Page 188 - Meje vedenja
P. 188
Matej Vukovič
Podravska, pomurska, savinjska in koroška regija:
− Strokovni center Mladinski dom Maribor, opravlja tudi naloge v zvezi z
usklajevanjem sodelovanja vseh strokovnih centrov na tem območju;
− enota Dom pri Osnovni Šoli Veržej.
Goriška, obalno-kraška in primorsko-notranjska regija:
− Strokovni center Planina.
Regionalno opredeljena mreža strokovnih centrov omogoča uresničevanje
načela regionalizacije, ki narekuje organizacijo in izvajanje strokovne podpo-
re otrokom ali mladostnikom ter njihovim družinam v njihovem življenjskem
(socialnem) okolju, čim bližje njihovemu domu ali kraju bivanja.
Strokovni center je zavod za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostni-
kov s posebnimi potrebami, ustanovljen za vzgojo in izobraževanje otrok s
čustvenimi in vedenjskimi motnjami ter težavami. Opravlja naloge iz 4. člena
ZOOMTVI, določeni strokovni centri pa tudi naloge v zvezi z usklajevanjem
sodelovanja strokovnih centrov na posameznem območju. Minister, pristojen
za vzgojo in izobraževanje, v skladu z merili za oblikovanje javne mreže določi
usklajevalne strokovne centre. Če je na posameznem območju več strokovnih
centrov, minister določi tistega, ki opravlja tudi naloge v zvezi z usklajevanjem
sodelovanja vseh strokovnih centrov na posameznem območju. Strokovni
center otrokom in mladostnikom zagotavlja celostno obravnavo ter ustvarja
ustrezne razmere za doseganje učno-vzgojnih ciljev, preventivno-varstvenih
ciljev, kompenzacijskih ciljev ter osebnostnih in psihosocialnih integracijskih
ciljev. Ob tem deluje po naslednjih načelih (ZOOMTVI, , 3. člen,):
1 največja korist otrok in mladostnikov,
enake možnosti s hkratnim upoštevanjem različnih potreb otrok in
mladostnikov,
3 čimprejšnja pomoč otrokom in mladostnikom z zagotavljanjem kon-
tinuitete pomoči z izvajanjem preventivnih nalog iz 6. člena tega za-
kona,
4 individualizacija s pripravo in spremljanjem izvajanja individualizira-
nega programa za vsakega posameznega otroka ali mladostnika, ki
temelji na strokovnem socialnopedagoškem delu ter razumevanju
funkcionalnosti čustvovanja in vedenja otroka ali mladostnika iz 11.
člena tega zakona,
5 sodelovanje otroka ali mladostnika pri načrtovanju vzgoje in lastne-
ga razvoja v okviru vzgojnega procesa ter pri pripravi in evalvaciji in-
dividualiziranega programa,
188

