Page 206 - Meje vedenja
P. 206

Matej Vukovič

                          − specifične pedagoške pomoči, terapevtske naravnanosti in poveza-
                        nosti z drugimi strokovnimi ustanovami,
                          − deinstitucionalizacije,
                          − ustvarjanja skupne kulture,
                          − celostnega učenja.
                    Vzgojne skupine so bolj strukturirane od stanovanjskih in so namenjene
                  mladostnikom, ki tam ne zmorejo bivati, ter tistim, ki poleg bivanja potre-
                  bujejo še pomoč strokovnjakov, kot so svetovalna delavka, psiholog in zdra-
                  vstveni tehnik (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ; Vukovič, ).

                  Intenzivne skupine
                  Intenzivna skupina je namenjena otrokom in mladostnikom s težjo proble-
                  matiko,  ki  potrebujejo  specializirano  pomoč  ali  terapevtsko  obravnavo  v
                  manjši skupini ali individualno. Zagotavlja večjo varnost s stalno prisotnostjo
                  strokovnih delavcev, odločitev o vključitvi pa sprejme ravnatelj na predlog
                  strokovne skupine. Razdiralno vedenje lahko povzročijo motnje impulzov,
                  razpoloženja, kognitivne in senzorne motnje, okoljski dejavniki ter somatske
                  bolezni. Ob nujnih duševnih motnjah je potrebna pedopsihiatrična obravna-
                  va, sicer pa je ključno ocenjevanje stanja, prepoznavanje dejavnikov tveganja
                  in vpliva okolja za preprečevanje izbruhov nasilnega vedenja (Zavod Republi-
                  ke Slovenije za šolstvo, ).
                    Intenzivna skupina omogoča začasen umik, nadaljevanje izobraževanja in
                  intenzivno strokovno pomoč za osebnostni in profesionalni razvoj, pri čemer
                  sodelujejo tudi zunanji strokovnjaki, kot so pedopsihiatri in psihoterapevti
                  (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
                    Intenzivne skupine so namenjene obravnavi mladostnikov z destruktiv-
                  nim, s sovražnim in z opozicionalnim vedenjem, s proaktivnim agresivnim
                  vedenjem (pridobivanje drugih mladostnikov z namenom povzročitve škode
                  in/ali zaradi nasilništva), tistim, ki odklanjajo vzgojno pomoč, odvisnikom od
                  psihoaktivnih substanc ali drugih oblik odvisnosti, mladostnikom s psihični-
                  mi težavami, tistim, ki neuspešno delujejo v skupinah, ter tistim s samomoril-
                  nimi in samopoškodbenimi nagnjenji. Mladostnik je nameščen v dislocirano
                  enoto v 4-urni individualni tedenski program, ker v matični enoti ne upošte-
                  va pravil in ima vedenjske in/ali psihične težave. Program je namenjen mlado-
                  stniku, da bi prejel, kar mu v preteklosti morda ni bilo nudeno ali omogočeno
                  (dodatna pozornost, pomoč, prilagoditev dela njegovim potrebam, sposob-
                  nostim, odpravljanje pomanjkljivosti). Med trajanjem programa starši sode-
                  lujejo z vzgojitelji (načrtovanje in analiza preživljanja vikendov, praznikov in


                  6
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211