Page 205 - Meje vedenja
P. 205

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

               Stanovanjske skupine so lahko povsem samostojne vzgojne enote v stro-
             kovnem in ekonomskem pogledu (alternativna oblika vzgojnemu zavodu) ali
             pa so sestavni del večstanovanjskih skupin (skupnost stanovanjskih skupin
             mladinskega doma ali vzgojnega zavoda) s skupnim strokovnim in ekonom-
             skim vodenjem. Stanovanjska skupina je lahko tudi zadnja, predodpustna
             faza zavodske obravnave (Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izo-
             braževanje, 4, str. 8). Deluje po načelu družinske vzgoje tako, da se posku-
             ša približati družinskemu načinu življenja (člani skrbijo za nakupovanje hrane,
             kuhanje, pranje, pospravljanje ipd.). Njeni člani so soodvisni in soodgovorni
             za vsa dejanja ter dogajanja v skupini in hkrati tudi aktivni pri oblikovanju
             vzgojnega procesa (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
               Stanovanjske skupine nudijo bivalni prostor otrokom in mladostnikom, ki
             zmorejo samostojnejše in odgovornejše zadovoljevati svoje osnovne življenj-
             ske potrebe, a zaradi specifičnih razmer v družini in težav v domačem okolju
             potrebujejo institucionalno vodenje ter pomoč. Vanje se praviloma vključu-
             jejo otroci in mladostniki, ki so vpisani v rednih programih osnovnih in sre-
             dnjih šol. Dnevni red je strukturiran glede na potrebe otrok in mladostnikov
             oz. glede na urnik, ki ga imajo v šolskih izobraževalnih programih (Strokovni
             center Logatec, 3).
               Stanovanjske skupine kot obliko pomoči v Sloveniji poznamo že od leta
             1981, ko je bila ustanovljena prva. Koncept stanovanjske skupine se od takrat
             ni veliko spremenil. Problematični sta tudi nebližina doma in dolžina bivanja
             otrok ali mladostnikov v stanovanjskih skupinah – institucionalizacija (Vuko-
             vič idr., 4).


             Vzgojne skupine
             Vzgojne skupine za osnovnošolsko in srednješolsko populacijo z eksternim
             ali internim izobraževanjem so namenjene mladostnikom z večjimi čustve-
             nimi in vedenjskimi težavami in motnjami, ki so teže vodljivi in potrebujejo
             več strukture ter pravil. Z otroki in mladostniki delajo vzgojitelji, psihologi,
             socialni delavci ter zdravstveni tehniki. Delo v vzgojnih skupinah poteka po
             vzgojnem programu (Vukovič in Krajnčan, 19). Pomoč v vzgojni skupini te-
             melji na odnosu med strokovnim delavcem in mladostnikom, grajenem na
             skupnih vrednotah, ter na jasnih pričakovanjih glede osebne in skupinske
             odgovornosti (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
               Delo v vzgojni skupini poteka v obliki ekosistemske obravnave posamezni-
             ka po načelih (Mladinski dom Maribor, , str. 14–15):
                     − družinske vzgoje,
                     − integracije v vsakdanje socialno okolje in normalizacije,


                                                                           5
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210