Page 213 - Meje vedenja
P. 213
Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu
habilitacija, dnevno varstvo, prostočasne aktivnosti in različne oblike terapij.
Najpogostejša kombinacija je preplet življenja in dela ter integracije v delovni
proces (Vadnal, 8, str. 188).
Na kmetiji je pomembno vzpostaviti logiko življenja. Delo, izobraževanje,
prosti čas, individualna svoboda, skupinska in individualna odgovornost –
to so samo nekatere pomembne vsebine, s katerimi si mora vsaka kmetija
posebej participatorno ustvariti sprejemljiv življenjski vsakdan; sprejemljiv v
pomenu bivanjskih zahtev, ki jih daje kmetija, torej delo z živalmi, rastlinami
in zemljo, in kako v ta prostor umestiti področje vzgoje in izobraževanja. Prav
tako je pomemben prosti čas, kakšna je mobilnost tega kraja, kjer je kmeti-
ja, kakšna je dostopnost javnega prevoza, da se mladostniki ne počutijo kot
ujetniki (Behnisch in Koch, 16).
Oblike in metode dela v strokovnih centrih
V IP strokovni delavci načrtujejo oblike in metode dela glede na potrebe otrok
z vedenjskimi in čustvenimi težavami, določijo deleže različnih oblik (skupin-
sko, parno, individualno) ter predvidijo prehajanje med njimi v okviru različnih
dejavnosti. V IP se zabeleži, v katero skupino in oblike pomoči je otrok vključen
ter pogoje za prehajanje ob doseganju ciljev. Če mladostnik ciljev ne doseže,
se vrne v strokovni center (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
IP je časovno opredeljen in se redno evalvira. Uspešen je le ob timskem
sodelovanju strokovnjakov, otroka in staršev, kar zagotavlja celosten pogled,
boljšo komunikacijo, kakovostnejše delo ter večjo motivacijo in odgovornost
vseh vključenih (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
Druge oblike in metode dela v strokovnih centrih
Načelo individualizacije se uresničuje tudi z različnimi oblikami dela, pod-
pore in pomoči, kot so športne in obrtne dejavnosti, terapevtsko-ustvarjalni
pristopi, terapije z živalmi, socialnopedagoške kmetije, doživljajska in gozdna
pedagogika, cirkuška pedagogika ter druge (Zavod Republike Slovenije za
šolstvo, ).
Interna izobraževanja otrok in mladostnikov v okviru strokovnih centrov
Nekateri strokovni centri otrokom in mladostnikom, ki so v njih nameščeni,
ponujajo tudi možnost internega osnovnošolskega izobraževanja ali poklic-
nega izobraževanja,
− Strokovni center Višnja Gora izvaja programe interne poklicne šole:
− gastronom-hotelir,
− administrator,
13

