Page 301 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 301

Tehnična, tehnološka in druga merila
                  vrednotenja orodij GUI za integracijo

                  v izobraževanje


                  Alenka Žerovnik
                  Univerze v Ljubljani
                  Alenka.Zerovnik@pef.uni-lj.si

                  Integracija generativne umetne inteligence (GUI) v izobraževalne sisteme po-
                  nuja pomembne priložnosti za izboljšanje poučevanja in učenja, vendar zah-
                  teva sistematičen pristop k implementaciji. Ključnega pomena je razvoj jasnih
                  meril, ki vključujejo tehnične, tehnološke in etične vidike, kot so točnost, pri-
                  lagodljivost, razširljivost, razložljivost, varnost, zasebnost podatkov, računal-
                  niška učinkovitost in prilagojeno oblikovanje uporabniškega vmesnika. GUI
                  lahko omogoči personalizirane učne izkušnje, poveča angažiranost učečih se
                  in izboljša izobraževalne izide. Pri vpeljevanju GUI pa je ključno nasloviti tudi
                  izzive, kot so digitalna pismenost, akademska integriteta in usposabljanje. Brez
                  ustrez ne obravnave tvegamo neustrezno uporabo, širjenje napačnih informa-
                  cij in zmanjšanje vrednosti učnih dosežkov ter kritičnega razmišljanja. Razisko-
                  valci imamo ključno vlogo pri preučevanju vplivov GUI, oblikovanju smernic
                  in podpiranju strokovnega razvoja učiteljev. Sodelovanje med izobraževalnimi
                  institucijami, tehnološkimi razvijalci in oblikovalci politik je bistveno za obliko-
                  vanje strategij, ki povečujejo koristi GUI in zmanjšujejo potencialna tveganja, s
                  čimer se ustvarja vključujoče in učinkovito učno okolje.
                  Ključne besede: generativna umetna inteligenca, merila ocenjevanja, tehnično-
                  -tehnološka merila, etika, vloga deležnikov
                          © 2025 Alenka Žerovnik
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.15


             Uvod
             Integracija generativne umetne inteligence (v nadaljevanju GUI) v izobraže-
             valne sisteme predstavlja prelomno priložnost za izboljšanje prilagojenega
             učenja, spodbujanje kreativnosti in razvoj kritičnega razmišljanja, kar zahteva
             sistematičen pristop k implementaciji. Ob razvoju na GUI temelječih tehno-
             logij je ključno opredeliti jasna merila za učinkovito vključevanje GUI v učna
             okolja in širši izobraževalni prostor. V tem prispevku opredeljujemo bistvena
             merila, ki bi lahko koristila odločevalcem pri integraciji GUI v izobraževalni
             kontekst, s poudarkom na tehničnih, tehnoloških, etičnih ter pedagoških in
             raziskovalnih vidikih.


                  Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
                  inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.
   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306