Page 211 - Meje vedenja
P. 211

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

               Španova kmetija5 je socialnopedagoška kmetija, ki deluje znotraj Strokov-
             nega centra Mladinski dom Maribor ter je del novih oblik pomoči otrokom in
             mladostnikom. Ustanovljena je bila leta 17 in tako pomembno dopolnju-
             je celostno ponudbo na celotnem kontinuumu pomoči Strokovnega centra
             Mladinski dom Maribor. Pomembna je tudi zaradi trajnostnega vidika, kom-
             plementarnosti programov in seveda kontinuuma pomoči. Specifike progra-
             ma Španova kmetija so po mnenju strokovnih delavcev: prilagojena oblika
             šolanja, izhajanje iz otroka in njegovih potreb, šolanje pri obrtnikih in roko-
             delcih, neokrnjena narava, stik z živalmi, učenje za življenje, vsakodnevne
             dejavnosti, ki imajo smisel in pomen, dislociranost. Mladostniku se ni treba
             takoj šolati, ima čas za razmislek, da najde svoje močne točke oz. svoje poten-
             ciale, pomagajo mu vzgojitelji, svetovalna služba, nato pa se išče poti, kako
             naj uresniči postavljene želje (Vukovič, ).
               Socialnopedagoške kmetije v Sloveniji predstavljajo inovativno povezavo
             med kmetijstvom in socialnopedagoškimi, terapevtskimi storitvami, name-
             njenimi različnim ranljivim skupinam. V zadnjih letih se povečuje zanimanje
             za vzpostavitev in razvoj takšnih kmetij. Trenutni projekti na tem področju
             kažejo na naraščajoče zanimanje in prizadevanja za integracijo teh praks v
             slovenski prostor.
               Univerza v Novem mestu, Fakulteta za zdravstvene vede je leta 3 izved-
             la analizo potreb po terapevtskih kmetijah v Sloveniji. Raziskava poudarja
             pomen tovrstnih kmetij za izboljšanje kakovosti življenja posameznikov z
             različnimi potrebami, vključno z osebami z demenco, ter izpostavlja primere
             dobrih praks iz tujine, zlasti Nizozemske in Velike Britanije. Fakulteta za zdra-
             vstvene vede vodi tudi projekt Terapevtske fitokmetije  –4. Projekt
             vključuje pripravo in izvedbo pilotnih preizkusov novih praks na kmetijah ter
             analizo izvedljivosti prenosa teh praks v širšo uporabo. V okviru projekta so
             bile pripravljene konkretne pobude za institucije, ki omogočajo delovanje
             terapevtskih kmetij. Dokument poudarja pomen vključevanja študentov in
             strokovnjakov v razvoj tovrstnih praks ter potrebo po prilagoditvi zakonoda-
             je za lažje delovanje terapevtskih kmetij. V projekt je vključen tudi Strokovni
             center Višnja Gora (Univerza v Novem mestu, Fakulteta za zdravstvene vede,
             3).
               Socialnovarstvene kmetije za mladostnike na Nizozemskem sodelujejo z
             vzgojnimi ustanovami. Mladinske ustanove in kmetje skupaj sodelujejo pri
            5  Poleg Španove kmetije Strokovnega centra Mladinski dom Maribor je delovala tudi kmetija v
             okviru Strokovnega centra Planina. V Strokovnem centru Višnja Gora pa se je odvijal del pro-
             jekta Razvoj in uvajanje usposabljanja o zdravilnih rastlinah na učnih kmetijah – fitokmetije.


                                                                            11
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216