Page 179 - Meje vedenja
P. 179
Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu
− Zajemajo delovanje mobilnih timov, svetovanje šolam in vrtcem za
zgodnje prepoznavanje težav .
. Delo z nameščenimi otroki in mladostniki
− Vzgojno delo v različnih oblikah (dnevne skupine, stanovanjske sku-
pine, vzgojne skupine, intenzivne terapevtske skupine …).
− Podpora pri vračanju v domače okolje ali vključevanju v samostojno
življenje.
− Intenzivne obravnave za otroke in mladostnike z najzahtevnejšimi
težavami ter potrebami .
3. Spremljanje po izteku ukrepa sodišča
− Spremljanje in podpora mladostnikov po izteku institucionalne
obravnave, zlasti pri vključevanju v lokalno okolje, delovno okolje ali
nadaljnje izobraževanje.
− Povezovanje z zaposlitvenimi programi za lažji prehod v samostojno
življenje .
4. Krizne intervencije in intenzivne oblike pomoči
− Programi intenzivnih skupin za mladostnike z resnimi čustvenimi in
vedenjskimi težavami/motnjami ali s težkimi socialnimi okoliščinami.
− Zagotavljanje terapevtske podpore s stalno prisotnostjo strokovnja-
kov, vključno s pedopsihiatri in psihoterapevti.
− Poudarek na postopnem prehodu iz intenzivnejših oblik pomoči na-
zaj v manj intenzivne, ob ohranjanju podpore .
Kontinuum pomoči tako zajema celoten spekter pomoči, od preventivnih
ukrepov in zgodnjega odkrivanja težav do intenzivne pomoči za najtežje pri-
mere in spremljanja po odpustu iz institucije. Kontinuiteta pomoči se zagota-
vlja skozi izvajanje preventivnih nalog, zgodnje odkrivanje težav ter nudenje
ustrezne podpore otrokom in mladostnikom. Načelo iz Vzgojnega programa za-
jema različne vidike, kot so: čas pomoči, dostopnost pomoči, intenzivnost pro-
grama, vsebinska raznolikost in področje dela, vključeni deležniki . Kontinuum
podpore in pomoči vključuje načrtovanje, spremljanje in evalvacijo ciljev sko-
zi individualizirane programe, sodelovanje s starši, multidisciplinarne time ter
strokovno obravnavo v ustanovah. Intenzivnost pomoči se povečuje glede na
učinkovitost predhodne podpore (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
S programi strokovni centri zagotavljajo uresničitev načel deinstituciona-
lizacije, humanizacije, normalizacije, integracije, participacije, inkluzije in v
življenjski svet uporabnika usmerjene socialnopedagoške pomoči. Smisel-
nost obravnave in logika delovanja strokovnih centrov sta skrb za sočloveka
179

