Page 197 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 197

Raba umetne inteligence pri učenju in poučevanju v obveznem izobraževanju

                   − ena eksperimentalna raziskava (kvantitativna raziskava),
                   − tri neeksperimentalne raziskave (kvantitativna raziskava).

               Ugotavljamo torej, da so raziskave, z izjemo sistematičnega pregleda lite-
             rature, pretežno empirične, pri čemer, kot je tudi sicer značilno za pedagoško
             raziskovanje (Štemberger, 2015), prevladujejo neeksperimentalne raziskave,
             ki temeljijo na vzorčenju in katerih cilje je posploševanje rezultatov na po-
             pulacijo. Še vedno pa neizpodbitno ostaja dejstvo pomanjkanja raziskav,
             kakršne koli vrste, ki bi podprle oblikovanje izobraževalne politike in uresni-
             čevanje vzgojno-izobraževalne prakse.


             Udeleženci identificiranih raziskav
             Članek, ki so ga objavili Saman Rizvi idr. (2023), temelji na sistematičnem
             preg ledu literature, ki sicer ne predvideva udeležencev, saj gre za pregled
             obstoječih člankov, ki so že naslavljali neko temo, v tem primeru rabo UI za
             namene učenja in poučevanja. Saman Rizvi idr. (2023) so glede na vključitve-
             ne in izključitvene kriterije vključili 28 člankov, ki so nastali med letoma 2019
             in 2022, torej gre za članke, ki so nastali pred pojavom/začetkom množične
             rabe orodij GUI.
               Kvalitativna etnografska raziskava Yun Dai idr. (2022) je vključila 23 osnov-
             nošolskih učiteljev računalništva, kar je glede na cilje tovrstne raziskave za-
             dovoljivo število udeležencev, saj se etnografska raziskava usmerja v iskanje
             skupnih vzorcev vedenja, jezika, ravnanj neke skupine ljudi v njenem narav-
             nem okolju v daljšem časovnem obdobju (Creswell, 2014). Slednje pomeni,
             da so tudi rezultati relevantni in se jih lahko vključi v morebitno oblikovanje
             politik ali praks.
               Akcijska  raziskava  Parka  in  Kwona  (2024)  je  vključila  23  dijakov  prvega
             letnika, starih med 12 in 13 let, torej še vedno v okviru obveznega izobraže-
             vanja, kar je korektno število vključenih za namene akcijskega raziskovanja
             (Mažgon, 2008), za katerega je značilno, da se z namenom izboljšanja nekega
             stanja usmerja v uvedbo intervencije neposredno v vzgojno-izobraževalno
             prakso, pri čemer se tudi preverja učinek te intervencije.
               Vse ostale raziskave so bile kvantitativne neeksperimentalne in ugotovitve
             glede vzorčenja navajamo spodaj.
               Raziskava Kuleta idr. (2022), ki so jo avtorji opredelili kot pilotno raziskavo,
             je vključevala vzorec 109 od 152 učiteljev, ki poučujejo v osnovnih in srednjih
             šolah, vključenih v zasebno izobraževalno združenje LINK (Educational Alli-
             ance). Glede na (i) majhnost vzorca in (ii) specifično skupino – udeleženci so
             vključeni v mednarodno zasebno združenje – rezultati ne morejo biti posplo-


                                                                            197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202