Page 186 - Meje vedenja
P. 186
Matej Vukovič
kovnimi centri ter z njihovimi programi pričakujemo večjo opolnomočenost
otrok in mladostnikov pri njihovem prehodu v samostojno življenje.
Integrirane in prilagodljive oblike pomoči, usmerjene v socialni prostor, so
skupni koncept vseh oblik podpore, ki jih poskušamo implementirati in vklju-
čujejo:
− prilagodljivost pri individualni pomoči;
− »naselitev« v življenjski prostor uporabnika;
− čim hitrejšo (ponovno) integracijo uporabnika v dnevno ponudbo
(vrtci, šole, poklic …) ali že vnaprej integrirane oblike pomoči v dnevne
aktivnosti;
− povezovanje specifičnega, nespecifičnega in konfliktnega dela;
− integrirano pomoč, ki poleg individualnih primerov vključuje tudi delo
v socialnem prostoru v smislu primarne preventive za krepitev poten-
ciala samopomoči v lokalnih skupnostih.
Obstoječe regionalne nedefiniranosti in tudi nedovoljšnje razumevanje kon-
ceptualne zasnove strokovnih centrov v celoti, skozi logiko kontinuuma, ned-
vomno povzročata veliko začetnega iskanja in posledično tudi strahu. Od stro-
kovnega kadra zahteva spremembo, kar običajno privede do nezadovoljstva
in nezaupanja, vsaj na začetku. Pandemija covida-19 je pomembno pripomo-
gla k tovrstni procesni zagati in zmedi v uvajanju že tako izjemno zahtevnih
strokovnih ter socialnih sprememb. To še posebej velja za področje populacije
otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami ali motnjami.
V nadaljevanju so opisane konceptualne zasnove programov vzgojne po-
moči na celotnem kontinuumu v strokovnih centrih za otroke in mladostnike
s posebnimi potrebami.
Konceptualne zasnove programov vzgojne pomoči na celotnem
kontinuumu; strokovni centri za otroke in mladostnike s posebnimi
potrebami
V začetku leta je v Sloveniji začel veljati Zakon o obravnavi otrok in
mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in
izobraževanju (ZOOMTVI). Njegova uvedba je temeljila tudi na izkušnjah in
rezultatih projekta Celostna obravnava otrok in mladostnikov s čustvenimi
in vedenjskimi težavami in motnjami na celotnem kontinuumu pomoči v
strokovnih centrih. Zakon ureja delo z otroki in mladostniki s čustvenimi in
vedenjskimi težavami, ki so vključeni v zunajdružinske oblike pomoči, kot so
strokovni centri za tovrstne težave. Delo z otroki in mladostniki s čustvenimi
in vedenjskimi težavami je v Sloveniji razdeljeno med štiri ministrstva:
186

