Page 178 - Meje vedenja
P. 178

Matej Vukovič

                  itd.) še toliko umestnejše in potrebnejše ter bi morale imeti še toliko večjo
                  podporo strokovnjakov, javnosti in politike (Vukovič idr., 4).
                    Ideja delovanja strokovnih centrov izhaja iz pojma deinstitucionalizacije
                  kot glavne teoretske premise, pod katero spadajo diskurzi normalizacije
                  – socialnega vključevanja, deinstitucionalizacije v ožjem pomenu besede,
                  regionalizacije in decentralizacije, diferenciacije in individualizacije, fleksibil-
                  nosti in integriranosti, opolnomočenja – usmerjenosti v vire, participacije
                  in v življenjski svet otroka ali mladostnika usmerjene socialnopedagoške
                  pomoči. Temelji na mrežnem delu in povezavah znotraj in zunaj instituci-
                  onalnih prostorov za blagor posameznika. Trije poglavitni pojmi nemškega
                  projekta INTEGRA2, na katerega se idejno naslanjajo strokovni centri, so fle-
                  ksibilnost, integracija in orientacija v življenjski prostor posameznika (Vuko-
                  vič, ).
                    Omenjeni diskurzi deinstitucionalizacije so podlaga za načrtovanje in iz-
                  vedbo projekta razvoja strokovnih centrov po Sloveniji ter koncepta celostne
                  obravnave otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami ali
                  motnjami na celotnem kontinuumu pomoči, od preventivnih programov do
                  dela z najtežjimi primeri. Namen je bil vzpostavitev regionalnih strokovnih
                  centrov za podporo otrokom in mladostnikom z emocionalnimi težavami in
                  vedenjskimi motnjami na celotnem kontinuumu zagotavljanja pomoči po
                  vsej Sloveniji (Vukovič, ).
                    Vzgojni program za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s čustveni-
                  mi in vedenjskimi težavami in motnjami ter izvedbena priporočila za izvajanje
                  programa3, definirajo pomoč na celotnem kontinuumu, od preventive do
                  najtežjih primerov skozi več ravni intervencije (Zavod Republike Slovenije za
                  šolstvo, ):
                    1.  Preventivne dejavnosti strokovnega centra
                          − Namenjene so zgodnjemu odkrivanju in nudenju podpore otrokom
                         in mladostnikom s čustvenimi in vedenjskimi težavami.
                          − Vključujejo pomoč družinam in pomembnim osebam, ki skrbijo za
                         otroka.


                 2  INTEGRA je kratica za koncept integriranih, fleksibilnih, regionaliziranih (usmerjenih v življenj-
                  ski svet oz. vsakdan) trajnostnih ponudb pomoči pri vzgoji, ki je bil razvit v sklopu Internatio-
                  nale Gesellschaft für erzieherische Hilfen (IGFH) in kot modelski projekt v petih različnih nem-
                  ških regijah izvajan med letoma 1998 in 3. Rezultati projekta so predstavljali dobre temelje
                  za njegovo nadaljnje izvajanje.
                 3  Vzgojni program je dokument, ki opredeljuje vzgojno-izobraževalno delo v zavodih za vzgojo
                  in izobraževanje otrok s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami, ki opravljajo naloge
                  strokovnih centrov.


                  178
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183