Page 185 - Meje vedenja
P. 185

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

             enakopravne, odprte procese delovanja v načrtovanju in realizaciji procesov
             pomoči ter regionalnem načrtovanju. Participacija se mora kot udeležba v
             različnih oblikah realizirati tudi institucionalno (Grunwald in Thiersch, 7).
             Aktivna participacija mladostnika postavlja v položaj aktivnega in najpo-
             membnejšega ustvarjalca lastnega razvoja. Problem je takšen, kot ga vidi
             posameznik, in ne oddaljen, abstrakten koncept, v katerem se posameznik
             ne more prepoznati. Sodobna načela dela z mladimi rešitev problema ne vidi-
             jo zgolj v spreminjanju posameznika, temveč tudi v ustrezni socialni akciji in
             pomenijo uresničitev korakov, ki jih je določil otrok ali mladostnik (Rozman,
             5).


             V življenjski svet otrok/mladostnikov usmerjena socialnopedagoška
             pomoč
             V življenjski svet otrok/mladostnikov usmerjena socialnopedagoška pomoč
             poudarja pomen socialnopedagoške usmeritve v vsakdan posameznika in
             njegov življenjski svet. Tako usmerjena socialna pedagogika poskuša poma-
             gati posamezniku pri obvladovanju vsakdanjih življenjskih razmerij in izzivov
             v danih življenjskih okoliščinah (Thiersch, 199). V življenjski svet otrok/mla-
             dostnikov usmerjena socialnopedagoška pomoč analizira družbene proble-
             me. Usmerjena je v konkretno polje dela, v katerem posameznik živi. Skupaj
             z otrokom ali mladostnikom deluje v polju napetosti med viri in težavami.
             Pri tem se metodično opira na kontekst posameznikovih življenjskih razmer.
             Uresničljiva je le v konkretnem družbenem prostoru posameznika (Horcher,
             7). V življenjski svet uporabnika usmerjano socialnopedagoško pomoč
             razumemo kot odgovor na današnje življenjske razmere, torej tudi na spre-
             membe in prelome/zasuke v današnji družbi (Thiersch, , str. 74). Peters
             (8) povezuje v življenjski svet otroka/mladostnika usmerjeno pomoč z
             regionalizacijo, ki je usmerjena v dajanje pomoči v okolju, v katerem otrok
             ali mladostnik živi, da bo lahko ohranil socialna razmerja in neustrezna ko-
             rigiral v življenjskem prostoru samem. Maksime v življenjski svet usmerjene
             socialne pedagogike moramo razumeti samo kot soodvisnosti, realiziramo
             jih lahko samo v součinkovanju. Integracija brez participacije in bližine vsak-
             dana je prav taka skrčitev kot prevencija brez bližine vsakdana, integracije in
             participacije ipd. (Grunwald in Thiersch, 7).
               Prepletenost diskurzov deinstitucionalizacije zahteva mrežne in usklajene
             intervencije, ki so za družbo ustreznejše, cenejše in hkrati optimalno spoš-
             tujejo otrokove pravice (Krajnčan in Šoln Vrbinc, 15). Poglaviten cilj je rein-
             tegracija otrok in mladostnikov v njihovo primarno ali drugo zanje ugodno
             okolje ob njihovem aktivnem sodelovanju, čim prej in čim uspešneje. S stro-


                                                                            185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190