Page 190 - Meje vedenja
P. 190

Matej Vukovič

                    Poleg preventivnih nalog so naloge strokovnih centrov na določenem ob-
                  močju za nameščene otroke in mladostnike (ZOOMTVI, , 4. člen) nasled-
                  nje:
                          − zagotavljajo vse vrste namestitev v skladu z 8. členom tega zakona,
                          − izvajajo vzgojni program in zagotavljajo vse vrste skupin za vzgojo v
                        strokovnem centru in oblik dela iz 13. člena tega zakona,
                          − zagotavljajo vključitev v osnovnošolske in srednješolske izobraževal-
                        ne programe,
                          − nudijo celostno, multidisciplinarno obravnavo v sodelovanju z drugi-
                        mi službami, ki obravnavajo otroka ali mladostnika,
                          − nudijo podporo po izteku ukrepa sodišča.
                    Strokovni centri za otroke in mladostnike skrbijo za razvoj strokovnega
                  dela na področju vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s čustveni-
                  mi in vedenjskimi težavami ter motnjami. Pri opravljanju nalog iz tega člena
                  vključujejo tudi strokovnjake s področij pedopsihiatrije, zdravstvene nege,
                  psihoterapije, mediacije, obravnave odvisnosti in po potrebi tudi druge stro-
                  kovnjake. Strokovni center, ki usklajuje sodelovanje strokovnih centrov na
                  določenem območju z drugimi strokovnimi centri na tem območju, sklene
                  pisni dogovor o izvajanju posameznih nalog, organizaciji dela in načinu so-
                  delovanja.
                    Že omenjeni Vzgojni program za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostni-
                  kov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami in izvedbena priporočila
                  za izvajanje vzgojnega programa čustvenimi in vedenjskimi težavami in mot-
                  njami je temeljni dokument za delo z otroki in mladostniki s čustvenimi in
                  vedenjskimi težavami. Uresničuje se z diferenciranimi in prilagodljivimi obli-
                  kami pomoči, namenjen pa je strokovnjakom, institucijam, staršem in drugim
                  deležnikom za boljše razumevanje ter podporo pri reševanju tovrstnih težav
                  (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
                    Otroci  in  mladostniki  se  po  Vzgojnem programu  izobražujejo  v  različnih
                  oblikah – od rednih osnovnošolskih in srednješolskih programov do produk-
                  cijskih in prilagojenih programov ter programov v zavodih, ki delujejo kot
                  strokovni centri (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
                    Vzgojni program s preventivnimi dejavnostmi omogoča zgodnje odkriva-
                  nje težav ter nudi stalno podporo otroku, družini in šoli, s čimer zmanjšuje
                  potrebo po institucionalnih namestitvah. Temelji na načelu zgodnje pomoči
                  in celostni obravnavi preko timskega sodelovanja strokovnjakov (Zavod Re-
                  publike Slovenije za šolstvo, ).


                  19
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195