Page 188 - Meje vedenja
P. 188

Matej Vukovič

                    Podravska, pomurska, savinjska in koroška regija:

                        − Strokovni center Mladinski dom Maribor, opravlja tudi naloge v zvezi z
                       usklajevanjem sodelovanja vseh strokovnih centrov na tem območju;
                        − enota Dom pri Osnovni Šoli Veržej.

                    Goriška, obalno-kraška in primorsko-notranjska regija:
                        − Strokovni center Planina.

                    Regionalno opredeljena mreža strokovnih centrov omogoča uresničevanje
                  načela regionalizacije, ki narekuje organizacijo in izvajanje strokovne podpo-
                  re otrokom ali mladostnikom ter njihovim družinam v njihovem življenjskem
                  (socialnem) okolju, čim bližje njihovemu domu ali kraju bivanja.
                    Strokovni center je zavod za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostni-
                  kov s posebnimi potrebami, ustanovljen za vzgojo in izobraževanje otrok s
                  čustvenimi in vedenjskimi motnjami ter težavami. Opravlja naloge iz 4. člena
                  ZOOMTVI, določeni strokovni centri pa tudi naloge v zvezi z usklajevanjem
                  sodelovanja strokovnih centrov na posameznem območju. Minister, pristojen
                  za vzgojo in izobraževanje, v skladu z merili za oblikovanje javne mreže določi
                  usklajevalne strokovne centre. Če je na posameznem območju več strokovnih
                  centrov, minister določi tistega, ki opravlja tudi naloge v zvezi z usklajevanjem
                  sodelovanja vseh strokovnih centrov na posameznem območju. Strokovni
                  center otrokom in mladostnikom zagotavlja celostno obravnavo ter ustvarja
                  ustrezne razmere za doseganje učno-vzgojnih ciljev, preventivno-varstvenih
                  ciljev, kompenzacijskih ciljev ter osebnostnih in psihosocialnih integracijskih
                  ciljev. Ob tem deluje po naslednjih načelih (ZOOMTVI, , 3. člen,):
                       1  največja korist otrok in mladostnikov,
                         enake možnosti s hkratnim upoštevanjem različnih potreb otrok in
                        mladostnikov,
                       3  čimprejšnja pomoč otrokom in mladostnikom z zagotavljanjem kon-
                        tinuitete pomoči z izvajanjem preventivnih nalog iz 6. člena tega za-
                        kona,
                       4  individualizacija s pripravo in spremljanjem izvajanja individualizira-
                        nega programa za vsakega posameznega otroka ali mladostnika, ki
                        temelji na strokovnem socialnopedagoškem delu ter razumevanju
                        funkcionalnosti čustvovanja in vedenja otroka ali mladostnika iz 11.
                        člena tega zakona,
                       5  sodelovanje otroka ali mladostnika pri načrtovanju vzgoje in lastne-
                        ga razvoja v okviru vzgojnega procesa ter pri pripravi in evalvaciji in-
                        dividualiziranega programa,


                  188
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193