Page 191 - Meje vedenja
P. 191
Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu
Glavni cilj Vzgojnega programa je uspešna reintegracija otrok in mladostni-
kov s čustvenimi in vedenjskimi težavami v običajno okolje. Pri tem se zas-
leduje osebnostne, socialne, učno-vzgojne, kompenzacijske ter preventivne
cilje, ki se načrtujejo individualno in kontinuirano (Zavod Republike Slovenije
za šolstvo, ).
Zaradi kompleksnosti dela, razvojnih primanjkljajev oz. vrzeli otrok in mla-
dostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami ali motnjami se cilji Vzgojne-
ga programa uresničujejo skozi naslednja načela (Zavod Republike Slovenije
za šolstvo, , str. 1–5):
− načelo največje koristi otrok in mladostnikov;
− načelo enakih možnosti s hkratnim upoštevanjem različnih potreb
otrok in mladostnikov;
− načelo čimprejšnje pomoči otrokom in mladostnikom z zagotavlja-
njem kontinuitete pomoči z izvajanjem preventivnih nalog; konti-
nuiteta pomoči se izkazuje na petih ravneh: čas pomoči, dostopnost
pomoči, intenzivnost programa, vsebinska raznovrstnost in področja
dela ter vključeni deležniki;
− načelo individualizacije;
− načelo sodelovanja otroka ali mladostnika;
− načelo varnega, stabilnega in predvidljivega okolja z zagotavljanjem
ustreznih razmer za prebivanje v posameznih vrstah skupin;
− načelo sodelovanja z družino in za otroka ali mladostnika pomembni-
mi osebami ter usmerjenost socialnopedagoške pomoči v življenjsko
okolje posameznika;
− načelo celostne obravnave otroka in mladostnika v obliki timskega
dela ter sodelovanja strokovnih delavcev različnih področij;
− načelo regionalizacije in deinstitucionalizacije z zagotavljanjem po-
moči v strokovnem centru z manjšimi enotami čim bližje domu.
Preventivne dejavnosti strokovnih centrov
Preventivne dejavnosti potekajo kontinuirano glede na vrsto pomoči in pod-
pore, ki ju otrok ali mladostnik potrebuje, in sicer v obliki svetovanj, pomoči
mobilnega tima ali vključitve v dnevne in poldnevne oblike dela. 4. člen ZO-
OMTVI () opredeljuje naslednje preventivne naloge, ki jih izvajajo stro-
kovni centri na določenem območju:
− nudijo pomoč otrokom in mladostnikom s čustvenimi in vedenjskimi
težavami,
191

