Page 186 - Meje vedenja
P. 186

Matej Vukovič

                  kovnimi centri ter z njihovimi programi pričakujemo večjo opolnomočenost
                  otrok in mladostnikov pri njihovem prehodu v samostojno življenje.
                    Integrirane in prilagodljive oblike pomoči, usmerjene v socialni prostor, so
                  skupni koncept vseh oblik podpore, ki jih poskušamo implementirati in vklju-
                  čujejo:
                        − prilagodljivost pri individualni pomoči;
                        − »naselitev« v življenjski prostor uporabnika;
                        − čim hitrejšo (ponovno) integracijo uporabnika v dnevno ponudbo
                       (vrtci, šole, poklic …) ali že vnaprej integrirane oblike pomoči v dnevne
                       aktivnosti;
                        − povezovanje specifičnega, nespecifičnega in konfliktnega dela;
                        − integrirano pomoč, ki poleg individualnih primerov vključuje tudi delo
                       v socialnem prostoru v smislu primarne preventive za krepitev poten-
                       ciala samopomoči v lokalnih skupnostih.

                    Obstoječe regionalne nedefiniranosti in tudi nedovoljšnje razumevanje kon-
                  ceptualne zasnove strokovnih centrov v celoti, skozi logiko kontinuuma, ned-
                  vomno povzročata veliko začetnega iskanja in posledično tudi strahu. Od stro-
                  kovnega kadra zahteva spremembo, kar običajno privede do nezadovoljstva
                  in nezaupanja, vsaj na začetku. Pandemija covida-19 je pomembno pripomo-
                  gla k tovrstni procesni zagati in zmedi v uvajanju že tako izjemno zahtevnih
                  strokovnih ter socialnih sprememb. To še posebej velja za področje populacije
                  otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami ali motnjami.
                    V nadaljevanju so opisane konceptualne zasnove programov vzgojne po-
                  moči na celotnem kontinuumu v strokovnih centrih za otroke in mladostnike
                  s posebnimi potrebami.

                  Konceptualne zasnove programov vzgojne pomoči na celotnem
                  kontinuumu; strokovni centri za otroke in mladostnike s posebnimi
                  potrebami
                  V začetku leta   je v Sloveniji začel veljati Zakon o obravnavi otrok in
                  mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami v vzgoji in
                  izobraževanju (ZOOMTVI). Njegova uvedba je temeljila tudi na izkušnjah in
                  rezultatih projekta Celostna obravnava otrok in mladostnikov s čustvenimi
                  in vedenjskimi težavami in motnjami na celotnem kontinuumu pomoči v
                  strokovnih centrih. Zakon ureja delo z otroki in mladostniki s čustvenimi in
                  vedenjskimi težavami, ki so vključeni v zunajdružinske oblike pomoči, kot so
                  strokovni centri za tovrstne težave. Delo z otroki in mladostniki s čustvenimi
                  in vedenjskimi težavami je v Sloveniji razdeljeno med štiri ministrstva:


                  186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191