Page 213 - Meje vedenja
P. 213

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

             habilitacija, dnevno varstvo, prostočasne aktivnosti in različne oblike terapij.
             Najpogostejša kombinacija je preplet življenja in dela ter integracije v delovni
             proces (Vadnal, 8, str. 188).
               Na kmetiji je pomembno vzpostaviti logiko življenja. Delo, izobraževanje,
             prosti čas, individualna svoboda, skupinska in individualna odgovornost –
             to so samo nekatere pomembne vsebine, s katerimi si mora vsaka kmetija
             posebej participatorno ustvariti sprejemljiv življenjski vsakdan; sprejemljiv v
             pomenu bivanjskih zahtev, ki jih daje kmetija, torej delo z živalmi, rastlinami
             in zemljo, in kako v ta prostor umestiti področje vzgoje in izobraževanja. Prav
             tako je pomemben prosti čas, kakšna je mobilnost tega kraja, kjer je kmeti-
             ja, kakšna je dostopnost javnega prevoza, da se mladostniki ne počutijo kot
             ujetniki (Behnisch in Koch, 16).

             Oblike in metode dela v strokovnih centrih
             V IP strokovni delavci načrtujejo oblike in metode dela glede na potrebe otrok
             z vedenjskimi in čustvenimi težavami, določijo deleže različnih oblik (skupin-
             sko, parno, individualno) ter predvidijo prehajanje med njimi v okviru različnih
             dejavnosti. V IP se zabeleži, v katero skupino in oblike pomoči je otrok vključen
             ter pogoje za prehajanje ob doseganju ciljev. Če mladostnik ciljev ne doseže,
             se vrne v strokovni center (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
               IP je časovno opredeljen in se redno evalvira. Uspešen je le ob timskem
             sodelovanju strokovnjakov, otroka in staršev, kar zagotavlja celosten pogled,
             boljšo komunikacijo, kakovostnejše delo ter večjo motivacijo in odgovornost
             vseh vključenih (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).

             Druge oblike in metode dela v strokovnih centrih
             Načelo individualizacije se uresničuje tudi z različnimi oblikami dela, pod-
             pore in pomoči, kot so športne in obrtne dejavnosti, terapevtsko-ustvarjalni
             pristopi, terapije z živalmi, socialnopedagoške kmetije, doživljajska in gozdna
             pedagogika, cirkuška pedagogika ter druge (Zavod Republike Slovenije za
             šolstvo, ).

             Interna izobraževanja otrok in mladostnikov v okviru strokovnih centrov
             Nekateri strokovni centri otrokom in mladostnikom, ki so v njih nameščeni,
             ponujajo tudi možnost internega osnovnošolskega izobraževanja ali poklic-
             nega izobraževanja,
                   − Strokovni center Višnja Gora izvaja programe interne poklicne šole:
                     − gastronom-hotelir,
                     − administrator,


                                                                            13
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218