Page 207 - Meje vedenja
P. 207

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

             počitnic, povratne informacije o sodelovanju med tednom, dosegljivost na
             telefonu, udeležba na timskih sestankih). CSD sodeluje na timskih sestankih,
             po potrebi pa tudi individualno dela s starši in z mladostnikom (Strokovni
             center Logatec, 3).
               Intenzivna skupina je namenjena sprejemu od enega do štirih otrok ali
             mladostnikov, ki kažejo samodestruktivno, proaktivno samoagresivno vede-
             nje ali imajo težje vedenjske motnje in težave z duševnim zdravjem. Primer-
             na je tudi za tiste, ki se težje vključujejo v obstoječe skupine, ter za otroke in
             mladostnike s samomorilnimi ali samopoškodbenimi nagnjenji. Intenziven
             individualni program je zasnovan tako, da otroku ali mladostniku zagoto-
             vi tisto, česar v preteklosti morda ni prejel – dodatno pozornost, pomoč in
             prilagoditev dejavnosti njegovim potrebam ter sposobnostim. Program je
             usmerjen v odpravljanje pomanjkljivosti in razvoj njegovih potencialov. Cilj
             je prepoznati njegove močne in šibke točke ter zanimanja in ga spodbuditi
             k aktivnemu sodelovanju, občutku uspešnosti ter samostojnosti. Otroku ali
             mladostniku se skozi program pomaga usvojiti osnovna pravila delovanja v
             skupini in razviti občutek pripadnosti ter kompetentnosti (Strokovni center
             Kranj, 3).
               Delo v intenzivni skupini temelji na enakih načelih kot v običajnih stano-
             vanjskih skupinah, vendar je bolj prilagojeno posameznikovim posebnostim
             in potrebam. Izvaja se v obliki celostne obravnave, ki vključuje družinsko
             vzgojo, integracijo v vsakodnevno socialno okolje, specifično socialnopeda-
             goško pomoč ter terapevtsko usmerjenost. Pomembno je tudi sodelovanje
             z drugimi strokovnimi ustanovami. Otroci in mladostniki v skupini živijo na
             način, ki čim bolj posnema družinsko življenje. Vsakemu izmed njih je dode-
             ljen matični vzgojitelj, ki deluje po enakih načelih kot v drugih stanovanjskih
             skupinah, vendar z intenzivnejšim pristopom k posamezniku (Tanasić in Pe-
             teršič, 19).

             Intenzivna predodpustna podpora in svetovanje
             Individualna podpora mladostniku med namestitvijo omogoča lažji prehod v
             domače okolje ali samostojno življenje ter spodbuja razvoj samostojnosti in
             življenjskih kompetenc (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).


             Mladinska stanovanja
             Strokovni centri mladostnikom nudijo podporo tudi po izteku sodnega ukre-
             pa, bodisi v domačem okolju bodisi v mladinskih stanovanjih. Vključitev v
             mladinsko stanovanje je možna na predlog strokovne skupine v enem letu
             po izteku ukrepa, spremljanje pa zagotavlja nadaljnjo pomoč in vključevanje


                                                                           7
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212