Page 301 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 301
Tehnična, tehnološka in druga merila
vrednotenja orodij GUI za integracijo
v izobraževanje
Alenka Žerovnik
Univerze v Ljubljani
Alenka.Zerovnik@pef.uni-lj.si
Integracija generativne umetne inteligence (GUI) v izobraževalne sisteme po-
nuja pomembne priložnosti za izboljšanje poučevanja in učenja, vendar zah-
teva sistematičen pristop k implementaciji. Ključnega pomena je razvoj jasnih
meril, ki vključujejo tehnične, tehnološke in etične vidike, kot so točnost, pri-
lagodljivost, razširljivost, razložljivost, varnost, zasebnost podatkov, računal-
niška učinkovitost in prilagojeno oblikovanje uporabniškega vmesnika. GUI
lahko omogoči personalizirane učne izkušnje, poveča angažiranost učečih se
in izboljša izobraževalne izide. Pri vpeljevanju GUI pa je ključno nasloviti tudi
izzive, kot so digitalna pismenost, akademska integriteta in usposabljanje. Brez
ustrez ne obravnave tvegamo neustrezno uporabo, širjenje napačnih informa-
cij in zmanjšanje vrednosti učnih dosežkov ter kritičnega razmišljanja. Razisko-
valci imamo ključno vlogo pri preučevanju vplivov GUI, oblikovanju smernic
in podpiranju strokovnega razvoja učiteljev. Sodelovanje med izobraževalnimi
institucijami, tehnološkimi razvijalci in oblikovalci politik je bistveno za obliko-
vanje strategij, ki povečujejo koristi GUI in zmanjšujejo potencialna tveganja, s
čimer se ustvarja vključujoče in učinkovito učno okolje.
Ključne besede: generativna umetna inteligenca, merila ocenjevanja, tehnično-
-tehnološka merila, etika, vloga deležnikov
© 2025 Alenka Žerovnik
https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.15
Uvod
Integracija generativne umetne inteligence (v nadaljevanju GUI) v izobraže-
valne sisteme predstavlja prelomno priložnost za izboljšanje prilagojenega
učenja, spodbujanje kreativnosti in razvoj kritičnega razmišljanja, kar zahteva
sistematičen pristop k implementaciji. Ob razvoju na GUI temelječih tehno-
logij je ključno opredeliti jasna merila za učinkovito vključevanje GUI v učna
okolja in širši izobraževalni prostor. V tem prispevku opredeljujemo bistvena
merila, ki bi lahko koristila odločevalcem pri integraciji GUI v izobraževalni
kontekst, s poudarkom na tehničnih, tehnoloških, etičnih ter pedagoških in
raziskovalnih vidikih.
Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.