Page 111 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 111

Strateški okviri uporabe generativne

                  umetne inteligence v visokošolskem
                  izobraževanju


                  Ema Meden                     Marko Radovan
                  Univerza v Ljubljani          Univerza v Ljubljani
                  ema.meden@ff.uni-lj.si        marko.radovan@ff.uni-lj.si

                  Danijela Makovec Radovan      Tadej Košmerl
                  Univerza v Ljubljani          Univerza v Ljubljani
                  danijela.makovecradovan       tadej.kosmerl@ff.uni-lj.si
                  @ff.uni-lj.si

                  Prispevek analizira strateške okvire za integracijo generativne umetne inteli-
                  gence (GUI) v visokošolsko izobraževanje, pri čemer izhaja iz evropskega Akta
                  o umetni inteligenci (2024) in drugih relevantnih dokumentov. Obravnava tri
                  najpomembnejše ravni implementacije: sistemsko raven, raven visokošolskih
                  učiteljev in raven študentov. Na sistemski ravni raziskujemo mehanizme za
                  vzpostavitev uravnoteženega regulativnega okvira, ki spodbuja inovativno
                  rabo GUI ob hkratnem zagotavljanju visokih etičnih standardov in varstva po-
                  datkov. Na ravni visokošolskih učiteljev preučujemo strategije za odgovorno
                  integracijo GUI v pedagoške procese, s poudarkom na spodbujanju kritične-
                  ga mišljenja in ohranjanju akademske integritete. Pri študentih se osredoto-
                  čamo na razvoj kompetenc za učinkovito in etično rabo GUI pri učenju ter
                  raziskovan ju. Prispevek ponuja celovit strateški okvir za implementacijo GUI
                  v visokošolskem prostoru, ki temelji na aktualnih uredbah in dobrih praksah
                  ter vzpostavlja ravnotežje med izkoriščanjem tehnoloških priložnosti in zago-
                  tavljanjem kakovosti izobraževalnega procesa.
                  Ključne besede: generativna umetna inteligenca (GUI), visokošolsko izobraževa-
                  nje, strateški okviri, integracija GUI
                          © 2025 Ema Meden, Danijela Makovec Radovan, Marko Radovan
                  in Tadej Košmerl
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.4


             Uvod
             V dobi digitalizacije opažamo, da generativna umetna inteligenca (GUI) pos-
             taja eno pomembnih orodij za izboljšanje učenja in poučevanja v visokošols-
             kem izobraževanju. V tem prispevku raziskujemo strateške okvire za učinko-
             vito uporabo GUI na treh ravneh: sistemski ravni, ravni visokošolskih učiteljev
             in ravni študentov. Našo analizo utemeljujemo na evropskem Aktu o umetni


                  Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
                  inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116