Page 14 - Aktivni otrok, aktivne počitnice
P. 14
» Lažje, prijetnejše oblike gibanja:
počasen začetek z dejavnostmi, ki
niso preintenzivne, lahko pomaga
razviti zaupanje in postopno poveča
zanimanje za zahtevnejše oblike
aktivnosti.
» Skupno gibanje z odraslimi: ko so
starši, trenerji ali vzgojitelji prisotni
in dejavno sodelujejo, se poveča
občutek varnosti, povezanosti in
motivacije. Otroci se pogosto lažje
sprostijo in vključijo, če čutijo
podporo zanje pomembnih odraslih
oseb.
Vloga odraslih
Odrasli pogosto želimo otrokom »pomaga-
ti«, a nehote naredimo nasprotno – preveč
nadzora, preveč navodil, preveč popravlja-
nja. Motivacija raste tam, kjer imajo otroci
občutek, da so slišani, razumljeni in da nji-
hove ideje nekaj pomenijo. Npr.:
Namesto »Pojdi se igrat ven« lahko vprašamo:
»Kaj bi danes rad počel zunaj?«
» Namesto »To ni prav« lahko rečemo:
»Super si poskusil – želiš, da ti
pokažem še en način?«
» Namesto »Moramo se gibati, ker je
zdravo« lahko rečemo: »Kako se ti
počutiš po igri? Kaj ti je bilo najza-
bavnejše?«
Tak način komuniciranja podpira otrokovo
notranjo motivacijo in spodbuja dolgoročen
pozitiven odnos do gibanja. Spodbujanje mo-
tivacije otrok za aktivno preživljanje počitnic
zahteva razumevanje njihovih potreb in inte-
resov ter ustvarjanje okolja, ki podpira notra-
njo motivacijo. Z ustreznimi strategijami in
podporo lahko otrokom pomagamo razviti
pozitiven odnos do gibanja, kar bo imelo dol-
goročne koristi za njihovo zdravje in dobro
počutje.
14 aktivni otrok, aktivne počitnice