Page 13 - Aktivni otrok, aktivne počitnice
P. 13
ljajo hkrati (npr. prigrizki med gledanjem tele-
vizije). Še posebej problematične so daljše po-
letne počitnice, saj predstavljajo nekoliko
daljše časovno obdobje, v katerem lahko takšno
vedenje že privede do negativnih posledic za
zdravje otrok.
Prav počitnice pa so hkrati dragocena prilož-
nost za spodbuditev otrok k aktivnejšemu in
zdravemu načinu življenja. Pomembno je pou-
dariti, da otrokom ni treba odvzeti prostega
časa ali njihove avtonomije pri izbiri preživlja-
nja le-tega. Ključno je, da se jim zagotovi čim
več priložnosti za vključevanje v raznolike de-
javnosti, ki spodbujajo aktiven način preživlja-
nja časa, nudijo prostor za zabavo in jim omo-
gočajo določeno mero samostojnosti, s katero
lahko odkrivajo in razvijajo svoje interese.
Kaj otroke motivira?
Na motivacijo otrok vpliva veliko dejavnikov:
» Možnost izbire: Ko otrok sam izbere, ali bo šel kolesarit, plezat ali samo na igrišče, je
občutek lastne volje veliko močnejši kot pri dejavnostih, ki so mu vsiljene.
» Zabava in igrivost: Aktivnosti, ki vključujejo element igre, humorja ali ustvarjalnosti,
so bistveno privlačnejše. Preveč strukturirane, tekmovalne dejavnosti lahko delujejo
zaviralno, še posebej pri mlajših otrocih.
» Druženje z vrstniki: Družba prijateljev je pogosto glavni razlog, zakaj otrok sploh želi
sodelovati v določeni dejavnosti.
» Pozitivna povratna informacija: Otroci so motivirani, ko prepoznajo lastni napredek
– ko jim uspe skočiti višje, preteči dlje ali se nekaj novega naučiti. Osredotočanje na
trud namesto na rezultate je pri tem zelo pomembno. Otroci bodo priznanja za svoj
trud zelo veseli.
» Pohvala in podpora: Čeprav otroci odraščajo in priznanje sovrstnikov pridobiva na
pomenu, je spodbudno domače okolje še vedno najpomembnejše.
Različni značaji otrok, različne poti do gibanja
Otroci se razlikujejo po svojih značajih, interesih in preteklih izkušnjah z gibanjem. Nekateri
so živahnejši in radi preizkušajo meje svojega telesa, drugi pa bolj umirjeni, previdnejši ali pa
imajo izkušnje, zaradi katerih jih gibanje ne pritegne takoj. Nekateri sebe morda preprosto
ne doživljajo kot »športne« ali ne najdejo veselja v tekmovalnih oblikah gibanja.
Glavno je, da otroka ne primerjamo z drugimi, ampak mu pomagamo najti načine gibanja, ki so
zanj zanimivi. To lahko vključuje:
» Gibanje zunaj okvirov športa: pohodništvo, raziskovanje narave, ples, vrtnarjenje ali
plezanje – vse to so odlične izkušnje gibalne narave, ki ne zahtevajo tekmovalnega
duha.
aktivni otrok, aktivne počitnice 13