Page 191 - Meje vedenja
P. 191

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

               Glavni cilj Vzgojnega programa je uspešna reintegracija otrok in mladostni-
             kov s čustvenimi in vedenjskimi težavami v običajno okolje. Pri tem se zas-
             leduje osebnostne, socialne, učno-vzgojne, kompenzacijske ter preventivne
             cilje, ki se načrtujejo individualno in kontinuirano (Zavod Republike Slovenije
             za šolstvo, ).
               Zaradi kompleksnosti dela, razvojnih primanjkljajev oz. vrzeli otrok in mla-
             dostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami ali motnjami se cilji Vzgojne-
             ga programa uresničujejo skozi naslednja načela (Zavod Republike Slovenije
             za šolstvo, , str. 1–5):
                     − načelo največje koristi otrok in mladostnikov;
                     − načelo enakih možnosti s hkratnim upoštevanjem različnih potreb
                    otrok in mladostnikov;
                     − načelo čimprejšnje pomoči otrokom in mladostnikom z zagotavlja-
                    njem kontinuitete pomoči z izvajanjem preventivnih nalog; konti-
                    nuiteta pomoči se izkazuje na petih ravneh: čas pomoči, dostopnost
                    pomoči, intenzivnost programa, vsebinska raznovrstnost in področja
                    dela ter vključeni deležniki;
                     − načelo individualizacije;
                     − načelo sodelovanja otroka ali mladostnika;
                     − načelo varnega, stabilnega in predvidljivega okolja z zagotavljanjem
                    ustreznih razmer za prebivanje v posameznih vrstah skupin;
                     − načelo sodelovanja z družino in za otroka ali mladostnika pomembni-
                    mi osebami ter usmerjenost socialnopedagoške pomoči v življenjsko
                    okolje posameznika;
                     − načelo celostne obravnave otroka in mladostnika v obliki timskega
                    dela ter sodelovanja strokovnih delavcev različnih področij;
                     − načelo regionalizacije in deinstitucionalizacije z zagotavljanjem po-
                    moči v strokovnem centru z manjšimi enotami čim bližje domu.



             Preventivne dejavnosti strokovnih centrov
             Preventivne dejavnosti potekajo kontinuirano glede na vrsto pomoči in pod-
             pore, ki ju otrok ali mladostnik potrebuje, in sicer v obliki svetovanj, pomoči
             mobilnega tima ali vključitve v dnevne in poldnevne oblike dela. 4. člen ZO-
             OMTVI () opredeljuje naslednje preventivne naloge, ki jih izvajajo stro-
             kovni centri na določenem območju:
                     − nudijo pomoč otrokom in mladostnikom s čustvenimi in vedenjskimi
                    težavami,


                                                                            191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196