Page 179 - Meje vedenja
P. 179

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

                     − Zajemajo delovanje mobilnih timov, svetovanje šolam in vrtcem za
                    zgodnje prepoznavanje težav .

               .  Delo z nameščenimi otroki in mladostniki
                     − Vzgojno delo v različnih oblikah (dnevne skupine, stanovanjske sku-
                    pine, vzgojne skupine, intenzivne terapevtske skupine …).
                     − Podpora pri vračanju v domače okolje ali vključevanju v samostojno
                    življenje.
                     − Intenzivne obravnave za otroke in mladostnike z najzahtevnejšimi
                    težavami ter potrebami .
               3.  Spremljanje po izteku ukrepa sodišča
                     − Spremljanje in podpora mladostnikov po izteku institucionalne
                    obravnave, zlasti pri vključevanju v lokalno okolje, delovno okolje ali
                    nadaljnje izobraževanje.
                     − Povezovanje z zaposlitvenimi programi za lažji prehod v samostojno
                    življenje .

               4.  Krizne intervencije in intenzivne oblike pomoči
                     − Programi intenzivnih skupin za mladostnike z resnimi čustvenimi in
                    vedenjskimi težavami/motnjami ali s težkimi socialnimi okoliščinami.
                     − Zagotavljanje terapevtske podpore s stalno prisotnostjo strokovnja-
                    kov, vključno s pedopsihiatri in psihoterapevti.
                     − Poudarek na postopnem prehodu iz intenzivnejših oblik pomoči na-
                    zaj v manj intenzivne, ob ohranjanju podpore .
               Kontinuum pomoči tako zajema celoten spekter pomoči, od preventivnih
             ukrepov in zgodnjega odkrivanja težav do intenzivne pomoči za najtežje pri-
             mere in spremljanja po odpustu iz institucije. Kontinuiteta pomoči se zagota-
             vlja skozi izvajanje preventivnih nalog, zgodnje odkrivanje težav ter nudenje
             ustrezne podpore otrokom in mladostnikom. Načelo iz Vzgojnega programa za-
             jema različne vidike, kot so: čas pomoči, dostopnost pomoči, intenzivnost pro-
             grama, vsebinska raznolikost in področje dela, vključeni deležniki . Kontinuum
             podpore in pomoči vključuje načrtovanje, spremljanje in evalvacijo ciljev sko-
             zi individualizirane programe, sodelovanje s starši, multidisciplinarne time ter
             strokovno obravnavo v ustanovah. Intenzivnost pomoči se povečuje glede na
             učinkovitost predhodne podpore (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
               S programi strokovni centri zagotavljajo uresničitev načel deinstituciona-
             lizacije, humanizacije, normalizacije, integracije, participacije, inkluzije in v
             življenjski svet uporabnika usmerjene socialnopedagoške pomoči. Smisel-
             nost obravnave in logika delovanja strokovnih centrov sta skrb za sočloveka


                                                                            179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184