Page 140 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 140
O VREMŠAK (1930–2004)

21. Exercitus grandis nimis valde, kantata za soliste, zbor, orgle in orkester, 1995;
22. Requiem, za soliste zbor in orkester, 1998;
23. Psalm 150, mešani zbor in orkester, 2001;
24. Stabat mater za soliste, zbor in orkester, 2001.
25. Jubilate Deo, za soliste [SATB], zbor in orkester, 2002; Ed. DSS 1720;

rokopis;
26. Te Deum, za soliste [SATB], zbor, orgle in orkester, 2002; Ed. DSS 1721;

rokopis;
27. Suita za orkester (pred 1998); rokopis;
28. Marija, skoz’ ivljenje, 3 variacije za mešani zbor in orkester (po I. Hladniku),

(…?);
29. Canticum canticorum Salomonis, za soliste, zbor in orkester, (…?)

Vremšakov orkestralni in vokalno-orkestralni opus, urejen glede na vrsto in na razliène
inštrumentalne sestave, poka e sledeèo skupno podobo, ki je v vseh vrstah številèno
sorazmerno uravnote ena.

Dela za simfonièni orkester
Ob seznamu devetih del za simfonièni orkester se nam Samo Vremšak nasprotno z
dosedanjim vedenjem poka e tudi v luèi plodovitega simfonika. Ta del skladateljeve
podobe je ostajal doslej zamegljen na raèun Vremšaka kot vokalnega komponista, pevca
in zborovodje. Razvrstitev je tudi tukaj urejena kronološko, izjema so le tri simfonije, kjer
je dana prednost tehtnosti glasbene vrste.

1. I. Simfonija¸ 1955/56, (1. stavek, 2. in 3. [1958?]); v rokopisu;
2. II. Simfonija, 1969, »Spominu pokojnega oèeta«; Ed. DSS 589 (1972);

raèunalniška notografija;
3. III. Simfonija, 1988; Ed. DSS 1265 (1989); rokopis;
4. Dramatièna uvertura, »komp. 1977«; rokopis s èrnilom;
5. Scherzo, za simfonièni orkester, »marec 1985«, Ed. DSS 1170; rokopis;
6. Adagio za veliki orkester, 1987; Ed. DSS 1236; rokopis;
7. Passacaglia za simfonièni orkester, 1989; Ed. DSS 1263; rokopis;
8. Koncert za orgle in orkester, 1991;
9. Suita za orkester (pred 1998); rokopis.

Dela za komorne orkestralne sestave
V sklopu šestih enot gre za kompozicijsko enako zahtevna dela kot v prejšnjem poglavju.
Dejstvo, da je pri teh delih skladatelj uporabil manjše število inštrumentov oz. le nekatere
dele orkestralnega inštrumentarija, ne zmanjša kompozicijske vrednosti samih del. Ta
skupina je na nek naèin barvni odtenek prvega simfoniènega sklopa Vremšakovega opusa.
Tudi tokrat pri razvršèanju naslednjih skladb sledimo kronološkemu kriteriju.

1. Tri skladbe za godalni orkester, 1954;7
2. Concertino, za klavir in godalni orkester, 1961; rokopis;
3. Sonatina, za godala / Sonatine, for strings, 1966; Ed. DSS 712 (1976);

7 Tristavèna skladba: Preludij; Intermezzo; Fuga. Tudi kot Dve skladbi za godala. Intermezzo
preimenovan v Arioso, brez Fuge.

140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145