Page 111 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 111
Strateški okviri uporabe generativne
umetne inteligence v visokošolskem
izobraževanju
Ema Meden Marko Radovan
Univerza v Ljubljani Univerza v Ljubljani
ema.meden@ff.uni-lj.si marko.radovan@ff.uni-lj.si
Danijela Makovec Radovan Tadej Košmerl
Univerza v Ljubljani Univerza v Ljubljani
danijela.makovecradovan tadej.kosmerl@ff.uni-lj.si
@ff.uni-lj.si
Prispevek analizira strateške okvire za integracijo generativne umetne inteli-
gence (GUI) v visokošolsko izobraževanje, pri čemer izhaja iz evropskega Akta
o umetni inteligenci (2024) in drugih relevantnih dokumentov. Obravnava tri
najpomembnejše ravni implementacije: sistemsko raven, raven visokošolskih
učiteljev in raven študentov. Na sistemski ravni raziskujemo mehanizme za
vzpostavitev uravnoteženega regulativnega okvira, ki spodbuja inovativno
rabo GUI ob hkratnem zagotavljanju visokih etičnih standardov in varstva po-
datkov. Na ravni visokošolskih učiteljev preučujemo strategije za odgovorno
integracijo GUI v pedagoške procese, s poudarkom na spodbujanju kritične-
ga mišljenja in ohranjanju akademske integritete. Pri študentih se osredoto-
čamo na razvoj kompetenc za učinkovito in etično rabo GUI pri učenju ter
raziskovan ju. Prispevek ponuja celovit strateški okvir za implementacijo GUI
v visokošolskem prostoru, ki temelji na aktualnih uredbah in dobrih praksah
ter vzpostavlja ravnotežje med izkoriščanjem tehnoloških priložnosti in zago-
tavljanjem kakovosti izobraževalnega procesa.
Ključne besede: generativna umetna inteligenca (GUI), visokošolsko izobraževa-
nje, strateški okviri, integracija GUI
© 2025 Ema Meden, Danijela Makovec Radovan, Marko Radovan
in Tadej Košmerl
https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.4
Uvod
V dobi digitalizacije opažamo, da generativna umetna inteligenca (GUI) pos-
taja eno pomembnih orodij za izboljšanje učenja in poučevanja v visokošols-
kem izobraževanju. V tem prispevku raziskujemo strateške okvire za učinko-
vito uporabo GUI na treh ravneh: sistemski ravni, ravni visokošolskih učiteljev
in ravni študentov. Našo analizo utemeljujemo na evropskem Aktu o umetni
Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.