Page 185 - Meje vedenja
P. 185
Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu
enakopravne, odprte procese delovanja v načrtovanju in realizaciji procesov
pomoči ter regionalnem načrtovanju. Participacija se mora kot udeležba v
različnih oblikah realizirati tudi institucionalno (Grunwald in Thiersch, 7).
Aktivna participacija mladostnika postavlja v položaj aktivnega in najpo-
membnejšega ustvarjalca lastnega razvoja. Problem je takšen, kot ga vidi
posameznik, in ne oddaljen, abstrakten koncept, v katerem se posameznik
ne more prepoznati. Sodobna načela dela z mladimi rešitev problema ne vidi-
jo zgolj v spreminjanju posameznika, temveč tudi v ustrezni socialni akciji in
pomenijo uresničitev korakov, ki jih je določil otrok ali mladostnik (Rozman,
5).
V življenjski svet otrok/mladostnikov usmerjena socialnopedagoška
pomoč
V življenjski svet otrok/mladostnikov usmerjena socialnopedagoška pomoč
poudarja pomen socialnopedagoške usmeritve v vsakdan posameznika in
njegov življenjski svet. Tako usmerjena socialna pedagogika poskuša poma-
gati posamezniku pri obvladovanju vsakdanjih življenjskih razmerij in izzivov
v danih življenjskih okoliščinah (Thiersch, 199). V življenjski svet otrok/mla-
dostnikov usmerjena socialnopedagoška pomoč analizira družbene proble-
me. Usmerjena je v konkretno polje dela, v katerem posameznik živi. Skupaj
z otrokom ali mladostnikom deluje v polju napetosti med viri in težavami.
Pri tem se metodično opira na kontekst posameznikovih življenjskih razmer.
Uresničljiva je le v konkretnem družbenem prostoru posameznika (Horcher,
7). V življenjski svet uporabnika usmerjano socialnopedagoško pomoč
razumemo kot odgovor na današnje življenjske razmere, torej tudi na spre-
membe in prelome/zasuke v današnji družbi (Thiersch, , str. 74). Peters
(8) povezuje v življenjski svet otroka/mladostnika usmerjeno pomoč z
regionalizacijo, ki je usmerjena v dajanje pomoči v okolju, v katerem otrok
ali mladostnik živi, da bo lahko ohranil socialna razmerja in neustrezna ko-
rigiral v življenjskem prostoru samem. Maksime v življenjski svet usmerjene
socialne pedagogike moramo razumeti samo kot soodvisnosti, realiziramo
jih lahko samo v součinkovanju. Integracija brez participacije in bližine vsak-
dana je prav taka skrčitev kot prevencija brez bližine vsakdana, integracije in
participacije ipd. (Grunwald in Thiersch, 7).
Prepletenost diskurzov deinstitucionalizacije zahteva mrežne in usklajene
intervencije, ki so za družbo ustreznejše, cenejše in hkrati optimalno spoš-
tujejo otrokove pravice (Krajnčan in Šoln Vrbinc, 15). Poglaviten cilj je rein-
tegracija otrok in mladostnikov v njihovo primarno ali drugo zanje ugodno
okolje ob njihovem aktivnem sodelovanju, čim prej in čim uspešneje. S stro-
185

