Page 23 - Meje vedenja
P. 23

Prikaz nekaterih teoretskih dognjanj o vedenjskih in čustvenih težavah ter motnjah

             Preglednica 1  Raziskave o razširjenosti vedenjskih žav pri otrocih in mladostnikih
             Avtor(ji)    Velikost  Preučevana    Zbiranje      Vir        Stopnja
                           vzorca  starostna skupina  podatkov   informacije  razširjenosti
                                 ali razred
             Thalmann        15  7 do 1 let    Intervju       Starši      %
             (1974)              (dečki)
             Steuber         61  1. do 4. razred  Intervju     Učitelj    5,3 %
             in Steuber (1976)
             Reuter in Höcher    5.671 6 do 18 let  Intervju, vprašalnik  Starši, učitelj,  3 do 43 %
             (1977)                                             učenec
             Artner idr. (1984)  375  3 do 14 let  Intervju, standardiziran  Mati, otrok  18 %
                                              otroški psihiatrični
                                              pregled
             Remschmidt     1.969  6 do 17 let  Vprašalnik (Child   Starši, otrok   1,7 %
             in Walter (199)                 Behavior Checklist –   (od 1. leta
                                              CBCL ali Youth Self-  starosti)
                                              Report – YSR)
             Lehmkuhl idr.    1.3  4 do 18 let  Vprašalnik za starše   Starši   13,1 do
             (1998)                           (CBCL)                       8,3 %
             Julius idr. (1999)  64  3. in 6. razred  Vprašalnik (Teacher’s   Učitelj  15,3 do
                                              Report Form – TRF)           14,1 %
             Ravens-Sieberer    .863  7 do 17 let  Vprašalnik (Strengths   Starši, otrok   9,7 do 1,9 %
             idr. (7)                       and Difficulties   (od 11 let)
                                              Questionnaire – SDQ)
             Hölling idr.    1.353 3 do 17 let  Vprašalnik (SDQ)  Starši  , %
             (14)




             ob tem postavljata, sta, kateri dejavniki so prispevali k tako izrazitemu po-
             rastu učencev, ki zahtevajo posebno pedagoško pomoč, in kako šolski sistem
             lahko ustrezno odgovori na te potrebe.
               Ahrbeck in Ficklerstang (1) raziskujeta to vprašanje in poskušata najti
             različne možne odgovore. Najpreprostejši odgovor bi bil, da se je v družbi po-
             večalo prehitro označevanje težavnih ali izstopajočih otrok, da bi se olajšalo
             delo v različnih kontekstih. Ta pristop otroka ali mladostnika hitro postavi v
             vlogo otroka ali mladostnika, ki je vedno hiperaktiven in se ne more osre-
             dotočiti v vsaki situaciji, čeprav to ni res. Ta predpostavka je v posameznih
             primerih lahko pravilna, vendar ne more biti glavni razlog. Pri vedenjskih te-
             žavah je zelo pomembno šolsko okolje. Vzgojno-izobraževalno delo je pos-
             talo zahtevnejše, ceniti je treba raznolikost heterogenih učencev, hkrati pa je
             treba vsakemu učencu nuditi čim bolj individualno podporo. Težava pri tem
             je pomanjkanje časa in prilagodljivosti učiteljev, ki ne morejo zadovoljiti pot-
             reb vseh učencev. Poleg tega se je z leti spremenila pozornost, ki se namenja


                                                                             3
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28