Page 207 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 207

Od tradicionalnega pouka do GUI:

                  pregled sprememb v matematiki
                  in matematičnem izobraževanju


                  Marina Volk                   Sanela Hudovernik
                  Univerza na Primorskem        Univerza na Primorskem
                  marina.volk@pef.upr.si        sanela.mesinovic@pef.upr.si

                  V prispevku obravnavamo razvoj matematike in matematičnega izobraževanja
                  v zadnjem stoletju, s poudarkom na spremembah pedagoških metod, vklju-
                  čevanju digitalnih tehnologij ter vplivu generativne umetne inteligence (GUI).
                  Raziskujemo prehod  od tradicionalnega poučevanja,  osredotočenega na
                  memorizacijo, k sodobnim pristopom, ki spodbujajo razumevanje, reševanje
                  prob lemov in interdisciplinarno uporabo matematike. V zadnjih desetih letih
                  so digitalna orodja, interaktivne komunikacijske tehnologije in GUI korenito
                  preoblikovali učni proces matematike. Premik od tradicionalnega k sodobne-
                  mu poučevanju je preusmeril učenje z osnovnih računskih veščin na globlje
                  razumevanje matematičnih konceptov in njihove uporabe v različnih znan-
                  stvenih kontekstih. GUI, kot je ChatGPT in druga prilagodljiva orodja, omogo-
                  ča nove načine personaliziranega učenja s takojšnjo povratno informacijo in
                  z interaktivnimi rešitvami problemov, s čimer učenci postajajo samostojnejši,
                  razvijajo digitalne kompetence in prevzemajo proaktivnejšo vlogo pri uče-
                  nju. Kljub številnim priložnostim vključevanja tehnologije avtorji opozarjajo
                  na etične izzive, potrebo po ustreznem usposabljanju učiteljev in oblikovanju
                  smernic za odgovorno uporabo tehnologij. Poleg tega orodja GUI včasih ponu-
                  dijo nepravilne ali površne odgovore, kar lahko vodi v napačno razumevanje
                  matematičnih konceptov, če učenci postopke in rezultate brez kritične presoje
                  sprejmejo kot pravilne. Prispevek zaključujemo z ugotovitvijo, da je uspešna
                  integracija GUI ključna za pripravo učencev na kompleksne izzive 21. stoletja,
                  pri čemer vloga učitelja kot mentorja in čustvene opore ostaja nepogrešljiva.
                  Ključne besede: matematika, učenje in poučevanje, generativna umetna inteli-
                  genca, vloga učitelja
                          © 2025 Marina Volk in Sanela Hudovernik
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.9


             Uvod
             Poučevanje  matematike  se  je  v  zadnjih  sto  letih  močno  spremenilo  zara-
             di nap redka tehnologije, sprememb pedagoških pristopov in razumevanja
             raz vojnih potreb učencev, predvsem na podlagi Piagetove ideje o tem, kako
             otroci pridobivajo in uporabljajo znanje (Baker idr., 2010). Spremembe pou-


                  Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
                  inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212