Page 207 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 207
Od tradicionalnega pouka do GUI:
pregled sprememb v matematiki
in matematičnem izobraževanju
Marina Volk Sanela Hudovernik
Univerza na Primorskem Univerza na Primorskem
marina.volk@pef.upr.si sanela.mesinovic@pef.upr.si
V prispevku obravnavamo razvoj matematike in matematičnega izobraževanja
v zadnjem stoletju, s poudarkom na spremembah pedagoških metod, vklju-
čevanju digitalnih tehnologij ter vplivu generativne umetne inteligence (GUI).
Raziskujemo prehod od tradicionalnega poučevanja, osredotočenega na
memorizacijo, k sodobnim pristopom, ki spodbujajo razumevanje, reševanje
prob lemov in interdisciplinarno uporabo matematike. V zadnjih desetih letih
so digitalna orodja, interaktivne komunikacijske tehnologije in GUI korenito
preoblikovali učni proces matematike. Premik od tradicionalnega k sodobne-
mu poučevanju je preusmeril učenje z osnovnih računskih veščin na globlje
razumevanje matematičnih konceptov in njihove uporabe v različnih znan-
stvenih kontekstih. GUI, kot je ChatGPT in druga prilagodljiva orodja, omogo-
ča nove načine personaliziranega učenja s takojšnjo povratno informacijo in
z interaktivnimi rešitvami problemov, s čimer učenci postajajo samostojnejši,
razvijajo digitalne kompetence in prevzemajo proaktivnejšo vlogo pri uče-
nju. Kljub številnim priložnostim vključevanja tehnologije avtorji opozarjajo
na etične izzive, potrebo po ustreznem usposabljanju učiteljev in oblikovanju
smernic za odgovorno uporabo tehnologij. Poleg tega orodja GUI včasih ponu-
dijo nepravilne ali površne odgovore, kar lahko vodi v napačno razumevanje
matematičnih konceptov, če učenci postopke in rezultate brez kritične presoje
sprejmejo kot pravilne. Prispevek zaključujemo z ugotovitvijo, da je uspešna
integracija GUI ključna za pripravo učencev na kompleksne izzive 21. stoletja,
pri čemer vloga učitelja kot mentorja in čustvene opore ostaja nepogrešljiva.
Ključne besede: matematika, učenje in poučevanje, generativna umetna inteli-
genca, vloga učitelja
© 2025 Marina Volk in Sanela Hudovernik
https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.9
Uvod
Poučevanje matematike se je v zadnjih sto letih močno spremenilo zara-
di nap redka tehnologije, sprememb pedagoških pristopov in razumevanja
raz vojnih potreb učencev, predvsem na podlagi Piagetove ideje o tem, kako
otroci pridobivajo in uporabljajo znanje (Baker idr., 2010). Spremembe pou-
Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.