Page 183 - Meje vedenja
P. 183

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

             tajata načrtovanje in sodelovanje vseh vpletenih akterjev še pomembnejša.
             Koncept decentralizacije je tesno povezan s konceptom regionalizacije, saj
             oba stremita k enakomernejši in pravičnejši razporeditvi ponudb in storitev
             (Thiersch, 199). Pomembna slovenska značilnost pretekle prakse oddaje in
             napotitve otrok in mladostnikov preko centrov za socialno delo in sodišč je
             bila njihova napotitev v zelo oddaljene vzgojne zavode ali mladinske domo-
             ve, v katerih so doživljali tudi dramatične spremembe (Krajnčan, 19, str. 15).
             Iz modela orientacije v življenjski prostor posameznika izhaja organizacijsko-
             -politična konsekvenca – strukturo socialnih služb je treba čim bolj decentra-
             lizirati in regionalizirati (Schröer, 5).


             Diferenciacija in individualizacija
             Diferenciacija in individualziacija sta procesa definiranja samega sebe kot en-
             kratnega individuuma, ki je različen od drugih. Posameznik mora definirati
             samega sebe in najti (ali stkati) socialno mrežo, ki ga bo podprla, sprejela,
             ujela, prepoznala njegove enkratne lastnosti, potrebe in naravo njegove in-
             dividualnosti. Socializacija in individualizacija sta ključni za osebno prilagodi-
             tev. Neuspehi v integraciji lahko pripeljejo do socialne izolacije, medosebnih
             konfliktov ali agresivnega vedenja (Hart, ). Böhnisch (17) meni, da di-
             ferenciacija z vzgojnega vidika pomeni upoštevanje otrok in mladostnikov, ki
             konkretno težavnost doživljajo različno in se njihove možnosti delovanja, v
             katerih se znajdejo, razlikujejo. Upoštevati je treba specifike otrok in mlado-
             stnikov, njihovo pestrost in različnost.
               Fleksibilne oblike pomoči so diferencirane glede na potrebe posameznika,
             kar pomeni, da so na voljo intenzivni treningi, projekti, individualne oskrbe
             posameznika, različni terapevtski programi, lahko so to specifične stanovanj-
             ske skupine, ki so diferencirane glede na celotno paleto težav otrok ali mlado-
             stnikov, ali druge različne oblike vzgojnih pomoči in podpore. Pri diferenciaci-
             ji in individualizaciji je pomembna tudi oseba, ki jo izbere otrok ali mladostnik
             in je tudi ob spremembah namestitev še vedno njegova strokovna pomoč ter
             podpora (Hamberger in Peters, 5, str. 14). V praksi naj bi se individualizaci-
             ja in diferenciacija izvajali v individualiziranem programu (IP) ter fleksibilnih
             diferenciranih oblikah pomoči otrokom in mladostnikom.


             Fleksibilnost in integriranost
             Z uvedbo ideje fleksibilne skrbi in podpore se je spremenil pogled: otroku ali
             mladostniku se ni nič več treba prilagajati in vklapljati v obstoječe strukture
             pomoči, ampak se mora organizacija ustanove strukturno prilagoditi indivi-
             dualnosti otroka ali mladostnika. Konkretno to pomeni, da se vsakemu posa-


                                                                            183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188