Page 190 - Meje vedenja
P. 190
Matej Vukovič
Poleg preventivnih nalog so naloge strokovnih centrov na določenem ob-
močju za nameščene otroke in mladostnike (ZOOMTVI, , 4. člen) nasled-
nje:
− zagotavljajo vse vrste namestitev v skladu z 8. členom tega zakona,
− izvajajo vzgojni program in zagotavljajo vse vrste skupin za vzgojo v
strokovnem centru in oblik dela iz 13. člena tega zakona,
− zagotavljajo vključitev v osnovnošolske in srednješolske izobraževal-
ne programe,
− nudijo celostno, multidisciplinarno obravnavo v sodelovanju z drugi-
mi službami, ki obravnavajo otroka ali mladostnika,
− nudijo podporo po izteku ukrepa sodišča.
Strokovni centri za otroke in mladostnike skrbijo za razvoj strokovnega
dela na področju vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s čustveni-
mi in vedenjskimi težavami ter motnjami. Pri opravljanju nalog iz tega člena
vključujejo tudi strokovnjake s področij pedopsihiatrije, zdravstvene nege,
psihoterapije, mediacije, obravnave odvisnosti in po potrebi tudi druge stro-
kovnjake. Strokovni center, ki usklajuje sodelovanje strokovnih centrov na
določenem območju z drugimi strokovnimi centri na tem območju, sklene
pisni dogovor o izvajanju posameznih nalog, organizaciji dela in načinu so-
delovanja.
Že omenjeni Vzgojni program za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostni-
kov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami in izvedbena priporočila
za izvajanje vzgojnega programa čustvenimi in vedenjskimi težavami in mot-
njami je temeljni dokument za delo z otroki in mladostniki s čustvenimi in
vedenjskimi težavami. Uresničuje se z diferenciranimi in prilagodljivimi obli-
kami pomoči, namenjen pa je strokovnjakom, institucijam, staršem in drugim
deležnikom za boljše razumevanje ter podporo pri reševanju tovrstnih težav
(Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
Otroci in mladostniki se po Vzgojnem programu izobražujejo v različnih
oblikah – od rednih osnovnošolskih in srednješolskih programov do produk-
cijskih in prilagojenih programov ter programov v zavodih, ki delujejo kot
strokovni centri (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
Vzgojni program s preventivnimi dejavnostmi omogoča zgodnje odkriva-
nje težav ter nudi stalno podporo otroku, družini in šoli, s čimer zmanjšuje
potrebo po institucionalnih namestitvah. Temelji na načelu zgodnje pomoči
in celostni obravnavi preko timskega sodelovanja strokovnjakov (Zavod Re-
publike Slovenije za šolstvo, ).
19

