Page 184 - Meje vedenja
P. 184

Matej Vukovič

                  mezniku glede na njegove želje in potrebe na novo konstruirajo ter realizirajo
                  zanj najustreznejše oblike skrbi in pomoči (Klatetzki, ). Načelo integri-
                  rane, fleksibilne in v socialni prostor usmerjene pomoči je treba tako razu-
                  meti kot kritiko razvoja ter nezaželenih procesov znotraj pomoči otrokom in
                  mladostnikom, ki je v nasprotju z naraščajočo specializacijo in organizacij-
                  sko togostjo. Integracija tako označuje tako rekoč drugo stran fleksibilnosti.
                  Medtem ko je fleksibilnost kritika razmejitev, je integracija zahteva po zdru-
                  ževanju nalog in vsebin. Integracija vedno izziva dve vprašanji: Kaj je treba
                  integrirati? S čim in kam je treba nekaj integrirati (Hamberger in Peters, )?
                  Koncept integrirane in fleksibilne pomoči zahteva, skozi fleksibilnost pomo-
                  či in organizacijskih struktur, izogibanje izključenosti otrok in mladostnikov
                  iz sistema pomoči. Treba se je prilagajati njihovim individualnim potrebam,
                  izhajati iz življenjskih virov, se naseliti v življenjski prostor/svet uporabnikov
                  in si prizadevati za čim hitrejšo integracijo (v redne ponudbe) z uporabo raz-
                  položljivih virov (Hamberger in Peters, , str. 37).

                  Opolnomočenje – usmerjenost v vire
                  Opolnomočenje je gibanje, ki izvira iz ZDA in je zraslo iz ženskega gibanja,
                  gibanja za državljanske pravice, ekološkega ter mirovnega gibanja. V soci-
                  alnopedagoškem delu je na novo določeno kot eden od mogočih delovnih
                  pristopov. Opolnomočenje cilja na čim obsežnejšo obnovitev samoodloča-
                  nja, socialne integracije in politične vključenosti prikrajšanih ter marginalizi-
                  ranih ljudi (Antener in Widulle, 14). Opolnomočenje se lahko zgodi samo z
                  usmerjenostjo v posameznikove vire in dosega optimalne rezultate, ko je so-
                  cialnopedagoška pomoč v njegovem življenjskem okolju pravočasno usmer-
                  jena (Hamberger in Peters, 5). Prevladujoče fiksacije na pomanjkljivosti
                  in težave uporabnikov želi nadomestiti z dosledno usmeritvijo v »koncept
                  človekovih moči«. Usmerjeno je v krepitev posameznika, njegove socialne
                  mreže in politično lobiranje za marginalizirane, prikrajšane ljudi v lokalnih ter
                  državnih politikah. Resno jemlje definicijo realnosti uporabnikov in išče posa-
                  meznikove »skrite/neodkrite« moči, vire, potenciale za spopadanje/soočanje
                  s težavami (izzivi) (Antener in Widulle, 14).

                  Participacija
                  Participacija pomeni aktivno delovanje in sodelovanje ter soodgovornost
                  otroka ali mladostnika v procesu lastnega razvoja. Na področju pomoči otro-
                  kom in mladostnikom se uporablja kot sopomenka za udeležbo, soudeležbo,
                  sodelovanje ter soodločanje (Marovič, 17). Uresničuje se v različnih oblikah
                  udeleževanja in soodločanja. Zavezana je predvsem k ustvarjanju izhodišč za


                  184
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189