Page 210 - Meje vedenja
P. 210
Matej Vukovič
Mladostnik se v program produkcijske šole lahko vključi prostovoljno, s
strinjanjem staršev, nameščen pa je lahko tudi s sklepom sodišča. Njegova
vključitev v program se začne s tritedensko poskusno dobo, ki je namenjena
preverjanju ustreznosti programa za mladostnika in se lahko tudi podaljša.
Običajno mladostnik obiskuje program od vključitve do konca tekočega šol-
skega leta. Kadar njegove težave ali pozna vključitev v program zahteva daljšo
strokovno obravnavo, se obiskovanje programa v skladu z individualiziranim
načrtom lahko nadaljuje v naslednjem šolskem letu, vendar v skupnem traja-
nju največ 18 mesecev. Produkcijska šola k težavam pristopa individualizira-
no; govorimo lahko o naslednjih temeljnih in skupnih ciljih (Milavec idr., 3):
− oblikovanje realne pozitivne samopodobe;
− ponovna vključitev v sistem izobraževanja (poklicno usmerjanje in sve-
tovanje, nadaljevanje prekinjenega šolanja);
− pridobivanje in utrjevanje delovnih navad;
− trening premagovanja neprijetnosti;
− učenje strategij reševanja problemskih situacij, kontrole vedenja;
− spodbujanje k samostojnosti in prevzemanju odgovornosti za lastno
vedenje;
− edukacija in svetovanje staršem na vzgojnem področju (cilji vzgoje, pri-
čakovanja in zahteve, postavljanje realnih ciljev, nagrajevanje in kazno-
vanje), izboljšanje odnosov v družini.
Dejavnosti v produkcijski šoli potekajo v različnih oblikah projektnega
dela, ki se v temelju nanašajo na proizvodnjo v različnih ateljejih: grafičnem,
šiviljskem, multimedijskem studiu in kuhinji … Osnovne enote dela so (na-
mesto ur predmetnika) različno dolgi projekti na temeljnih področjih učenja
(Milavec idr., 3):
− praktično delo v ateljejih;
− priprava oz. opravljanje šolskih obveznosti po pedagoških pogodbah
z različnimi šolami;
− pouk računalništva;
− učenje socialnih veščin;
− opravljanja vlog skrbi za skupino (kuhar, turistični vodič …).
Socialnopedagoška kmetija
Socialnopedagoška kmetija kot del vzgojnega programa razvija delovne
navade, samostojnost, odgovornost, skrb za okolje ter življenjske spretnosti
mladostnikov (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
1

