem podroèju. Kljub temu je kot skladatelj orkestralnih del ostajal širši
glasbeni javnosti skoraj neznan. Naša razprava eli to stanje vzeti v pretres in ga osvetliti
tudi z vidika orkestralnega ustvarjanja.
Bibliografija Vremšakovega orkestralnega opusa – status quaestionis
Ob pogledu na zbran Vremšakov opus se nam jasneje izriše njegov ustvarjalni lik
skladatelja kompleksnejših glasbenih oblik. To je bilo v dosedanjem vrednotenju
Vremšaka kot skladatelja tudi v glasbenih krogih veèinoma spregledano. Njegova
bibliografija orkestralnih del je v leksikonih in drugih bibliografskih izdajah še vedno
moèno pomanjkljiva. Ugotovitev velja tako za uradne spletne strani biografskih/
137