Page 445 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 445
Navajanje študentov didaktike zgodovine na uporabo mobilnih naprav pri učenju zgodovine
oz. v kolikšni meri dejstva in dokazi podpirajo mnenje) (Brodnik 2016, 5–6).
Pri delu z zgodovinskimi viri s pomočjo mobilnih naprav se učenci učijo
iskati uporabne in verodostojne zgodovinske vire na spletnih straneh, pri če-
mer upoštevajo kriterije verodostojnosti, kot so:
– kdo je avtor oz. skrbnik spletne strani,
– kdo je avtor objave gradiva,
– ali so navedeni viri in literatura, iz katere avtor gradiva črpa informacije,
– kakšno je razmerje med dejstvi, dokazi, mnenji in interpretacijami,
– ali so mnenja in interpretacije podprte z objektivnimi dejstvi in
– ali je zaslediti predsodke, stereotipne predstave ali celo sovražni govor.¹
S pomočjo mobilnih naprav se za spodbujanje motivacije, obravnavo nove
učne snovi, sprotno spremljanje in vrednotenje znanja lahko predvaja kratke
filme ali glasbo z zgodovinskim ozadjem z YouTuba, avdio-/videoarhiva na
Multimedijskem portalu TV Slovenije idr.² Z mobilnimi napravami so dosto-
pna e-gradiva in digitalizirana tiskana gradiva za obravnavo učne snovi ter
sprotno spremljanje in vrednotenje znanja zgodovine v osnovni ter srednji
šoli. Z njimi se lahko dostopa do spletnih učilnic za zgodovino na Sloven-
skem izobraževalnem portalu (SIO-portal), pri sodelovalnem učenju se lahko
uporablja skupno urejanje dokumentov v oblaku (Google Drive, Dropbox v
Microsoft Officu, MS Office 365), npr. v obliki reševanja nalog na delovnih li-
stih, omogočen je dostop do Wikipedije, Spletnega slovarja slovenskega knji-
žnega jezika in do drugih zanimivih ter uporabnih spletnih strani in aplikacij
za učenje zgodovine (Brodnik 2016, 6–7).
Sprotno spremljanje, preverjanje in ocenjevanje znanja
S pomočjo mobilnih naprav lahko učitelj sprotno spremlja in vrednoti znanje
učencev z aplikacijami Socrative, Kahoot, Quizlet, Quizizz, Microsoft Forms,
GoFormative, WallWisher, Padlet, GoConqr, WallWisher, s spletnimi anketami
v Google Drivu ali 1k-i, v spletnih učnih okoljih spletnih učilnic (npr. Moodle),
Mahare (eListovnik) ipd.
Samostojno ali sodelovalno učenje ob sprotnem spremljanju znanja z in-
teraktivno povratno informacijo omogoča e-gradivo za osnovno šolo z na-
¹ Definicija sovražnega govora je razložena na spletni strani Spletnega očesa, http://www
.spletno-oko.si/. Razloženo je tudi, kako ravnati, če naletite na primere sovražnega govora.
² Za obravnavo francoske revolucije je npr. uporaben in preizkušen primer na povezavi
http://www.youtube.com/watch?v=7zm8HL5rkko&feature=youtube_gdata_player s podnapi-
si v slovenščini, avtorja Dejana Kramžarja iz Osnovne šole Toneta Okrogarja iz Zagorja ob Savi.
445
oz. v kolikšni meri dejstva in dokazi podpirajo mnenje) (Brodnik 2016, 5–6).
Pri delu z zgodovinskimi viri s pomočjo mobilnih naprav se učenci učijo
iskati uporabne in verodostojne zgodovinske vire na spletnih straneh, pri če-
mer upoštevajo kriterije verodostojnosti, kot so:
– kdo je avtor oz. skrbnik spletne strani,
– kdo je avtor objave gradiva,
– ali so navedeni viri in literatura, iz katere avtor gradiva črpa informacije,
– kakšno je razmerje med dejstvi, dokazi, mnenji in interpretacijami,
– ali so mnenja in interpretacije podprte z objektivnimi dejstvi in
– ali je zaslediti predsodke, stereotipne predstave ali celo sovražni govor.¹
S pomočjo mobilnih naprav se za spodbujanje motivacije, obravnavo nove
učne snovi, sprotno spremljanje in vrednotenje znanja lahko predvaja kratke
filme ali glasbo z zgodovinskim ozadjem z YouTuba, avdio-/videoarhiva na
Multimedijskem portalu TV Slovenije idr.² Z mobilnimi napravami so dosto-
pna e-gradiva in digitalizirana tiskana gradiva za obravnavo učne snovi ter
sprotno spremljanje in vrednotenje znanja zgodovine v osnovni ter srednji
šoli. Z njimi se lahko dostopa do spletnih učilnic za zgodovino na Sloven-
skem izobraževalnem portalu (SIO-portal), pri sodelovalnem učenju se lahko
uporablja skupno urejanje dokumentov v oblaku (Google Drive, Dropbox v
Microsoft Officu, MS Office 365), npr. v obliki reševanja nalog na delovnih li-
stih, omogočen je dostop do Wikipedije, Spletnega slovarja slovenskega knji-
žnega jezika in do drugih zanimivih ter uporabnih spletnih strani in aplikacij
za učenje zgodovine (Brodnik 2016, 6–7).
Sprotno spremljanje, preverjanje in ocenjevanje znanja
S pomočjo mobilnih naprav lahko učitelj sprotno spremlja in vrednoti znanje
učencev z aplikacijami Socrative, Kahoot, Quizlet, Quizizz, Microsoft Forms,
GoFormative, WallWisher, Padlet, GoConqr, WallWisher, s spletnimi anketami
v Google Drivu ali 1k-i, v spletnih učnih okoljih spletnih učilnic (npr. Moodle),
Mahare (eListovnik) ipd.
Samostojno ali sodelovalno učenje ob sprotnem spremljanju znanja z in-
teraktivno povratno informacijo omogoča e-gradivo za osnovno šolo z na-
¹ Definicija sovražnega govora je razložena na spletni strani Spletnega očesa, http://www
.spletno-oko.si/. Razloženo je tudi, kako ravnati, če naletite na primere sovražnega govora.
² Za obravnavo francoske revolucije je npr. uporaben in preizkušen primer na povezavi
http://www.youtube.com/watch?v=7zm8HL5rkko&feature=youtube_gdata_player s podnapi-
si v slovenščini, avtorja Dejana Kramžarja iz Osnovne šole Toneta Okrogarja iz Zagorja ob Savi.
445