Page 210 - Meje vedenja
P. 210

Matej Vukovič

                    Mladostnik se v program produkcijske šole lahko vključi prostovoljno, s
                  strinjanjem staršev, nameščen pa je lahko tudi s sklepom sodišča. Njegova
                  vključitev v program se začne s tritedensko poskusno dobo, ki je namenjena
                  preverjanju ustreznosti programa za mladostnika in se lahko tudi podaljša.
                  Običajno mladostnik obiskuje program od vključitve do konca tekočega šol-
                  skega leta. Kadar njegove težave ali pozna vključitev v program zahteva daljšo
                  strokovno obravnavo, se obiskovanje programa v skladu z individualiziranim
                  načrtom lahko nadaljuje v naslednjem šolskem letu, vendar v skupnem traja-
                  nju največ 18 mesecev. Produkcijska šola k težavam pristopa individualizira-
                  no; govorimo lahko o naslednjih temeljnih in skupnih ciljih (Milavec idr., 3):
                        − oblikovanje realne pozitivne samopodobe;
                        − ponovna vključitev v sistem izobraževanja (poklicno usmerjanje in sve-
                       tovanje, nadaljevanje prekinjenega šolanja);
                        − pridobivanje in utrjevanje delovnih navad;
                        − trening premagovanja neprijetnosti;
                        − učenje strategij reševanja problemskih situacij, kontrole vedenja;
                        − spodbujanje k samostojnosti in prevzemanju odgovornosti za lastno
                       vedenje;
                        − edukacija in svetovanje staršem na vzgojnem področju (cilji vzgoje, pri-
                       čakovanja in zahteve, postavljanje realnih ciljev, nagrajevanje in kazno-
                       vanje), izboljšanje odnosov v družini.

                    Dejavnosti v produkcijski šoli potekajo v različnih oblikah projektnega
                  dela, ki se v temelju nanašajo na proizvodnjo v različnih ateljejih: grafičnem,
                  šiviljskem, multimedijskem studiu in kuhinji … Osnovne enote dela so (na-
                  mesto ur predmetnika) različno dolgi projekti na temeljnih področjih učenja
                  (Milavec idr., 3):
                        − praktično delo v ateljejih;
                        − priprava oz. opravljanje šolskih obveznosti po pedagoških pogodbah
                       z različnimi šolami;
                        − pouk računalništva;
                        − učenje socialnih veščin;
                        − opravljanja vlog skrbi za skupino (kuhar, turistični vodič …).

                  Socialnopedagoška kmetija
                  Socialnopedagoška kmetija kot del vzgojnega programa razvija delovne
                  navade, samostojnost, odgovornost, skrb za okolje ter življenjske spretnosti
                  mladostnikov (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).


                  1
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215