Page 189 - Meje vedenja
P. 189

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

                  6  varno, stabilno in predvidljivo okolje z zagotavljanjem ustreznih raz-
                    mer za prebivanje v posameznih vrstah skupin iz 13. člena tega zako-
                    na,
                  7  sodelovanje z družino in za otroka ali mladostnika pomembnimi ose-
                    bami ter usmerjenost socialnopedagoške pomoči v življenjsko okolje
                    posameznika,
                  8  celostna obravnava otrok in mladostnikov v obliki timskega dela in
                    sodelovanja strokovnih delavcev različnih področij,
                  9  regionalizacija in deinstitucionalizacija z zagotavljanjem pomoči v
                    strokovnem centru z manjšimi enotami čim bližje domu.
               Strokovni center izvaja javnoveljavni vzgojni program, lahko pa tudi jav-
             noveljavne osnovnošolske in srednješolske izobraževalne programe. Če stro-
             kovni center posameznega izobraževalnega programa ne izvaja, ga otroku ali
             mladostniku zagotovi z vpisom v šolo, ki izvaja ta program. Strokovni centri
             vzgojni program izvajajo vse dni v letu (ZOOMTVI, 5. člen, ).
               Otroci in mladostniki, ki jih strokovni center obravnava, so (ZOOMTVI, ,
             1. člen; Zavod Republike Slovenije za šolstvo, , str. 13):
                     − otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami, ki se v
                    obravnavo strokovnega centra vključijo do 1. leta starosti ter imajo
                    psihosocialne težave, ki se kažejo kot vedenjske, čustvene, učne ali
                    druge težave v njihovem odraščanju, vendar še niso usmerjeni kot
                    otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami v skladu z zakonom, ki
                    ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, niti niso obravnavani
                    kot otroci in mladostniki, ki bi potrebovali namestitev v skladu z zako-
                    nom, ki ureja družinska razmerja,
                     − otroci in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, v skla-
                    du z zakonom, ki ureja usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, in
                    otroci in mladostniki s težavami na socialno čustvenem področju,
                    obravnavani v skladu z zakonom, ki ureja celostno zgodnjo obravna-
                    vo predšolskih otrok s posebnimi potrebami,
                     − otroci in mladostniki, nameščeni v skladu z zakonom, ki ureja družin-
                    ska razmerja,
                     − mladoletniki s pridobljeno popolno poslovno sposobnostjo in polno-
                    letne osebe, ki so bile v skladu z zakonom, ki ureja družinska razmerja,
                    v strokovni center vključene pred polnoletnostjo, s pisno privolitvijo,
                     − mladoletniki in mlajši polnoletniki, ki jim je bil izrečen vzgojni ukrep
                    oddaje v zavod v skladu z zakonom, ki ureja obravnavanje mladole-
                    tnih storilcev kaznivih dejanj.


                                                                           189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194