Page 448 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 448
ma Brodnik

zgodovinskih spomenikov s pomočjo selfiejev (sebkov) ipd. (prirejeno po
Trškan 2006, 59–64).

Pri zgodovinarskem terenskem delu bodo učenci z metodami opazovanja,
odkrivanja in sklepanja ter učenjem s pametnimi telefoni ali tabličnimi ra-
čunalniki in prenosniki raziskovali zgodovino izbranega kraja. Z mobilnimi
napravami lahko dostopajo do različnih mobilnih aplikacij z informacijami,
dejstvi in dokazi o zgodovinskem dogajanju v izbranem kraju. Obstajajo tudi
aplikacije, ki z nadgrajeno resničnostjo omogočajo vpogled v razvoj in spre-
membe, ki jih je doživljal nek kraj skozi zgodovino (Brodnik 2015, 155-169).⁶ Za
učenje v okviru zgodovinarskega terenskega dela lahko uporabijo tablične
računalnike ali pametne telefone z internetnim dostopom in možnostjo pre-
nosa podatkov ter aktivnim GPS-om. Različna mesta omogočajo tudi brez-
plačno uporabo interneta s povezavo do brezžičnega omrežja.

Zgodovinarsko terensko delo v nekem kraju se lahko izvede z uporabo do-
stopnih mobilnih spletnih aplikacij, kot je npr. mobilna aplikacija za arheolo-
ški park Emona. Učenci med terenskim delom s pomočjo dostopnih mobil-
nih aplikacij, drugih uporabnih in verodostojnih spletnih strani na spletnih
straneh⁷ in e-gradiv rešujejo naloge na delovnem listu v Googlovem doku-
mentu v Google Drive ali v Dropboxu. Izsledke svojega terenskega dela lahko
z mobilnimi napravami tudi posnamejo ali fotografirajo. Dodatne zgodovin-
ske informacije, dejstva in dokaze poleg terena iščejo tudi v muzejih, muzejih
na prostem, v arhivih in v galerijah.

Primer navajanja študentov didaktike zgodovine na učenje
z mobilnimi napravami

Zaradi številnih možnosti načrtovanja, izvajanja in evalvacije pouka zgodo-
vine z mobilnimi napravami se na didaktično rabo mobilnih naprav navaja
že študente didaktike zgodovine v okviru Fakultete za humanistične študije
v Kopru. Leta 2014 so s svojo mentorico pripravili primer zgodovinarskega
terenskega dela z mobilnimi napravami, ki so ga prikazali v odprti učilnici na
mednarodni konferenci SIRikt v Kranjski Gori (Brodnik idr. 2014, 251). Teren-

⁶ V letih od 2013 do 2016 je delovala mobilna aplikacija, ki se je nanašala na zgodovino Kongre-
snega trga z okolico in kulturno-zgodovinskih spomenikov na tem območju Ljubljane. Aplika-
cija je omogočala primerjavo kulturno-zgodovinskih spomenikov v času njihovega nastanka s
tistim, kar je vidno v današnjem stanju. Z mobilnimi napravami se je lahko dostopalo do do-
datnih informacij na priporočenih spletnih straneh, učenci so lahko naloge na delovnih listih
reševali s pomočjo tabličnih ali prenosnih računalnikov.
⁷ Npr. Dedi, spletna enciklopedija naravne in kulturne dediščine Slovenije (http://www.dedi.si)
in Kamra, digitalizirana kulturna dediščina slovenskih pokrajin (https://www.kamra.si).

448
   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453